relation: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57658/ title: A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban creator: Kenesei Zsófia creator: Bernschütz Mária description: Az előadás középpontjában a zöldmarketing egy speciális esete, a reklámokban használt “zöld”-érvelés hatásának vizsgálata áll. A zöldmarketing alkalmazása egyre több vállalat számára jelent valós vagy vélt előnyt a reklámozásban. A mögöttes ok, hogy a vállalatok feltételezése szerint a „zöld”–érvelés pozitívan befolyásolja a fogyasztók attitűdjét a vállalat irányában. Abban az esetben azonban, ha a vállalat mást tesz, mint amit kommunikál, a zöldreklámozás pont az ellenkező hatást érheti el. Kutatásunkban annak a vizsgálatára vállalakozunk, hogy mennyiben befolyásolják a vállalatok tevékenységéről hallott valós hírek a zöldreklámok megítélését. A kutatás kísérleti módszertannal többféle reklám és többféle vállalati teljesítmény-forgatókönyv alapján méri a fogyasztói reakciókat. Az eredmények arra engednek következtetni, hogy a „zöldre mosás” nem hatékony eszköz akkor, amikor egy vállalat nem a zöld elveknek megfelelően működik, a zöldreklámozás hatása éppen ellenkező lesz: romlik a vállalatról alkotott fogyasztói kép. date: 2014 type: Konferencia vagy workshop anyag type: NonPeerReviewed format: part language: hu identifier: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57658/1/marketing_megujulas_231-239.pdf identifier: Kenesei Zsófia; Bernschütz Mária: A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban.