relation: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57658/
title: A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban
creator:  Kenesei Zsófia
creator:  Bernschütz Mária
description: Az előadás középpontjában a zöldmarketing egy speciális esete, a reklámokban használt “zöld”-érvelés hatásának vizsgálata áll. A zöldmarketing alkalmazása egyre több vállalat számára jelent valós vagy vélt előnyt a reklámozásban. A mögöttes ok, hogy a vállalatok feltételezése szerint a „zöld”–érvelés pozitívan befolyásolja a fogyasztók attitűdjét a vállalat irányában. Abban az esetben azonban, ha a vállalat mást tesz, mint amit kommunikál, a zöldreklámozás pont az ellenkező hatást érheti el. Kutatásunkban annak a vizsgálatára vállalakozunk, hogy mennyiben befolyásolják a vállalatok tevékenységéről hallott valós hírek a zöldreklámok megítélését. A kutatás kísérleti módszertannal többféle reklám és többféle vállalati teljesítmény-forgatókönyv alapján méri a fogyasztói reakciókat. Az eredmények arra engednek következtetni, hogy a „zöldre mosás” nem hatékony eszköz akkor, amikor egy vállalat nem a zöld elveknek megfelelően működik, a zöldreklámozás hatása éppen ellenkező lesz: romlik a vállalatról alkotott fogyasztói kép.
date: 2014
type: Konferencia vagy workshop anyag
type: NonPeerReviewed
format: part
language: hu
identifier: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57658/1/marketing_megujulas_231-239.pdf
identifier:    Kenesei Zsófia;  Bernschütz Mária:   A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban.