%O Bibliogr.: p. 237-239. ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar nyelven %J âMarketing megĂşjulĂĄsâ : Marketing OktatĂłk Klubja 20. KonferenciĂĄja elĹadĂĄsai %D 2014 %T A zĂśldmarketing alkalmazĂĄsĂĄnak lehetĹsĂŠgei a reklĂĄmokban %X Az elĹadĂĄs kĂśzĂŠppontjĂĄban a zĂśldmarketing egy speciĂĄlis esete, a reklĂĄmokban hasznĂĄlt âzĂśldâ-ĂŠrvelĂŠs hatĂĄsĂĄnak vizsgĂĄlata ĂĄll. A zĂśldmarketing alkalmazĂĄsa egyre tĂśbb vĂĄllalat szĂĄmĂĄra jelent valĂłs vagy vĂŠlt elĹnyt a reklĂĄmozĂĄsban. A mĂśgĂśttes ok, hogy a vĂĄllalatok feltĂŠtelezĂŠse szerint a âzĂśldââĂŠrvelĂŠs pozitĂvan befolyĂĄsolja a fogyasztĂłk attitĹądjĂŠt a vĂĄllalat irĂĄnyĂĄban. Abban az esetben azonban, ha a vĂĄllalat mĂĄst tesz, mint amit kommunikĂĄl, a zĂśldreklĂĄmozĂĄs pont az ellenkezĹ hatĂĄst ĂŠrheti el. KutatĂĄsunkban annak a vizsgĂĄlatĂĄra vĂĄllalakozunk, hogy mennyiben befolyĂĄsoljĂĄk a vĂĄllalatok tevĂŠkenysĂŠgĂŠrĹl hallott valĂłs hĂrek a zĂśldreklĂĄmok megĂtĂŠlĂŠsĂŠt. A kutatĂĄs kĂsĂŠrleti mĂłdszertannal tĂśbbfĂŠle reklĂĄm ĂŠs tĂśbbfĂŠle vĂĄllalati teljesĂtmĂŠny-forgatĂłkĂśnyv alapjĂĄn mĂŠri a fogyasztĂłi reakciĂłkat. Az eredmĂŠnyek arra engednek kĂśvetkeztetni, hogy a âzĂśldre mosĂĄsâ nem hatĂŠkony eszkĂśz akkor, amikor egy vĂĄllalat nem a zĂśld elveknek megfelelĹen mĹąkĂśdik, a zĂśldreklĂĄmozĂĄs hatĂĄsa ĂŠppen ellenkezĹ lesz: romlik a vĂĄllalatrĂłl alkotott fogyasztĂłi kĂŠp. %A Kenesei ZsĂłfia %A BernschĂźtz MĂĄria %P 231-239 %L acta57658 %K ZĂśldmarketing, Marketing, ReklĂĄm