%K FogyasztĂłi magatartĂĄs, PĂŠnzintĂŠzet %L acta57662 %D 2014 %T PĂŠnzintĂŠzeti percepciĂłk a kĂśzĂŠp-magyarorszĂĄgi ĂŠs az ĂŠszak-magyarorszĂĄgi fogyasztĂłk kĂśrĂŠben %X A LOST in Services kutatĂĄsi projekt keretein belĂźl a pĂŠnzintĂŠzeti â tĂĄgabb ĂŠrtelemben vĂŠve pedig a szolgĂĄltatĂĄsi â ellĂĄtĂĄsi lĂĄnc folyamatok ĂşjraszervezĂŠsĂŠnek mĂłdszertani ĂŠs alkalmazĂĄsi kĂŠrdĂŠseivel foglalkozunk. A projekt komplex cĂŠlrendszerĂŠnek egyik legfontosabb kĂŠrdĂŠse, hogyan ĂŠszlelik a fogyasztĂłk a pĂŠnzintĂŠzeti folyamatokat, illetve az ezek fejlesztĂŠsĂŠre irĂĄnyulĂł projekteket, milyen attitĹądĂśk alakulnak ki bennĂźk ezek hatĂĄsĂĄra? A vizsgĂĄlatunk sorĂĄn â tĂśbbek kĂśzĂśtt - nagymintĂĄs kĂŠrdĹĂves megkĂŠrdezĂŠst vĂŠgeztĂźnk a kĂśzĂŠp-magyarorszĂĄgi ĂŠs az ĂŠszak-magyarorszĂĄgi fogyasztĂłk kĂśrĂŠben. A kapott eredmĂŠnyek megerĹsĂtettĂŠk azt a feltĂŠtelezĂŠsĂźnket, miszerint az emberi tĂŠnyezĹ az egyik legfontosabb befolyĂĄsolĂł tĂŠnyezĹje a fogyasztĂłi percepciĂłnak, amely fejlesztĂŠse vagy âkikapcsolĂĄsaâ (informatikai technolĂłgiĂĄk fejlesztĂŠse) egyarĂĄnt jĂĄrhatĂł Ăşt lehet a jĂśvĹ pĂŠnzintĂŠzetei szĂĄmĂĄra. A kutatĂĄs sorĂĄn gyakorlati vizsgĂĄlati eredmĂŠnyeket biztosĂtunk a percepcionĂĄlis entrĂłpia csĂśkkentĂŠsĂŠhez, ĂŠs ezĂĄltal a pĂŠnzintĂŠzeti folyamatok racionalizĂĄlĂĄst szolgĂĄlĂł mĂłdszerekhez. %A MolnĂĄr LĂĄszlĂł %A KĂĄsa RichĂĄrd %O Bibliogr.: 281. p. ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar nyelven %P 272-282 %J âMarketing megĂşjulĂĄsâ : Marketing OktatĂłk Klubja 20. KonferenciĂĄja elĹadĂĄsai