%K FogyasztĂłi magatartĂĄs, PĂŠnzintĂŠzet
%L acta57662
%D 2014
%T PĂŠnzintĂŠzeti percepciĂłk a kĂśzĂŠp-magyarorszĂĄgi ĂŠs az ĂŠszak-magyarorszĂĄgi fogyasztĂłk kĂśrĂŠben
%X A LOST in Services kutatási projekt keretein belül a pénzintézeti – tágabb értelemben véve pedig a szolgáltatási – ellátási lánc folyamatok újraszervezésének módszertani és alkalmazási kérdéseivel foglalkozunk. A projekt komplex célrendszerének egyik legfontosabb kérdése, hogyan észlelik a fogyasztók a pénzintézeti folyamatokat, illetve az ezek fejlesztésére irányuló projekteket, milyen attitűdök alakulnak ki bennük ezek hatására? A vizsgálatunk során – többek között - nagymintás kérdőíves megkérdezést végeztünk a közép-magyarországi és az észak-magyarországi fogyasztók körében. A kapott eredmények megerősítették azt a feltételezésünket, miszerint az emberi tényező az egyik legfontosabb befolyásoló tényezője a fogyasztói percepciónak, amely fejlesztése vagy „kikapcsolása” (informatikai technológiák fejlesztése) egyaránt járható út lehet a jövő pénzintézetei számára. A kutatás során gyakorlati vizsgálati eredményeket biztosítunk a percepcionális entrópia csökkentéséhez, és ezáltal a pénzintézeti folyamatok racionalizálást szolgáló módszerekhez.
%A  MolnĂĄr LĂĄszlĂł
%A  KĂĄsa RichĂĄrd
%O Bibliogr.: 281. p. ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar nyelven
%P 272-282
%J „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai