%K Fogyasztói magatartás, Közvéleménykutatás, Kérdőíves felmérés
%D 2014
%O Bibliogr.: 328. p. ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar nyelven
%L acta57667
%P 321-328
%X A hízott libamáj egy speciális termék, melyet a ludak töméses hízlalásával állítanak elő. Sok ezer éves múlttal rendelkezik a termék előállításának folyamata, amely mára Magyarország számára is meghatározó ágazattá nőtte ki magát. Munkánk során ennek a hungaricum terméknek az előállításával, illetve fogyasztásával kapcsolatosan végeztünk elemzéseket. A termelési oldalról 10 gazdával készítettünk strukturált interjúkat, melyekből megtudtuk, milyen aktuális kérdések, problémák foglalkoztatják, érintik őket. A kvalitatív módszer mellett a kvantitatív kérdőíves felmérést is alkalmaztuk – fogyasztói szokások felmérése, megismerése céljából. Képet kaptunk arról, hogy a fogyasztók körében mennyire számít különlegességnek, úgynevezett kuriózumnak a termék, hazánkban jellemzően valamilyen alkalomhoz kötik az emberek a libamáj fogyasztását. A vélemények szerint a libamáj termékek magas árkategóriába sorolhatók, ezért azok fogyasztói csoportjai is magasabb jövedelemmel rendelkezőkből áll. A megkérdezett fogyasztók többsége tisztában van a töméses hízlalás folyamatával, esetenként szükséges rossznak tartják.
%A  Lendvai Edina
%A  Czibolya Anita
%T A hĂ­zott libamĂĄj fogyasztĂĄsĂĄnak aktuĂĄlis kĂŠrdĂŠsei
%J „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai