relation: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57691/
title: Az innovatív vállalkozói karakter nyomában
creator:  Farkas Gergely
creator:  Málovics Éva
creator:  Kincsesné Vajda Beáta
description: Kutatásaink célja eddig nem vizsgált összefüggésekre rávilágítani a vállalkozói karakterrel kapcsolatban. Ebben a tanulmányban az ehhez a kutatáshoz kapcsolódó modelleket, eszközöket mutatjuk be. A szervezetek hatékonyságát számos külső tényező befolyásolja, valamint belülről a tágabb értelemben vett szervezeti kultúra. Mi a tágabb szervezeti tényezők helyett a vezető személyes beállítódására fókuszálunk, mert véleményünk szerint az a cég, amit nem vállalkozó karakterű vezető irányít, az működhet üzemszerűen, de a schumpeteri értelemben nem lesz igazi vállalkozás. Négy szempontból vizsgáltuk a vállalkozót és a vállalkozását. A Schwartz-féle érték modellel a vállalkozó személyes értékeit vizsgáltuk. A Slevin és társai nevéhez köthető vállalkozói orientáció a Schumpeter által megfogalmazott vállalkozói szemléletet ragadja meg. A szervezeti tanulással kapcsolatos Sinkula, Baker és Noordewier által leírt egyes tényezőkkel a vállalkozás belső innovációs stratégiái jellemezhetők. A Miles-Snow stratégiai tipológia a szervezeteket innovációs tevékenységük alapján csoportosítja. Ezek együttes vizsgálatával lehetségesnek tartjuk egy az innovációt támogató vállalkozói karakter megragadását.
date: 2017
type: Könyv része
type: NonPeerReviewed
format: part
language: hu
identifier: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57691/1/menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_065-079.pdf
identifier:    Farkas Gergely;  Málovics Éva;  Kincsesné Vajda Beáta:   Az innovatív vállalkozói karakter nyomában.  In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban.  pp. 65-79. (2017)