relation: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57691/ title: Az innovatív vállalkozói karakter nyomában creator: Farkas Gergely creator: Málovics Éva creator: Kincsesné Vajda Beáta description: Kutatásaink célja eddig nem vizsgált összefüggésekre rávilágítani a vállalkozói karakterrel kapcsolatban. Ebben a tanulmányban az ehhez a kutatáshoz kapcsolódó modelleket, eszközöket mutatjuk be. A szervezetek hatékonyságát számos külső tényező befolyásolja, valamint belülről a tágabb értelemben vett szervezeti kultúra. Mi a tágabb szervezeti tényezők helyett a vezető személyes beállítódására fókuszálunk, mert véleményünk szerint az a cég, amit nem vállalkozó karakterű vezető irányít, az működhet üzemszerűen, de a schumpeteri értelemben nem lesz igazi vállalkozás. Négy szempontból vizsgáltuk a vállalkozót és a vállalkozását. A Schwartz-féle érték modellel a vállalkozó személyes értékeit vizsgáltuk. A Slevin és társai nevéhez köthető vállalkozói orientáció a Schumpeter által megfogalmazott vállalkozói szemléletet ragadja meg. A szervezeti tanulással kapcsolatos Sinkula, Baker és Noordewier által leírt egyes tényezőkkel a vállalkozás belső innovációs stratégiái jellemezhetők. A Miles-Snow stratégiai tipológia a szervezeteket innovációs tevékenységük alapján csoportosítja. Ezek együttes vizsgálatával lehetségesnek tartjuk egy az innovációt támogató vállalkozói karakter megragadását. date: 2017 type: Könyv része type: NonPeerReviewed format: part language: hu identifier: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57691/1/menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_065-079.pdf identifier: Farkas Gergely; Málovics Éva; Kincsesné Vajda Beáta: Az innovatív vállalkozói karakter nyomában. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 65-79. (2017)