TY - CHAP Y1 - 2017/// KW - Shared Service KW - Stratégia KW - Üzleti élet KW - Közvéleménykutatás KW - Kérd?íves felmérés EP - 474 N2 - Az osztott szolgáltatás modelt a centralizációtól megkülönböztet? legfontosabb jellemz?je az, hogy a szolgáltató központ és a szolgáltatásokat igénybevev? szervezet vagy szervezeti egység között piaci vagy piac-szer? kapcsolat van. Ez a speciális piaci-elv? kapcsolat kulcsa az egész modellnek, hiszen meghatározza, hogy milyen mérték? el?nyök érhet?ek el a modell révén, mennyire képes a központ továbbfejl?désre, mennyire tudja magát önállósítani, mint divízió, milyen operatív nehézségekbe ütközik a m?ködése kapcsán. Érdekes kérdés, hogy a leányvállalatok és a szolgáltató központ közötti kapcsolat vajon ténylegesen mennyire piaci alapú. Mert noha az egyes leányvállalatok elméletben megvásárolhatnák a szolgáltatásokat kívülr?l (egy harmadik félt?l) is, ha valamiért nem elégedettek, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy ilyen döntési joguk nagyon korlátozott. Ezeket a kérdéseket központilag döntik el, ha van verseny a bels?k központok között, vagy egy bels? és egy piaci szolgáltató között, akkor azt a központ kezdeményezi és nem a leányvállalat. Kutatásomban azt elemezem, hogy milyen tényez?k garantálják a shared service modellben a piaci-alapú m?ködést és egy magyarországi piaci szerepl?kre vonatkozó kérd?íves kutatásom alapján mennyire jelenik ez meg a hazai cégek gyakorlatában. SN - 978-963-306-544-0 UR - http://acta.bibl.u-szeged.hu/57714/ N1 - Bibliogr.: 474. p. ; összefoglalás magyar nyelven SP - 459 AV - public ID - acta57714 A1 - Marciniak Róbert TI - Piaci-alapú m?ködés a shared service modellben ER -