TY  - CHAP
Y1  - 2017///
KW  - Shared Service
KW  -  Stratégia
KW  -  Üzleti élet
KW  -  Közvéleménykutatás
KW  -  Kérd?íves felmérés
EP  - 474
N2  - Az osztott szolgáltatás modelt a centralizációtól megkülönböztet? legfontosabb jellemz?je az, hogy a szolgáltató központ és a szolgáltatásokat igénybevev? szervezet vagy szervezeti egység között piaci vagy piac-szer? kapcsolat van. Ez a speciális piaci-elv? kapcsolat kulcsa az egész modellnek, hiszen meghatározza, hogy milyen mérték? el?nyök érhet?ek el a modell révén, mennyire képes a központ továbbfejl?désre, mennyire tudja magát önállósítani, mint divízió, milyen operatív nehézségekbe ütközik a m?ködése kapcsán. Érdekes kérdés, hogy a leányvállalatok és a szolgáltató központ közötti kapcsolat vajon ténylegesen mennyire piaci alapú. Mert noha az egyes leányvállalatok elméletben megvásárolhatnák a szolgáltatásokat kívülr?l (egy harmadik félt?l) is, ha valamiért nem elégedettek, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy ilyen döntési joguk nagyon korlátozott. Ezeket a kérdéseket központilag döntik el, ha van verseny a bels?k központok között, vagy egy bels? és egy piaci szolgáltató között, akkor azt a központ kezdeményezi és nem a leányvállalat. Kutatásomban azt elemezem, hogy milyen tényez?k garantálják a shared service modellben a piaci-alapú m?ködést és egy magyarországi piaci szerepl?kre vonatkozó kérd?íves kutatásom alapján mennyire jelenik ez meg a hazai cégek gyakorlatában.
SN  - 978-963-306-544-0
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/57714/
N1  - Bibliogr.: 474. p. ; összefoglalás magyar nyelven
SP  - 459
AV  - public
ID  - acta57714
A1  -  Marciniak Róbert
TI  - Piaci-alapú m?ködés a shared service modellben
ER  -