TY  - CHAP
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/69755/
EP  - 368
TI  - Magyar fogyasztók a Felvidéken
M1  - 16
A1  -  Sasné Grósz Annamária
SN  - 2062-3712
ID  - acta69755
Y1  - 2017///
T3  - Közép-európai Monográfiák
N1  - Bibliogr.: p. 367-368. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
KW  - Fogyasztói magatartás
KW  -  Kisebbség - magyar - Szlovákia
N2  - According to researchers, one of the main effects defining consumer behaviour of the 21 st century is thateveryone will belong to some type of minority. It follows that segmentation should be emphasized more than in the past. One possible way to analyse consumer clusters is segmentation by cultural values and ethnic identity, in those countries where ethnic minorities can be separated easily. This study examines the national identity of the Hungarian minority's next adult generation in Felvidék, what may become a basis of a minority-oriented marketing. We examined the identity and its effects on consumer behaviour with questionnaire which was filled by 271 Hungarian students and 152 Slovakian students in Felvidék. According to the answers we could formulate clusters in which we classified the respondents based on their identity.We may use the results for interpreting groups as a segment and forming of marketing-mix fits to their national identity consciousness.  A fogyasztókra vonatkozó elemzések szerint az új évezred fogyasztói arculatát meghatározó egyik f? hatás, hogy mindenki valamilyen kisebbséghez tartozik, ami marketinges értelemben az egyéni kezelésmód felértékel?dését, a szegmensek fontosságának fokozódását jelenti. Jól elkülöníthet? kisebbségeket alkotnak egy-egy országon belül az etnikai, nemzeti kisebbségek, így célszer?nek t?nik azok marketingszempontú vizsgálata, megismerése. Tanulmányunk a tömbhelyzetben él? felvidéki magyar kisebbség következ? feln?tt generációjának nemzeti identitását vizsgálja, ami alapját képezheti egy kisebbségorientált marketing tevékenység kialakításának. A kérd?íves megkérdezés során 271 felvidéki magyar diák identitástudatát és annak fogyasztói magatartásra gyakorolt lehetséges hatásait vizsgáltuk. A válaszok segítségével sikerült klasztereket kialakítanunk, melybe a válaszadókat identitásuk alapján besorolhatjuk. Az eredményeket a klaszterek elemzése és jellemzése után felhasználhatjuk az eltér? etnikai jellemz?kkel rendelkez? csoportok szegmensként való értelmezésére, majd nemzeti azonosságtudatuknak megfelel? marketing-mix kialakítására.
SP  - 355
AV  - public
ER  -