TY  - JOUR
ID  - acta71791
A1  -  Kis Krisztián
N1  - Bibliogr.: p. 51-53. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Y1  - 2020///
TI  - Min?ségjavítás és -fejlesztés a vállalati partnerek bevonásával a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karán
SP  - 25
EP  - 53
AV  - public
JF  - Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
CY  - Szeged
KW  - Fels?oktatás - kompetencia
VL  - 15
SN  - 1788-7593
PB  - Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
IS  - 3-4
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/71791/
N2  - A min?ség az elmúlt évtizedekben kulcsfontosságú kifejezéssé vált a fels?oktatásban. Annak érdekében, hogy a fels?oktatási intézmények megfeleljenek a társadalmi és gazdasági kihívásoknak, min?séggel kapcsolatos elvárásoknak és igényeknek, szükséges az érdekelt felek bevonása. Az érdekelt felek egyik markáns csoportját alkotják a munkaadók, s ebb?l kifolyólag az általuk megfogalmazott elvárásoknak való megfelelés egyre fontosabb szempontként jelenik meg a fels?oktatásban. Írásomban a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karán folyó képzések továbbfejlesztéséhez kapcsolódóan, a Kar képzési portfóliójához illeszked? munkaadói kompetenciaelvárásokat vizsgálom. Az eredmények alapján elmondható, hogy a vállalati partnerek, mint érintettek bevonása több vonatkozásban is hozzájárulhat a Karon folyó tevékenységek magasabb min?ségi szinten történ? végzéséhez, segítve a Kar min?ségjavítási és -fejlesztési törekvéseinek megvalósulását. Abstract: Quality has become a key expression in higher education in recent decades. In order for higher education institutions to meet social and economic challenges, quality expectations and needs, it is necessary to involve stakeholders. Employers are one of the most prominent groups of stakeholders, and as a result, meeting their expectations is becoming an increasingly important aspect of higher education. In this paper, in connection with the development of trainings at the Faculty of Engineering of the University of Szeged, I examine the employer?s competency expectations that fit into the Faculty?s training portfolio. Based on the results, it can be said that the involvement of corporate partners as stakeholders can contribute to raise the quality level of the Faculty?s activities in several respects, helping to implement the Faculty?s quality improvement and development efforts.
ER  -