TY  - JOUR
PB  - Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
KW  - Táplálékkiegészít?k
KW  -  Egészséges életmód
KW  -  Táplálkozás - sportolók
KW  -  Termékfejlesztés
TI  - Fehérje komplettált gabonatartalmú szeletek kifejlesztése és piaci helyzete
CY  - Szeged
JF  - Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
SP  - 43
A1  -  Szabad Alex
A1  -  Trenyik Eszter
A1  -  Szabó P. Balázs
AV  - public
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/74771/
N2  - A sportolók körében a fehérjeporok preferált étrend-kiegészít? terméknek számítanak. Hazánkban számos fehérjekészítmény közül választhatnak a fizikai aktivitást végz?k, eltér? min?ségben és árban egyaránt. A kutatás során igyekeztünk felmérni sportolók körében a fehérjeporok fogyasztási szokásait, illetve a kapott eredmények alapján a fehérjebevitel formái közül a müzliszeletek jelent?ségét is tanulmányoztuk. A kérd?íves felmérésben a 196 válaszadótól kapott információk alapján három különböz? növényi (rizs, borsó, szója) és állati (tejsavó, marhahús, tojás) izolátumok mellett döntöttünk, melyekkel müzliszeleteket komplettáltunk. Továbbá alapanyag költséget is meghatároztunk egyszer? osztókalkulációs módszerrel, mely során átlagos piaci nettó árakkal számoltunk, így a fehérjedúsítással átlagosan 103 Ft-ra becsülhet? 1 adag (35 g) müzliszelet közvetlen anyagköltsége. Fontos kérdés a termék piaci helyzete, ezért a boltban kapható, hasonló felépítés? termékekkel is összehasonlítottuk a készterméket, hogy megállapíthassuk a tápértékbeli különbségeket is. Meghatározó azonban az egyes allergének jelenléte a termékben, ezért a fogyasztókhoz alkalmazkodva szükségszer? a folyamatos fejlesztés. Abstract: Protein powders are the preferred dietary supplement among athletes. In our country, there is a wide range of protein products available to people who are physically active, in varying quality and price. In this research, we have tried to assess the consumption habits of protein powders among athletes and, based on the results obtained, we have also studied the importance of muesli bars as a form of protein intake. In the questionnaire survey, based on the information obtained from 196 respondents, three different vegetable (rice, peas, soy) and animal (whey, beef, eggs) isolates were chosen to complete muesli bars. Furthermore, we estimated the cost of the raw materials using a simple fractional costing method based on average net market prices, so that the direct material cost of 1 portion (35 g) of muesli bars with protein fortification was estimated at 103 HUF on average. The market position of the product is an important issue, so we also compared the finished product with products of similar structure available in the shops to determine the differences in nutritional value. However, the presence of certain allergens in the product is crucial and continuous improvement is necessary to adapt to consumer needs.
N1  - Bibliogr.: 55. p. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
ID  - acta74771
Y1  - 2021///
IS  - 1-2
VL  - 16
EP  - 55
SN  - 1788-7593
ER  -