TY - JOUR IS - 2 TI - A képeskönyvek óvodai felhasználása KW - Mese - óvodai nevelés KW - Óvodai nevelés - módszer SP - 65 UR - http://acta.bibl.u-szeged.hu/74829/ N2 - A képeskönyvolvasás mint a mesélés speciális kommunikációs formája a történetmondás körüli és feletti metabeszéd létrejöttét teszi lehet?vé. Ez a jellemz? megkülönbözteti minden más meseközvetítési módtól, metodikai szempontból pedig, óvodai-intézményi keretek közt is, lehet?ségek sokaságát kínálja: az anyanyelvi és a vizuális ismeretek és készségek fejlesztésén kívül többek közt a szociális és az érzelmi nevelés hasznos eszköze is lehet. A hazai intézményi gyakorlatban a képeskönyvhasználat metodikai stratégiái kevéssé kidolgozottak, noha a kutatás bizonyította, hogy a jól megválasztott és adekvát stratégiával közvetített, állóképes és hangzó szöveges narratívákból felépül? képeskönyvek szerepe az olvasóvá nevelésben jelent?s. A tanulmány a nemzetközi képeskönyvkutatás alapkérdéseinek és a képeskönyv fogalmának meghatározása után az óvodai tevékenységekben megvalósuló képeskönyvolvasás (dialogikus olvasás), továbbá a képeskönyv-befogadás és -közvetítés feladatának összetettsége, valamint a szóban forgó könyvtípus mint multimediális eszköz fejleszt? hatásával foglalkozik. CY - Szeged AV - public VL - 61 ID - acta74829 A1 - Varga Em?ke SN - 2063-3734 JF - Módszertani közlemények Y1 - 2021/// N1 - Bibliogr.: p. 90-92. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven PB - Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképz? Kar EP - 92 ER -