TY  - JOUR
IS  - 2
TI  - A képeskönyvek óvodai felhasználása
KW  - Mese - óvodai nevelés
KW  -  Óvodai nevelés - módszer
SP  - 65
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/74829/
N2  - A képeskönyvolvasás mint a mesélés speciális kommunikációs formája a történetmondás körüli és feletti metabeszéd létrejöttét teszi lehet?vé. Ez a jellemz? megkülönbözteti minden más meseközvetítési módtól, metodikai szempontból pedig, óvodai-intézményi keretek közt is, lehet?ségek sokaságát kínálja: az anyanyelvi és a vizuális ismeretek és készségek fejlesztésén kívül többek közt a szociális és az érzelmi nevelés hasznos eszköze is lehet. A hazai intézményi gyakorlatban a képeskönyvhasználat metodikai stratégiái kevéssé kidolgozottak, noha a kutatás bizonyította, hogy a jól megválasztott és adekvát stratégiával közvetített, állóképes és hangzó szöveges narratívákból felépül? képeskönyvek szerepe az olvasóvá nevelésben jelent?s. A tanulmány a nemzetközi képeskönyvkutatás alapkérdéseinek és a képeskönyv fogalmának meghatározása után az óvodai tevékenységekben megvalósuló képeskönyvolvasás (dialogikus olvasás), továbbá a képeskönyv-befogadás és -közvetítés feladatának összetettsége, valamint a szóban forgó könyvtípus mint multimediális eszköz fejleszt? hatásával foglalkozik.
CY  - Szeged
AV  - public
VL  - 61
ID  - acta74829
A1  -  Varga Em?ke
SN  - 2063-3734
JF  - Módszertani közlemények
Y1  - 2021///
N1  - Bibliogr.: p. 90-92. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
PB  - Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképz? Kar
EP  - 92
ER  -