%P 140-149
%C Szeged
%O Bibliogr.: p. 148-149. ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar ĂŠs angol nyelven
%T Az altatĂłdal, mint a kultĂşra megismerĂŠsĂŠnek forrĂĄsa
%J Évfordulós művészek : Madách, Smetana, Dvořák, Janáček : a SZTE JGYPK Ének-zene Tanszék történetének, az oktatásban alkalmazott módszerek kutatásának legújabb eredményei : tanulmánykötet
%A  HudĂĄkovĂĄ Jana
%S A Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Ének-Zene Tanszékének kiadványai
%D 2015
%I SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék
%L acta76681
%K Zenei nevelĂŠs, ZenepedagĂłgia
%X A tanulmány rámutat az altatódal zenei nevelésbe való beemelésének aktualitására és küldetésére. Részletezi e műfaj jelentőségét a saját kultúra megismerésének és multikulturális megközelítésének szempontjából. Az altatódal több szempontból is segíti az egyén harmonikus fejlődését: terápia, zenei és emocionális érzékenység (megismerés), esztétikai érzékelés, kommunikáció stb. This article refers to the timeliness of the lullabies in music education and highlights of its mission. Lullaby has a significance in terms of the knowledge o f their own culture and multicultural understanding. Lullaby for the harmonious development of the individual, has an impact on therapy, musical and emotional knowledge, aesthetic perception, communication, etc.