%L acta77908
%X A szociális különbségek szoros összefüggést mutatnak a digitális kompetenciákkal. Az online oktatás során a diákok szociális különbségei hangsúlyosabbakká váltak. Írásomban két problémát mutatok be abban a tekintetben, hogyan próbál alkalmazkodni a jelen kor digitális kihívásainak egy olyan gimnázium, ahol a diákok körülbelül 60%-a hátrányos helyzetű, továbbá, hogy miképpen hathat a hátrányos helyeztű diákokra az a megfigyelési szempont, amely feltételezi az interneten jelen lévő úgynevezett filter bubble-t. A jelenségről Pariser 2011-ben tartott népszerű előadást. Sunstein azt mondja, hogy a social médiának köszönhetően az emberek főképp olyan csoportokba csatlakoznak, amelyek saját értékrendjüknek megfelelőek, de ezzel el is zárkózhatnak olyan információktól, amelyek megkérdőjelezhetik ezeket a nézeteket.
%O Bibliogr.: p. 74-75. ; ill. ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar ĂŠs angol nyelven
%K PedagĂłgia - digitĂĄlis, OktatĂĄsĂźgy - hĂĄtrĂĄnyos helyzetĹą tanulĂłk
%D 2022
%J Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
%A  Jakab NatĂĄlia
%I Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
%P 66-75
%V 2
%T BuborÉK : a digitális esélyteremtés lehetőségei és akadályai
%N 1
%C Szeged