%L acta77908 %X A szociĂĄlis kĂźlĂśnbsĂŠgek szoros ĂśsszefĂźggĂŠst mutatnak a digitĂĄlis kompetenciĂĄkkal. Az online oktatĂĄs sorĂĄn a diĂĄkok szociĂĄlis kĂźlĂśnbsĂŠgei hangsĂşlyosabbakkĂĄ vĂĄltak. ĂrĂĄsomban kĂŠt problĂŠmĂĄt mutatok be abban a tekintetben, hogyan prĂłbĂĄl alkalmazkodni a jelen kor digitĂĄlis kihĂvĂĄsainak egy olyan gimnĂĄzium, ahol a diĂĄkok kĂśrĂźlbelĂźl 60%-a hĂĄtrĂĄnyos helyzetĹą, tovĂĄbbĂĄ, hogy mikĂŠppen hathat a hĂĄtrĂĄnyos helyeztĹą diĂĄkokra az a megfigyelĂŠsi szempont, amely feltĂŠtelezi az interneten jelen lĂŠvĹ Ăşgynevezett filter bubble-t. A jelensĂŠgrĹl Pariser 2011-ben tartott nĂŠpszerĹą elĹadĂĄst. Sunstein azt mondja, hogy a social mĂŠdiĂĄnak kĂśszĂśnhetĹen az emberek fĹkĂŠpp olyan csoportokba csatlakoznak, amelyek sajĂĄt ĂŠrtĂŠkrendjĂźknek megfelelĹek, de ezzel el is zĂĄrkĂłzhatnak olyan informĂĄciĂłktĂłl, amelyek megkĂŠrdĹjelezhetik ezeket a nĂŠzeteket. %O Bibliogr.: p. 74-75. ; ill. ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar ĂŠs angol nyelven %K PedagĂłgia - digitĂĄlis, OktatĂĄsĂźgy - hĂĄtrĂĄnyos helyzetĹą tanulĂłk %D 2022 %J KĂśzĂśssĂŠgi KapcsolĂłdĂĄsok â tanulmĂĄnyok kultĂşrĂĄrĂłl ĂŠs oktatĂĄsrĂłl %A Jakab NatĂĄlia %I Szegedi TudomĂĄnyegyetem JuhĂĄsz Gyula PedagĂłguskĂŠpzĹ Kar %P 66-75 %V 2 %T BuborĂK : a digitĂĄlis esĂŠlyteremtĂŠs lehetĹsĂŠgei ĂŠs akadĂĄlyai %N 1 %C Szeged