%0 Journal Article %@ 2063-3734 %A Haramza Klára %C Szeged %D 2022 %F acta:77959 %I Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar %J Módszertani közlemények %K Óvodai nevelés, Népi játék - magyar, Játékdal - magyar, Énekes játék - magyar %N 2 %P 19-32 %T Az énekes népi játékok jelentősége az óvodai nevelésben %U http://acta.bibl.u-szeged.hu/77959/ %V 62 %X Különös hangsúlyt érdemes fektetnünk saját népi hagyományaink gyakorlatban tartására, hiszen az alternatív módszerek között sem találhatunk ennél kipróbáltabb, ugyanakkor a most felnövekvő generáció számára is innovatív és személyes érintődést kiváltó fejlesztési rendszert. Ezeket a játékokat korábban a gyermekek alakították, a szabályokat az alkalom és a szükség szülte, így a hagyományba ágyazódva, de folyamatos megújulási lehetőséggel álltak a gyermekek rendelkezésére. Tehát a népi játékok az emberi viselkedés olyan mély értelmű megnyilatkozásai, amelyekben az utódok nevelésének ösztönszerű törvényszerűségeit vélhetjük felfedezni. Mire van szüksége a gyermeknek? Milyen módszerrel fejleszthető leginkább? Melyek azok a momentumok, amelyek mentén az érzelmi, értelmi és testi fejlődés leginkább elősegíthető? Ezek az örök érvényű kérdések, melyekre számos megközelítésben keressük a választ, gondolkodásunkban a népi énekes játékok tükrében kerülnek fókuszba. %Z Bibliogr.: p. 31-32. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven