%C Szeged %V 62 %J MĂłdszertani kĂśzlemĂŠnyek %D 2022 %A Haramza KlĂĄra %P 19-32 %L acta77959 %K Ăvodai nevelĂŠs, NĂŠpi jĂĄtĂŠk - magyar, JĂĄtĂŠkdal - magyar, Ănekes jĂĄtĂŠk - magyar %O Bibliogr.: p. 31-32. ĂŠs a lĂĄbjegyzetekben ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar nyelven %T Az ĂŠnekes nĂŠpi jĂĄtĂŠkok jelentĹsĂŠge az Ăłvodai nevelĂŠsben %I Szegedi TudomĂĄnyegyetem JuhĂĄsz Gyula PedagĂłguskĂŠpzĹ Kar %X KĂźlĂśnĂśs hangsĂşlyt ĂŠrdemes fektetnĂźnk sajĂĄt nĂŠpi hagyomĂĄnyaink gyakorlatban tartĂĄsĂĄra, hiszen az alternatĂv mĂłdszerek kĂśzĂśtt sem talĂĄlhatunk ennĂŠl kiprĂłbĂĄltabb, ugyanakkor a most felnĂśvekvĹ generĂĄciĂł szĂĄmĂĄra is innovatĂv ĂŠs szemĂŠlyes ĂŠrintĹdĂŠst kivĂĄltĂł fejlesztĂŠsi rendszert. Ezeket a jĂĄtĂŠkokat korĂĄbban a gyermekek alakĂtottĂĄk, a szabĂĄlyokat az alkalom ĂŠs a szĂźksĂŠg szĂźlte, Ăgy a hagyomĂĄnyba ĂĄgyazĂłdva, de folyamatos megĂşjulĂĄsi lehetĹsĂŠggel ĂĄlltak a gyermekek rendelkezĂŠsĂŠre. TehĂĄt a nĂŠpi jĂĄtĂŠkok az emberi viselkedĂŠs olyan mĂŠly ĂŠrtelmĹą megnyilatkozĂĄsai, amelyekben az utĂłdok nevelĂŠsĂŠnek ĂśsztĂśnszerĹą tĂśrvĂŠnyszerĹąsĂŠgeit vĂŠlhetjĂźk felfedezni. Mire van szĂźksĂŠge a gyermeknek? Milyen mĂłdszerrel fejleszthetĹ leginkĂĄbb? Melyek azok a momentumok, amelyek mentĂŠn az ĂŠrzelmi, ĂŠrtelmi ĂŠs testi fejlĹdĂŠs leginkĂĄbb elĹsegĂthetĹ? Ezek az ĂśrĂśk ĂŠrvĂŠnyĹą kĂŠrdĂŠsek, melyekre szĂĄmos megkĂśzelĂtĂŠsben keressĂźk a vĂĄlaszt, gondolkodĂĄsunkban a nĂŠpi ĂŠnekes jĂĄtĂŠkok tĂźkrĂŠben kerĂźlnek fĂłkuszba. %N 2