%C Szeged
%V 62
%J MĂłdszertani kĂśzlemĂŠnyek
%D 2022
%A  Haramza KlĂĄra
%P 19-32
%L acta77959
%K Óvodai nevelés, Népi játék - magyar, Játékdal - magyar, Énekes játék - magyar
%O Bibliogr.: p. 31-32. ĂŠs a lĂĄbjegyzetekben ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar nyelven
%T Az énekes népi játékok jelentősége az óvodai nevelésben
%I Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
%X Különös hangsúlyt érdemes fektetnünk saját népi hagyományaink gyakorlatban tartására, hiszen az alternatív módszerek között sem találhatunk ennél kipróbáltabb, ugyanakkor a most felnövekvő generáció számára is innovatív és személyes érintődést kiváltó fejlesztési rendszert. Ezeket a játékokat korábban a gyermekek alakították, a szabályokat az alkalom és a szükség szülte, így a hagyományba ágyazódva, de folyamatos megújulási lehetőséggel álltak a gyermekek rendelkezésére. Tehát a népi játékok az emberi viselkedés olyan mély értelmű megnyilatkozásai, amelyekben az utódok nevelésének ösztönszerű törvényszerűségeit vélhetjük felfedezni. Mire van szüksége a gyermeknek? Milyen módszerrel fejleszthető leginkább? Melyek azok a momentumok, amelyek mentén az érzelmi, értelmi és testi fejlődés leginkább elősegíthető? Ezek az örök érvényű kérdések, melyekre számos megközelítésben keressük a választ, gondolkodásunkban a népi énekes játékok tükrében kerülnek fókuszba.
%N 2