%0 Journal Article
%@ 2063-3734
%A  Pécsiné Kormos Renáta
%A  Turcsányi Enikő
%C Szeged
%D 2022
%F acta:77964
%I Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
%J Módszertani közlemények
%K Óvodai nevelés - beszoktatás
%N 2
%P 103-117
%T Kötődési problémák megnyilvánulása beszoktatás esetén - a megfigyelés mint módszer alkalmazása
%U http://acta.bibl.u-szeged.hu/77964/
%V 62
%X A tudományos munkák szerzőinek körében ma egyre jobban elterjedt a kérdőívezés mint módszer egy-egy jelenség vizsgálatánál, holott vannak olyan jelenségek, amelyek esetében ezzel a módszerrel nem kapunk megfelelő mélységű információt. Amennyiben nem az előfordulási gyakoriságot, a mennyiséget szeretnénk vizsgálni, hanem azt, hogy pontosan hogyan is zajlik le egy folyamat, akkor a kérdőívezéssel mint módszerrel nem kapunk megfelelő minőségi információt. Ilyenkor kerülhet előtérbe a megfigyelés módszere, amelynek hátránya, hogy a kísérlet egyszerre csak kevés alannyal végezhető el, így a kapott információk alapján nem általánosíthatunk. Egyéni szinten azonban nagyon hasznos információkat kaphatunk. A jelen tanulmányban a megfigyelés módszerét használtuk a kötődés vizsgálatához, amelynek tapasztalatait itt osztjuk meg.
%Z Bibliogr.: p. 116-117. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven