%0 Journal Article %@ 2063-3734 %A Pécsiné Kormos Renáta %A Turcsányi Enikő %C Szeged %D 2022 %F acta:77964 %I Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar %J Módszertani közlemények %K Óvodai nevelés - beszoktatás %N 2 %P 103-117 %T Kötődési problémák megnyilvánulása beszoktatás esetén - a megfigyelés mint módszer alkalmazása %U http://acta.bibl.u-szeged.hu/77964/ %V 62 %X A tudományos munkák szerzőinek körében ma egyre jobban elterjedt a kérdőívezés mint módszer egy-egy jelenség vizsgálatánál, holott vannak olyan jelenségek, amelyek esetében ezzel a módszerrel nem kapunk megfelelő mélységű információt. Amennyiben nem az előfordulási gyakoriságot, a mennyiséget szeretnénk vizsgálni, hanem azt, hogy pontosan hogyan is zajlik le egy folyamat, akkor a kérdőívezéssel mint módszerrel nem kapunk megfelelő minőségi információt. Ilyenkor kerülhet előtérbe a megfigyelés módszere, amelynek hátránya, hogy a kísérlet egyszerre csak kevés alannyal végezhető el, így a kapott információk alapján nem általánosíthatunk. Egyéni szinten azonban nagyon hasznos információkat kaphatunk. A jelen tanulmányban a megfigyelés módszerét használtuk a kötődés vizsgálatához, amelynek tapasztalatait itt osztjuk meg. %Z Bibliogr.: p. 116-117. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven