TY  - CHAP
EP  - 103
N1  - Bibliogr.: p. 102-103. ; összefoglalás magyar nyelven
AV  - public
PB  - Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképz? Kar Gyógypedagógus-képz? Intézet
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/78876/
N2  - A távoktatás a tanulásszervezés ma már hagyományosnak tekinthet? eszköze, mely az online eszközök terjedésével egyre inkább digitális formában valósul meg. Az utóbbi évek pandémiás id?szakai tovább er?sítették a digitális oktatás szerepét az oktatási rendszer különböz? szegmenseiben. A pedagógusképzés egyes területein pedig egyre fontosabbá válik a távoktatással, a digitális tanulással kapcsolatos tartalmak elsajátítása. A tanulmány els? részében bemutatjuk a téma legfontosabb kutatási irányait, paradigmáit. A releváns szakirodalmak áttekintésével ismertetjük a távoktatással kapcsolatos legfontosabb fogalmakat, illetve a digitális eszközöknek a távoktatásban történ? alkalmazásával kapcsolatos fontosabb trendeket. A tanulmány második része a tanulással kapcsolatos kortárs elméletekre alapozva mutatja be a távoktatás lehet?ségeit. A konstruktivista tanuláselmélet alapján kijelenthet?, hogy az eredményes oktatás célja a tanulók segítése az információszerzésben, az információk rendszerezésében, a tudás konstruálásában. A digitális eszközökkel megvalósuló távoktatás számos lehet?séget kínál a tanulók aktív részvételére, az információk megszerzésére és rendszerezésére, az önálló, a páros és a csoportos tanulásra, a tanultak használatbavételére, felidézésére és gyakorlására, vagy éppen a tanulói teljesítményeknek a társak és/vagy a pedagógus általi értékelésére. A tanulmányban néhány, a fent említett tanítási-tanulási helyzeteket segít? konkrét eszközt és jó gyakorlatot is bemutatunk.
SN  - 978-963-306-920-2
A1  -  Nóbik Attila
KW  - Digitális oktatás - módszer
KW  -  Gyógypedagógia - módszer
CY  - Szeged
SP  - 95
Y1  - 2023///
ID  - acta78876
TI  - A digitális eszközökkel megvalósuló távoktatás lehet?ségei a gyógypedagógiai ismeretek tanításában
ER  -