TY  - CHAP
Y1  - 2021///
AV  - public
PB  - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága
CY  - Szeged
A1  -  Fajt Balázs
A1  -  Bánhegyi Mátyás
A1  -  Vékási Adél
A1  -  Cseppent? Krisztina
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/78903/
M1  - 14
TI  - Nyelvtanárok és idegen nyelven oktató szaktanárok nyelvvizsga-moratóriummal kapcsolatos véleményei: egy kérd?íves felmérés eredményei
EP  - 29
T3  - Új kutatások a neveléstudományokban
ID  - acta78903
SN  - 2062-090X
SP  - 20
KW  - Kérd?íves felmérés
KW  -  Idegen nyelv tanítása
KW  -  Pedagógiai kutatás
KW  -  Nyelvvizsgáztatás
KW  -  Fels?oktatás
N2  - A Covid?19-járványhelyzet hatására 2020 tavaszán hozott rendkívüli kormányrendelet értelmében több mint százezren vehették át diplomájukat nyelvvizsga-bizonyítvány megszerzése nélkül. Normál körülmények között ahhoz, hogy Magyarországon valaki diplomát szerezzen, minimálisan egy él? idegen nyelvb?l B2-es szint? komplex nyelvvizsgát kell tennie. A 2020-as rendelet hatására nyelvvizsga nélkül valóban sokak zárhatták le fels?oktatási tanulmányaikat, és léphettek be a munkaer?piacra, az intézkedés megítélésével ? tudomásunk szerint ? viszont még nem foglalkoznak tanulmányok. Annak érdekében, hogy a nyelvvizsga-moratóriumról és a nyelvvizsga hiányában át nem vett diplomák kérdéskörér?l szóló vélekedéseket szakmai diskurzusba csatornázzuk, nagymintás kvantitatív vizsgálatot végeztünk. Kutatásunkban kérd?íves módszer (N = 769) segítségével különböz? intézményekben oktató nyelvtanárok, illetve idegen nyelven oktató szaktanárok nyelvvizsgamoratóriummal kapcsolatos véleményeit mértük fel. Eredményeink azt mutatják, hogy a kérd?ívet kitölt?k jelent?s része szakmai szempontok mentén megkérd?jelezhet?nek tartja a rendeletet, illetve szkeptikus annak gazdasági hatását és társadalmi igazságosságát illet?en.
N1  - Bibliogr.: p. 27-29. ; összefoglalás magyar nyelven
ER  -