TY - CHAP T3 - Új kutatások a neveléstudományokban TI - Tanítási gyakorlat tantermi jelenlét nélkül : tanárjelöltek tapasztalatai a Covid-lezárás idején KW - Világjárvány - 2020-2021 KW - Digitális oktatás - módszer KW - Oktatás - számítógép alkalmazása KW - Tanárképzés SP - 222 UR - http://acta.bibl.u-szeged.hu/78917/ N2 - A Covid?19 világszint? elterjedése 2020 tavaszán globális iskolabezárásokhoz vezetett. Ez széls?séges kihívások elé állította az oktatásban résztvev?ket annak minden szintjén. Így történt ez a tanárképzéssel is, amelynek az egyik meghatározó szegmensét képvisel? tanítási gyakorlat eddig megszokott keretei teljesen átíródtak. Veszélybe került minden olyan képzési elem, amelynek fejlesztésében a tanítási gyakorlatra vonatkozóan kritikus szerepet tulajdonítanak a tanárképzési programok (Moyo, 2020). Ilyen például a tantermi kommunikáció fejlesztése, a tanárjelölt és mentora szakmai kapcsolata, az iskolai élet megismerése, a tanári énkép és identitás formálódása, a szakmához és a pályához való viszonyulás alakítása. Tanulmányunk bevezet?jében röviden összefoglaljuk az ezzel az id?szakkal foglalkozó szakirodalmat, majd saját 2020?2021-ben végzett kutatásunkat mutatjuk be, amelyben a kérd?íves adatgy?jtést metaforaelemzéssel, illetve félig strukturált interjúkkal egészítettük ki. Eredményeinkb?l jól látszik, hogy a távolsági oktatás a felek közötti kommunikáció elnehezülésével nagyon sok problémát szült. Figyelemre méltó az a megállapítás is, hogy bár ez az id?szak általánosságban nem bizonytalanította el tanárjelöltjeinket, azonban a jöv?re vonatkozóan bíznak a személyes jelenlétben mint a tanítás mesterségének lényegében. CY - Szeged AV - public M1 - 14 ID - acta78917 A1 - Gordon Gy?ri János A1 - Fehérvári Anikó A1 - Kiss Edina A1 - Raátz Judit SN - 2062-090X Y1 - 2021/// N1 - Bibliogr.: p. 237-238. ; összefoglalás magyar nyelven PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága EP - 238 ER -