TY  - CHAP
T3  - Új kutatások a neveléstudományokban
TI  - Tanítási gyakorlat tantermi jelenlét nélkül : tanárjelöltek tapasztalatai a Covid-lezárás idején
KW  - Világjárvány - 2020-2021
KW  -  Digitális oktatás - módszer
KW  -  Oktatás - számítógép alkalmazása
KW  -  Tanárképzés
SP  - 222
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/78917/
N2  - A Covid?19 világszint? elterjedése 2020 tavaszán globális iskolabezárásokhoz vezetett. Ez széls?séges kihívások elé állította az oktatásban résztvev?ket annak minden szintjén. Így történt ez a tanárképzéssel is, amelynek az egyik meghatározó szegmensét képvisel? tanítási gyakorlat eddig megszokott keretei teljesen átíródtak. Veszélybe került minden olyan képzési elem, amelynek fejlesztésében a tanítási gyakorlatra vonatkozóan kritikus szerepet tulajdonítanak a tanárképzési programok (Moyo, 2020). Ilyen például a tantermi kommunikáció fejlesztése, a tanárjelölt és mentora szakmai kapcsolata, az iskolai élet megismerése, a tanári énkép és identitás formálódása, a szakmához és a pályához való viszonyulás alakítása. Tanulmányunk bevezet?jében röviden összefoglaljuk az ezzel az id?szakkal foglalkozó szakirodalmat, majd saját 2020?2021-ben végzett kutatásunkat mutatjuk be, amelyben a kérd?íves adatgy?jtést metaforaelemzéssel, illetve félig strukturált interjúkkal egészítettük ki. Eredményeinkb?l jól látszik, hogy a távolsági oktatás a felek közötti kommunikáció elnehezülésével nagyon sok problémát szült. Figyelemre méltó az a megállapítás is, hogy bár ez az id?szak általánosságban nem bizonytalanította el tanárjelöltjeinket, azonban a jöv?re vonatkozóan bíznak a személyes jelenlétben mint a tanítás mesterségének lényegében.
CY  - Szeged
AV  - public
M1  - 14
ID  - acta78917
A1  -  Gordon Gy?ri János
A1  -  Fehérvári Anikó
A1  -  Kiss Edina
A1  -  Raátz Judit
SN  - 2062-090X
Y1  - 2021///
N1  - Bibliogr.: p. 237-238. ; összefoglalás magyar nyelven
PB  - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága
EP  - 238
ER  -