%C Szeged %D 2021 %V 14 %T TanĂtĂĄsi gyakorlat tantermi jelenlĂŠt nĂŠlkĂźl : tanĂĄrjelĂśltek tapasztalatai a Covid-lezĂĄrĂĄs idejĂŠn %A Gordon GyĹri JĂĄnos %A FehĂŠrvĂĄri AnikĂł %A Kiss Edina %A RaĂĄtz Judit %X A Covidâ19 vilĂĄgszintĹą elterjedĂŠse 2020 tavaszĂĄn globĂĄlis iskolabezĂĄrĂĄsokhoz vezetett. Ez szĂŠlsĹsĂŠges kihĂvĂĄsok elĂŠ ĂĄllĂtotta az oktatĂĄsban rĂŠsztvevĹket annak minden szintjĂŠn. Ăgy tĂśrtĂŠnt ez a tanĂĄrkĂŠpzĂŠssel is, amelynek az egyik meghatĂĄrozĂł szegmensĂŠt kĂŠpviselĹ tanĂtĂĄsi gyakorlat eddig megszokott keretei teljesen ĂĄtĂrĂłdtak. VeszĂŠlybe kerĂźlt minden olyan kĂŠpzĂŠsi elem, amelynek fejlesztĂŠsĂŠben a tanĂtĂĄsi gyakorlatra vonatkozĂłan kritikus szerepet tulajdonĂtanak a tanĂĄrkĂŠpzĂŠsi programok (Moyo, 2020). Ilyen pĂŠldĂĄul a tantermi kommunikĂĄciĂł fejlesztĂŠse, a tanĂĄrjelĂślt ĂŠs mentora szakmai kapcsolata, az iskolai ĂŠlet megismerĂŠse, a tanĂĄri ĂŠnkĂŠp ĂŠs identitĂĄs formĂĄlĂłdĂĄsa, a szakmĂĄhoz ĂŠs a pĂĄlyĂĄhoz valĂł viszonyulĂĄs alakĂtĂĄsa. TanulmĂĄnyunk bevezetĹjĂŠben rĂśviden Ăśsszefoglaljuk az ezzel az idĹszakkal foglalkozĂł szakirodalmat, majd sajĂĄt 2020â2021-ben vĂŠgzett kutatĂĄsunkat mutatjuk be, amelyben a kĂŠrdĹĂves adatgyĹąjtĂŠst metaforaelemzĂŠssel, illetve fĂŠlig strukturĂĄlt interjĂşkkal egĂŠszĂtettĂźk ki. EredmĂŠnyeinkbĹl jĂłl lĂĄtszik, hogy a tĂĄvolsĂĄgi oktatĂĄs a felek kĂśzĂśtti kommunikĂĄciĂł elnehezĂźlĂŠsĂŠvel nagyon sok problĂŠmĂĄt szĂźlt. Figyelemre mĂŠltĂł az a megĂĄllapĂtĂĄs is, hogy bĂĄr ez az idĹszak ĂĄltalĂĄnossĂĄgban nem bizonytalanĂtotta el tanĂĄrjelĂśltjeinket, azonban a jĂśvĹre vonatkozĂłan bĂznak a szemĂŠlyes jelenlĂŠtben mint a tanĂtĂĄs mestersĂŠgĂŠnek lĂŠnyegĂŠben. %I Szegedi TudomĂĄnyegyetem NevelĂŠstudomĂĄnyi IntĂŠzet, Magyar TudomĂĄnyos AkadĂŠmia PedagĂłgiai TudomĂĄnyos BizottsĂĄga %J Ăj kutatĂĄsok a nevelĂŠstudomĂĄnyokban 2021 : a nevelĂŠstudomĂĄny vĂĄlaszai a jĂśvĹ kihĂvĂĄsaira %K VilĂĄgjĂĄrvĂĄny - 2020-2021, DigitĂĄlis oktatĂĄs - mĂłdszer, OktatĂĄs - szĂĄmĂtĂłgĂŠp alkalmazĂĄsa, TanĂĄrkĂŠpzĂŠs %S Ăj kutatĂĄsok a nevelĂŠstudomĂĄnyokban %O Bibliogr.: p. 237-238. ; ĂśsszefoglalĂĄs magyar nyelven %L acta78917 %P 222-238