TY - JOUR CY - Budapest SP - 996 IS - 1 JF - Élelmiszervizsgálati közlemények AV - public Y1 - 2016/// ID - acta79079 SN - 0422-9576 UR - http://acta.bibl.u-szeged.hu/79079/ PB - WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft. N2 - Az elmúlt id?szakban intenzíven b?vült az internetes kereskedelem piaci szegmense Európában [6], bár hazánkban a növekedés üteme hosszú évekig elmaradt az európai átlagtól. A magyar lakosság csak az elmúlt 5 évben kezdett tömegesen nyitni az online termék-, illetve szolgáltatás vásárlás lehet?sége felé, azonban a trend ma már hazánkban is egyértelm?. Míg 2012-ben a magyar internetfelhasználóknak csupán 35%-a bonyolított le internetes vásárlási tranzakciót, addig ez az arány 2015-re már 47%-ra emelkedett [1]. A fogyasztói szokások változását az jelzi legélesebben, hogy a rendszeres internethasználók aránya a kérdéses id?szakban nem változott jelent?sen, 2012-ben 69%, 2015-ben 72% volt [3]. A két adatsor összevetésével megállapítható, hogy az internetes vásárlási hajlandóság növekedése hazánkban az uniós tagállamok között kivételes mérték? relatív növekedést mutatott. Ugyanakkor az Eurostat elemzése szerint 2015-ben csak az internetes vásárlások 10%-a esetén került élelmiszer a virtuális bevásárlókosárba Magyarországon, amely messze elmarad az uniós átlagtól (18%) [1]. Az eredmények értékelésekor figyelembe kell vennünk, hogy Magyarországon jelenleg kevés webshop kínálatában szerepelnek élelmiszerek, az élelmiszert (is) kínáló online üzletek pedig gyakran csak egy sz?k területet fednek le. Minden bizonnyal a jöv?ben számolni kell az online élelmiszervásárlás piaci részesedésének növekedésével, f?ként annak kényelmi jellege miatt. El?rejelzések szerint ezzel párhuzamosan fejl?dni fog az úgynevezett fogyasztási individualizáció is, amely f?ként a különleges élelmiszerek (helyi, kézm?ves, funkcionális élelmiszerek) szegmensét er?sítheti. A1 - Bódi Barbara A1 - Bognár Lajos A1 - Kasza Gyula A1 - Szakos Dávid N1 - Bibliogr.: p. 1000-1001. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven VL - 62 EP - 1001 KW - Fogyasztói magatartás - Magyarország KW - Vásárlási szokás - online - Magyarország KW - Élelmiszerkereskedelem - elektronikus TI - Internetes élelmiszer-vásárlási szokások Magyarországon ER -