TY - CHAP T3 - Modern történelemoktatás TI - A történelemtanárok által fontosnak vélt célok és jelenismereti témák, valamint az általuk használt módszerek egy kérd?íves vizsgálat eredményei alapján KW - Történelem tanítása - módszer KW - Pedagógiai kutatás SP - 15 UR - http://acta.bibl.u-szeged.hu/82228/ N2 - A tanári munka céljait a tantervi dokumentumok rögzítik, azonban a pedagógusok feladata ezeket a célokat átültetni a gyakorlatba. Thornton (2005) ezért is nevezi a pedagógusokat kapu?rnek (gatekeeper), mivel rajtuk múlik, hogy miként értelmezik a megfogalmazott célokat, mely tantervi egységekre helyezik a hangsúlyokat, milyen gyakorlatot követnek. A témával foglalkozó nemzetközi és hazai kutatások a pedagógusok célképzésének és episztemológiai nézeteinek feltárásán keresztül igyekeznek megérteni, hogy a pedagógusok miként gondolkodnak és ebb?l fakadóan milyen gyakorlatot követnek munkájuk során. Kutatásunkban arra vállalkoztunk, hogy megismerjük, az Ember és társadalom m?veltségterület mely céljait tekintik kiemelten fontosnak munkájuk során, mely jelenismereti témákra szeretnének hangsúlyt helyezni és milyen módszerek, tevékenységek jellemzik gyakorlatukat. CY - Szeged AV - public ID - acta82228 A1 - Dancs Katinka SN - 2786-1260 Y1 - 2023/// N1 - Bibliogr.: 31. p. ; összefoglalás magyar nyelven PB - Belvedere Meridionale EP - 31 ER -