%0 Conference Paper
%A  Harsányi Miklós
%B Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
%C Szeged
%D 2023
%F acta:84749
%I Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar
%K Mesterséges intelligencia hatásai - marketing, Marketing - digitális
%P 116-124
%T Reziliens digitális marketing lehetőségek = Resilient digital marketing opportunities
%U http://acta.bibl.u-szeged.hu/84749/
%X A mesterséges intelligencia által előidézett technológiai változások a digitális marketingre is nagy hatással vannak, kutatásomban azt vizsgáltam, hogy ez miként befolyásolja a marketingesek munkáját a reziliencia szemszögéből. Hipotézisként feltételeztem, hogy a generatív mesterséges intelligencia széles körben elterjedt, és versenyhátrányban van az, aki nem használja. Egy kvalitatív mélyinterjús kutatás keretében kérdeztem szakmabelieket arról, hogy milyen jelenlegi alkalmazási területeken élnek ezekkel a rendszerekkel, mik a tapasztalatok. A kutatás során hat főbb területet érintettek a megkérdezettek, ahol már most sokat tud segíteni az MI. Ilyen a szegmentáció, a személyre szabhatóság, a marketingautomatizáció, az árképzési stratégiák, a chatbot és az eseményvezérelt marketing. Jelenleg a leghatékonyabb stratégia reziliencia szempontjából az, hogy egyszerre használják a mesterséges intelligencia eszközeit, és a marketingesek tudását. The technological changes caused by artificial intelligence also have a great impact on digital marketing, in my research I examined how this affects the work of marketers from the perspective of resilience. I hypothesized that generative artificial intelligence is widespread and that those who do not use it are at a competitive disadvantage. In the framework of a qualitative interview research, I asked professionals about the current application areas in which these systems are used, and what their experiences are. The interviewees touched on six main areas where AI can already help a lot. These include segmentation, personalization, marketing automation, pricing strategies, chatbots, and event-driven marketing. Currently, the most effective strategy in terms of resilience is to use the tools of artificial intelligence and the knowledge of marketers at the same time.
%Z Bibliogr.: p. 123-124. ; összefoglalás angol és magyar nyelven