TY  - CONF
T2  - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Y1  - 2023///
AV  - public
PB  - Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar
CY  - Szeged
A1  -  Sikó Beáta
UR  - http://acta.bibl.u-szeged.hu/84785/
TI  - Online viselkedésalapú hirdetés: rövid szisztematikus szakirodalmi
áttekintés = Online behavioral advertising: a short systematic literature review
M2  - Szeged
EP  - 288
ID  - acta84785
SN  - 978-963-306-960-8
SP  - 279
KW  - Marketing
N2  - A technológia fejl?désével korábban nem látott pontosságú online hirdetési célzásra nyílt lehet?ségünk. Ezzel azonban a fogyasztók reklámok iránti attit?dje is változásnak indult, olyan jelenségeket el?térbe hozva, mint az észlelt személyre szabottság és annak következményei, valamint a személyes adatok védelme iránti fokozódó fogyasztói igény. Annak ellenére, hogy nemzetközi szinten folyamatos kutatások zajlanak a perszonalizált hirdetésekr?l, még mindig nincsen átfogó és koherens ismeretünk a viselkedésalapú hirdetésekr?l. Ezt a rést igyekszik pótolni a tanulmány a SPAR-4-SLR protokoll és a TCCM keretrendszer felhasználásával készült szisztematikus irodalmi áttekintés segítségével. A tanulmányban az elmúlt 6 év 26 legmagasabb min?ség? nemzetközi cikke került kiértékelésre, figyelembe véve a felhasznált elméleteket, kontextusokat, változókat és módszertanokat, hogy megválaszolhassuk azokat a kérdéseket, hogy mit tudunk a viselkedésalapú hirdetésr?l, hogyan szereztük meg ezt a tudást és milyen irányba kellene haladnia a kutatásnak ezen a területen. A jelenlegi szakirodalom áttekintése mellett azonosításra kerültek lehetséges jöv?beli kutatási irányok is. The advancements in technology have enabled unprecedented accuracy in targeted advertising. However, this has also brought about changes in consumer attitudes towards advertising, highlighting phenomena such as perceived personalization and its consequences, as well as increasing consumer demand for the protection of personal data. Despite ongoing research on personalized advertising, there remains a lack of common understanding and comprehensive knowledge of behavioral advertising. This study sought to address this gap by conducting a systematic literature review using the SPAR-4-SLR protocol and the TCCM organizing framework. 26 high-quality research articles from the past 6 years were evaluated based on their theories, contexts, constructs, and methodologies to answer questions about what and how we know about behavioral advertising and where should research on it be heading. Besides providing an overview of the current literature on the topic, this review identified gaps and future research directions.
N1  - Bibliogr.: p. 287-288. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
ER  -