TY - CONF CY - Szeged PB - Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Y1 - 2023/// M2 - Szeged KW - Mesterséges intelligencia KW - Vendéglátás - kínai T2 - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia SN - 978-963-306-960-8 N2 - Ez a tanulmány azt a jelenséget kívánja megvizsgálni, hogy a mesterséges intelligencia (MI), mint az egyik legkorszer?bb technológia milyen el?nyökkel jár az éttermi szolgáltatásokban, és mik voltak az észlelt akadályok a mesterséges intelligencia étteremben történ? bevezetése el?tt. A gyors életvitel miatt az embereknek egyre kevesebb idejük van étkezésekre, különösen a szellemi dolgozóknak. Egyre több étterem alkalmaz mesterséges intelligencia technológiát f?zési hatékonyságának javítása és a kiszolgálási id? csökkentése érdekében, ilyen például a gyors fizetési rendszerek (QR és arcfelismer? fizetés), a mesterséges intelligencia-kompatibilis robotok, a mesterséges intelligencia által m?ködtetett önrendel? kioszkok és a robotszakácsok. Mivel a COVID-19 világjárvány 2020 elején kezd?dött, az élelmiszerbiztonság és a higiénia egyre fontosabbá válik, amikor az emberek a házon kívül étkeznek. A séf- és pincérrobotok jó lehet?séget jelentenek az emberi kontaktusok elkerülésére is. Ez a tanulmány kvalitatív kutatást alkalmazott mélyinterjúkkal, épp a világjárvány kitörése el?tt. Három kínai étteremvezet?vel készítettünk interjút. Az eredmények azt sugallják, hogy a mesterséges intelligencia technológia alkalmazása az éttermi szolgáltatások esetében minimalizálhatja a költségeket, javíthatja az ügyfélkapcsolatokat, és kényelmesebb szolgáltatás igénybevételt biztosíthat. This study aims to investigate the phenomena of how artificial intelligence (AI) as one of the cutting-edge technologies benefits restaurant services and what the obstacles to implementing AI in a restaurant are. Due to the rapid pace of life, people tend to have less and less eating time, especially white-collar workers. More and more restaurants implement AI technology to improve their cooking efficiency and reduce service time, such as fast payment systems (QR and facial recognition payment), AI-enabled bots, AI-powered self-ordering kiosks, and robot chefs. Since the COVID-19 pandemic begins in early 2020, food safety and sanitation become increasingly important when people eat outside. Chef and waiter robots are good options for avoiding intimate contact. This study employed qualitative research with in-depth interviews just before the global pandemic started. We interviewed three restaurant managers in China. The findings suggest that adopting AI technology in restaurant services can minimize costs, better manage customer relationships, and provide more convenient in-store services. EP - 398 UR - http://acta.bibl.u-szeged.hu/84798/ N1 - Bibliogr.: p. 395-398. ; ill. ; összefoglalás angol és magyar nyelven SP - 387 AV - public ID - acta84798 A1 - Yuling Wei A1 - Simay Attila Endre TI - Mesterséges intelligencia alkalmazása a kínai vendéglátásban: egy feltáró kutatás tanulságai = AI adoption in the Chinese catering industry: an exploratory study ER -