%0 Conference Paper %A Farkas Attila %B Életvezetési tanácsadás legfelsőbb fokon : 30 éves az Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ %C Szeged %D 2024 %F acta:85997 %I Szegedi Tudományegyetem, Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ %K Mentálhigiéné - ifjúság, Pszichológiai tanácsadás - felsőoktatás %P 73-80 %T Ahová betérhetsz = Where you can drop in %U http://acta.bibl.u-szeged.hu/85997/ %X A pszichológus egyetemistákkal végzett munkájában az egyetemisták bontakozó felnőttsége egyfajta liminális térben zajlik. Eriksoni értelemben az indentitás-szerepdiffúzió, és az intimitás-izoláció a két érintett fejlődési szakasz. Az egyetemista önállósodására hat a családja, családterápiás rendszerszemléletű értelemben. Ez a dinamikus időszak a személyiségszerveződés szintjén is hat. A komplex pszichológusi munkában, ahol a pszichológus van gennep-i értelemben egyfajta ceremóniamester, nagy szerep jut az érzések validálásának, a narratíva-képzésnek, és a pszichoedukációnak. In the psychologist's work with university students, the emerging adulthood of college students takes place in a kind of liminal space. In Eriksonian terms, indentity-role diffusion and intimacyisolation are the two developmental stages involved. The university student's self-determination is influenced by his or her family, in a family therapy systems approach sense. In complex psychological work, where the psychologist is a kind of master of ceremonies in the Gennepian sense, the validation of feelings, narrative formation and psychoeducation play a major role. %Z Bibliogr.: p. 79-80. ; összefoglalás magyar és angol nyelven