Módszertani közlemények című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 74.

1967

Adorján Gyula: Gondolatok az összevont osztályok sajátos problémájáról. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 282-286. (1967)

Almásy György: A szülői értekezletek levezetésének néhány módszertani problémája. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 78-84. (1967)

Bachát László: A határozók tanításához. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 221-224. (1967)

Bagdy Lászlóné: A gyermeki aktivitást elősegítő és gátló tényezők egy alsó tagozatban tartott testnevelési óra keretében. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 202-209. (1967)

Bagdy Lászlóné; Juhász Endréné: A meserács nevű tornaszer alkalmazása az alsó tagozatos testnevelés tanításában. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 136-147. (1967)

Bodosi Mihályné: A mozgásgátlások okai és megszüntetésük lehetőségei. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 196-202. (1967)

Bor Pál; Fehér Imre; Horváth Árpád; Szepes Lajos; Bábosik István; Magassy László: Szemle. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 316-319. (1967)

Borsodi István: Világnézeti és szaktárgyi problémák az alsó tagozatos számtantanításban. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 3-6. (1967)

Bársony Sándor: Tantermi testnevelési óra. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 127-136. (1967)

Béky Loránd: Kísérletek egy nyelvi lecke programszerű feldolgozására. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 22-28. (1967)

Béky Loránd: Televíziós orosz óra a 6. osztályban. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 306-309. (1967)

Dobó Géza: A fogalmak fejlődése az általános iskolai élővilág-oktatás folyamán. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 352-356. (1967)

Dobó Géza: A programozott oktatás hatása a biológia-oktatásra. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 147-150. (1967)

Dudás István: Hogyan segítheti a báb az 1. osztályban az oktató-nevelő munkát? In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 274-282. (1967)

Dudás István: Árnyképes szemléltetés a 3 - 4 . osztály fogalmazási óráin. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 118-126. (1967)

Erhardt Imre: A transzformációk tanítása az általános iskola 7. osztályában. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 341-351. (1967)

Fekete István: Előkészítő és rávezető testnevelési gyakorlatok szerepe a képességek és készségek fejlesztésében. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 235-238. (1967)

Forgách Géza: A kémiai nagyüzemi eljárások néhány elvi kérdése a kémia tanításában. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 28-36. (1967)

Geréb György; Hertelendy Magdolna; Hencz Aurél; Zalányi Sámuel; Szendrei János; Ruzsa Imre; Urbán János; Pósa Lajos; Koroknay István; Süli Dezső; Előd Istvánné; Mosonyi Kálmánné; Jakab László; Gaál Géza; Héjjas Endre: Szemle. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 377-382. (1967)

Giricz Béla: Műalkotáselemző óra a 6. osztályban : gótikus épületek. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 232-235. (1967)

Gulácsy Zoltán: Javítóvizsgáztassunk már júniusban. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 357-361. (1967)

Gyenis József: A technikai szemlélet formálásának lehetőségei Az egyszerűbb mechanizmusok szerelése című témakörben. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 230-232. (1967)

Hegedűs András: A szocialista hazafiságra nevelés néhány időszerű kérdése az általános iskola alsó tagozatában. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 37-41. (1967)

Horgosi Ödön: Az orosz nyelv tanítása a 3. és 4. osztályban. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 246-254. (1967)

Kamasz Margit: Az akarat nevelése a 3. osztály környezetismereti óráin. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 336-341. (1967)

Kelemen Jánosné: Filmes programok az általános iskolában : műveletek a racionális számkörben. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 50-56. (1967)

Kiss Gézáné; Orbán Lászlóné; Takáts Béla: A szorzótáblák tanítása. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 187-195. (1967)

Kopácsy Béláné: Az értelmi erők fejlesztésének szerepe az alsó tagozatos ének-zene tanításában. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 368-371. (1967)

Kovács Vendel: A tanulók írásbeli és gyakorlati ellenőrzésének kérdései. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 93-98. (1967)

Kubinyi Zoltán: Az elektromos energia szállításának kísérleti bemutatása. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 47-50. (1967)

Kubinyi Zoltán: A helyzeti és mozgási energia kísérleti bemutatása. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 296-299. (1967)

Kármán Józsefné: A tanulók szóbeli kifejezőképességének helyzete és jellemző hibái iskolánkban. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 161-165. (1967)

Köves József: A földrajzi munkafüzet felhasználása a tanulók önálló munkára nevelésében. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 107-113. (1967)

Magassy László: A csoportfoglalkozás egy sajátos módja az általános iskolai irodalomtanításban. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 213-217. (1967)

Magi János: Írásbeli versenyfeladatok az orosz nyelv tanításában. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 300-304. (1967)

Miklósvári Sándor: Szélesebb horizonton. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 1-2. (1967)

Miklósvári Sándor; Skorzynska Z.; Günther W.; Bergius Rudolf; Teply J.; Hassenforder Jean; Mal'cev Anatolij Ivan: Nemzetközi szemle : az Országos Pedagógiai Könyvtár anyaga alapján. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 313-315. (1967)

Miklósvári Sándor; Szendrei János; Varga Tamás; Orosz Gábor: Szemle. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 238-240. (1967)

Miklósvári Sándor; Touyarot M.; Fremont H.; Ehrenberg N.; Meserve B. E.; Prokofjev M. A.; Saposnikova I.; Andronov I.; Koljagin Ju.: Nemzetközi szemle : az Országos Pedagógiai Könyvtár anyaga alapján. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 375-377. (1967)

Muszty László: Az irodalomnevelés tanév eleji gondjai - a szakköri munka tervezése. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 286-296. (1967)

Muszty László: A rádió szerepe a nyelvtantánításban. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 209-213. (1967)

Muszty László: A tanulók írásbeli és gyakorlati ellenőrzésének kérdései. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 98-107. (1967)

Nagy Andor: Az iskolatelevíziós órák néhány módszertani kérdése. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 11-16. (1967)

Nagy József: A tanulói aktivitás és önállóság módszertani problémái az olvasmányok elemzésekor. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 327-336. (1967)

Nagy Sándor: Csoportalakítási kísérletek. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 309-311. (1967)

Novák István: Ki a szabadba! In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 56-57. (1967)

Novák István: A tavaszi sportversenyek előkészítői. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 126-127. (1967)

Németh István: Csehszlovákia feldolgozása az 5. osztályban. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 41-47. (1967)

Papp József: A tanulók gondolkodásának fejlesztése az általános iskola 3.—4. osztályában. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 260-268. (1967)

Pietrasinski Zbigniev; Kiss Tihamér; Veidner János; Landa Lev Nahmanovič; Kovács Zoltán; Zátonyi Sándor; Zsámbéki László; Bartha Lajos; Szilágyi Lilla: Szemle. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 61-64. (1967)

Pozsgai Vidáné: A 4-5. osztály közötti átmenet megkönnyítésére alkalmazott eljárásaink. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 312-313. (1967)

Pál Gyula: A pedagógiai rajz kialakításának problémé[!á]járól. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 371-375. (1967)

Péterfia Zoltánné: A bábok felhasználása az orosz nyelv tanításában. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 269-273. (1967)

Póbis István: Az élővilág tantárgy filmvetítéseinek néhány problémája. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 361-364. (1967)

Rados Mihály: Az indukált áram és feszültség című egység tanítása tanulókísérlettel az általános iskola 8. osztályában. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 224-230. (1967)

Rakonczai Jánosné; Szolnoki Jánosné; Körtvélyessy László; Gaszner István; Béres János; Bor Pál; Fáy Gyula; Hédervári Péter; Zentai Károly; Donáth Tibor; Fekete József: Szemle. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 155-160. (1967)

Stein Jánosné: A motiváció szerepe a 3. osztályos szépirodalmi olvasmányok feldolgozásában. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 172-176. (1967)

Szabó Balázsné: Gondolatok az ellenőrzéssel kapcsolatban. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 7-11. (1967)

Szeléndi Gábor: Hazaszeretetre nevelés a környezetismeret tanításában. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 254-260. (1967)

Szeléndi Gábor: Hazaszeretetre nevelés az 1. osztályos olvasástanításban. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 321-327. (1967)

Szeléndi Gábor: Maximalizmus a környezetismeret tanításában. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 57-58. (1967)

Szepes Lajos: A helyes módszerek megválasztása a nevelő munka gyakorlatában. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 65-71. (1967)

Szerencsi Sándorné: Tegyük korszerűbbé és eredményesebbé az alsó tagozatos számtan tanítást! In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 71-77. (1967)

Szincsák János: Frontális kísérletezés lehetőségei a kémia tanításában. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 304-306. (1967)

Szörényi József: Tapasztalatok az érzelmi nevelés területéről. In: Módszertani közlemények, (7) 4. pp. 241-246. (1967)

Sárik Tibor: Óraterv készítése kémiából. In: Módszertani közlemények, (7) 5. pp. 364-368. (1967)

Sárosy Józsefné; Stein Jánosné: A közös fogalmazástól az önálló munkáig. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 166-171. (1967)

Tóth József: A kocka axonometrikus ábrázolása és csonkolása adott vetület alapján. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 150-154. (1967)

Ungváry Gyula: A programozott oktatás elemei egy alsótagozati kisérleti matematikaoktatás folyamatában. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 177-186. (1967)

Vanczák József; Madácsi Mária: A neveltségi szint felmérése a Nyíregyházi Tanítóképző Intézet Gyakorló Iskolájának I/B. osztályában az 1964/65. tanév végén. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 58-61. (1967)

Zentai Károly: Adatok a felső tagozatba lépő tanulók íráskészségének alakulásáról. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 85-93. (1967)

Zukovits Imre: Az előző ismeretek didaktikai szerepe és a célkitűzés, mint a tudatos tanulói tevékenység előfeltétele az oktatásban. In: Módszertani közlemények, (7) 1. pp. 16-22. (1967)

Zukovits Imre: Az ipari és a mezőgazdasági üzemlátogatások, mint az „életközelség" megvalósításának eszközei. In: Módszertani közlemények, (7) 2. pp. 114-118. (1967)

Zukovits Imre: A modern technikai eszközök, mint a szemléletes oktatás segítő tényezői. In: Módszertani közlemények, (7) 3. pp. 217-220. (1967)

A lista elkészítésének dátuma 2024. március 28. 20:43:07 CET.