Pedagógiai Értékelési Konferencia című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 116.

2014

Game‐based learning environments in mathematics instruction.

Issues of student assessment in music education in Hungary and in Luxembourg.

Online diagnostic assessment of foreign language vocabulary of young learners.

Részletes program = Detailed program.

Rövid program - Program Schedule.

Tartalomfejlesztés a motiváció szolgálatában.

Technology‐based assessment of 21st century required skills.

A kutatás alapú tanulás alkalmazásának tapasztalatai a természettudományok tanításában.

A szociális kompetencia mérési lehetőségei óvodás korban.

Adorján Ferencné: Fizikai‐kémiai kísérletek szakkörön.

Alt Dorit: Mapping features of constructivist activities in higher education learning environments.

Altorjay Tamás: The effect of different warming‐up sessions on the singing voice.

Arató Vilja: Múzeumpedagógiai programok hatékonyságának mérése különös tekintettel a gyermekmúzeumi programok értékelésének lehetőségeire.

Asztalos Kata: Zenei hallási képességek online diagnosztikus mérése 1-11. évfolyamon.

Benedekfi István: Testing music‐reading ability in conservatory students : results of a pilot study.

Bredács Alice: Pszichológiai immunrendszer és motiváció kapcsolata a zenét, táncot, színészetet, képző‐ és iparművészetet tanuló 14‐16 évesek körében.

Bredács Alice: A térszemlélet vizsgálata a zenét, táncot, színészetet, valamint a képző‐ és iparművészetet tanuló 14‐16 éves tanulók körében.

Brezovszky Boglárka; McMullen Jake; Rodriguez Gabriela; Lehtinen Ernő: Training adaptive expertise with arithmetic problem solving in a game‐based context.

Brodin Jane; Renblad Karin: Communication support in preschool by reading aloud.

Buzás Zsuzsa; Steklács János: The role of formal analysis for improving musical skills : a study of eye movements.

Bús Enikő: Research of 9th grade students’ essays - orthography and punctuation.

Csapó Benő: Long‐term impact of school readiness : results from a ten‐year longitudinal study.

Csibi Mónika: A temperamentum és a szociálisprobléma‐megoldás összefüggéseinek vizsgálata óvodáskorú gyermekek körében.

Csíkos Csaba: A természettudományi kutatási készségek - scientific inquiry skills - értékelése : nevezéktanok, kihívások.

Csíkos Csaba; Kárpáti Andrea: Spatial ability and visual imagery preferences : an empirical study among tertiary students.

D. Molnár Éva: A naplózás módszerének lehetőségei az önszabályozott tanulás vizsgálatában.

Damsa Andrei; Putz Ádám: A játék mint optimális tanulási környezet : játékosítás a gyakorlatban.

Dancs Katinka: The possibilities and challenges of measuring national identity.

Dancs Katinka; Kinyó László: Exploring the connection between school democracy and classroom climate with structural equation modelling.

Daru Katalin: Óvodások időjárással kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel.

Demetriou Andreas: Explicating reconceptualization and insight in intellectual development : evidence and educational implications.

Dombi Edina; Orosz Gábor: Time perspectives behind student cheating.

Eszterág Ildikó: Kísérlet bölcsészhallgatók procedurális tudásának megismerésére.

Farkas Éva: A nem formális tanulási környezetben szerzett tanulási eredmények méréséhez és elismeréséhez szükséges rendszermodell kidolgozása.

Fehér Péter: Neveléstudományi kutatók egyes publikációs mutatóinak elemzése.

Fejes József Balázs: Az elmélet és a gyakorlat távolságának értelmezése a tanulási motiváció kutatásában.

Fejes József Balázs; Rausch Attila; Török Tímea: Mire gondolnak a tanulók a célstruktúrák‐kérdőív Likert-skálás állításainak értékelésekor?

Fülekiné Joó Anikó: The impact of the family’s cultural capital on young children’s reading habits and attitude.

Fűz Nóra: The pedagogical use of out‐of‐school learning places survey : presentation of an instrument.

Graesser Arthur C.: Assessments through computer analysis of language, discourse, and conversation.

Greiff Samuel: Computer‐based assessment in the field of education : benefits and challenges from a psychological perspective.

Gyarmathy Éva: Képességmérés e‐tanulás személyre szabása érdekében a diszlexiás fiatalok és felnőttek társadalmi beilleszkedését célzó online portálon.

Győri-Dani Dóra; Jámbori Szilvia: The development of executive functions in high school students receiving bilingual education.

Gál Zita; Kasik László: Összefüggések óvodások szociálisprobléma‐megoldása és néhány háttérváltozó között szüleik és pedagógusaik véleménye alapján.

Habók Anita: A tanítási módszerek alkalmazása a gyakorlatban.

Havlikné Rácz Andrea: Szociális készségek vizsgálata az óvodába lépés időszakában.

Hercz Mária: Children’s beliefs about their learning and school life.

Hercz Mária: Pedagógiai értékelés három perspektívából : értékelési szakértők, gyakorló pedagógusok és pedagógusjelöltek meggyőződései.

Horváthné Lázár Gabriella: Az ökoiskolai környezeti nevelés eredményeinek mérése és értékelése.

Hrebik Olga S.: Diagnostic assessment of 5th graders’ German as a foreign language vocabulary.

Hricsovinyi Julianna; Tóth Edit: Az országos kompetenciamérés intézményi hasznosítása pedagógusok körében készített interjúk alapján.

Kasik László: Óvodások szociálisprobléma‐megoldó gondolkodásának mérési lehetőségei.

Kasik László; Havlikné Rácz Andrea; Pozsár Éva: Szülők és pedagógusok vélekedése óvodások szociálisprobléma‐megoldó gondolkodásáról.

Kinyó László: 1-6. évfolyamos tanulók társadalmi és állampolgári ismereteinek vizsgálata hagyományos és online tesztkörnyezetben.

Király Zoltán; Lippai Edit: A pedagógiai stílus és a stresszkezelés.

Kmita Maria: Meeting challenges in outdoor learning assessment.

Kontai Tünde: Milyen mértékben támogatja a Nemzeti alaptanterv az IBL biológiatanításba való bevezetését?

Köpeczi‐Bócz Tamás; Komora Nóra: Hazai körkép a hátrányos helyzetű felnőttek kompetenciáiról az egyes régiók tekintetében.

Lannert Judit; Németh Szilvia: Tanodák eredményességének vizsgálata tényekre alapozott monitoring fejlesztési eredményekkel.

Lavicza Zsolt; Koren Balázs; Juhos István: A STEM tantárgyak technológiákkal való oktatásának segítése fejlesztéssel és kutatással.

Lazsádi Csilla: Óvodás gyerekek szociális kompetenciájának, a kortárscsoportban elfoglalt státuszának és a család szociodemográfiai háttértényezőinek kapcsolata.

Lele Anita: The possibility of testing the behavioural aspect of the social representations of health and illness with the help of the eDia platform.

Lippai Edit; Sztridáné Kurucz Krisztina: Kerettörténet - storyline - módszer a gyakorlatban : aggodalmak és élmények.

Magyar Andrea; Szili Katalin: Computer‐based assessment of word reading skills.

Major Lenke: Szabadkai alsó tagozatos tanulók környezeti attitűdje.

Maskit Ditza: Looking at the mirror : novices do know how to evaluate themselves.

Mikulán Rita: Jó tanuló jó sportoló? : serdülő tanulók szerfogyasztásának és iskolai érdemjegyeinek vizsgálata sportolási státuszuk tükrében.

Molnár Edit Katalin; Zentai Gabriella: The reading and writing skills of 9th grade students : What difference do disadvantaged backgrounds make?

Molnár Gyöngyvér: Development of dynamic problem solving from grade 3 to 9.

Molnár Milán: Természettudományos megismerési módszerek kisgyermekkorban.

Molnár Pál: Kutatóközösségben tanuló hallgatók kapcsolathálózata és interakciós hálózatai közötti összefüggések vizsgálata.

Nagy Lászlóné; Korom Erzsébet; B. Németh Mária; Hódi Ágnes: Az egészségműveltség online mérésének tapasztalatai.

Nagy Viktória; Damsa Andrei; Lippai Edit: A motiváció erősítésének egy lehetősége : a kerettörténet - storyline - módszer.

Nagy Zsuzsanna: Általános iskolás tanulók papír alapú és online fogalmazásainak különbségei.

Nagy Zsuzsanna; Rontó Luca: Általános iskolás tanulók helyesírásának jellemzői papír alapú és online fogalmazásaikon.

Neeb Yvonne; Naumann Johannes; Richter Tobias; Knoepke Julia; Isberner Maj‐Britt: Effects of spoken word recognition at school entry on text comprehension in grade 3 are mediated through lexical quality.

Nemes Magdolna: Nyelvvizsgák gyerekeknek : összehasonlító vizsgálat.

Pinczés Tamás; Pikó Bettina: Serdülők megküzdési módjai flow‐ és antiflow‐élmények és impulzivitás‐kockázatvállalás‐empátia vonatkozásában.

Pluhár Zsuzsanna; Molnár Gyöngyvér: Assessing the development of technological literacy in early education.

Pozsár Éva; Korom Erzsébet: Időjárással kapcsolatos naiv meggyőződések és fogalmak alakulása óvodás korban.

Prievara Dóra Katalin; Pikó Bettina: 14-24 éves fiatalok internethasználati szokásainak jellemzői.

Pásztor Attila: Playful fostering of inductive reasoning through mathematical content in computer‐based environment.

Pásztor Attila; Korom Erzsébet: Dear Colleagues - Köszöntő.

Pásztor‐Kovács Anita: Assessing collaborative problem solving online : experiences of a pilot study.

Radnóti Katalin: Kutatási szöveg tanórai feldolgozásának kipróbálása 8. és 10. évfolyamon.

Rausch Attila; Debreczeni Dániel Géza; Szabó Dóra Fanni: Training early mathematical skills : the Hungarian adaptation of Mina and the Mole.

Sagrillo Damien: Music education in Luxembourg and its assessment.

Simon Marielle: Monitoring pedagogical practices in mathematics through teacher background questionnaires of large‐scale assessments.

Simon Tünde; Steklács János; Kárpáti Andrea: A vizuáliskommunikáció‐képességelemek vizsgálata szemmozgáselemzés módszerével.

Somogyvári Lajos: Tanító‐ és oktatógépek használata a közoktatásban : pedagógiai innováció a hatvanas évek Magyarországán.

Steklács János; Thékes István: Egy szemmozgásvizsgálaton alapuló angol nyelvű idiómatanulás‐vizsgálat eredményei 10. és 11. évfolyamosok körében.

Szabó Dóra Fanni; Sipos Judit; Hegedűs Szilvia; Kállai István László; Nagy Krisztina: A továbbtanulási szándékot befolyásoló tényezők feltárása az SZTE két karának alapképzéses hallgatói körében.

Szenczi Beáta; Szekeres Ágota: A sajátos nevelési igényű tanulók részvételi lehetőségének biztosítása a nagymintás tanulói teljesítménymérésekben : nemzetközi kitekintés.

Szálas Tímea: Blogok és közösségi oldalak az idegennyelv-oktatásban.

Sági Matild; Széll Krisztián: Tanári jellemzők hatása a tanulói teljesítményekre.

Sörös Edit; Buzás Zsuzsa: Negyedik osztályos általános iskolai tanulók ritmusolvasásának vizsgálata szemmozgáskövető módszerrel.

Thékes István: Egy integrált angol mint idegen nyelvi szókincsteszt eredményei 6. évfolyamosok körében.

Thékes István; Bányai Mariann: Egy fiatal tanulókat vizsgáló idegen nyelvi szótanulásistratégia‐kérdőív fejlesztése.

Tongori Ágota: Computer‐based assessment of digital information retrieval.

Tunyogi Erzsébet; Bodor Emese Réka; Kofránné Rémi Annamária: A központi idegrendszeri károsodott gyermekek fejlesztésének hatékonysága a terápia megkezdésekor regisztrált életkor függvényében.

Tánczos Tímea: A munkamemória és a verbálisfluencia‐feladatok kapcsolata az iskolai teljesítménnyel.

Tóth Edit; Tóth Krisztina: A rendszerszintű mérések elfogadottsága és tanításra gyakorolt hatása közötti összefüggések vizsgálata pedagógusok körében.

Tóth Krisztina: Papír‐ceruza és számítógépes induktívgondolkodás‐tesztek reliabilitásának összehasonlító vizsgálata.

Tóth Péter: Szakközépiskolás tanulók téri‐vizuális képességének mérése.

Tóth Zoltán; Sebestyén Annamária: A tanulók tudásszerkezetének, feladatmegoldó módszerének és sikerességének vizsgálata egyszerű kémiai számításokban.

Török Tímea; Hódi Ágnes; Kiss Renáta Mária: Examining the relationship between the development of students’ reading in different text formats and the basic cognitive components of reading.

Ujbányi Tibor; Katona József; Kővári Attila: IKT eszközök bevezetésének és használatának problémái az oktatásban.

Vainikainen Mari‐Pauliina: Learning‐related attitudes, support needs and performance in learning to learn assessment.

Veres Gábor: Formatív értékelési keretek és gyakorlat fejlesztése a természettudományi nevelés területén.

Vidákovich Tibor: Students’ task response times and task solving efficiency on online foreign language vocabulary tests.

Voglné Nagy Zsuzsanna; Obreczán Tamás: Mese a "holvoltholnemvoltról" : a kerettörténet - storyline- módszer tapasztalatai a gyerekek spirituális igényéről.

Vígh Tibor: Diagnostic test batteries for the assessment of the English and German vocabulary of 5th graders.

Vígh Tibor; Thékes István: Results of a diagnostic English as a foreign language vocabulary test battery among young learners.

Vígh‐Kiss Erika: 14-18 éves tanulók adaptív készséghasználatának vizsgálata.

Zentai Gabriella; Fazekasné Fenyvesi Margit; Józsa Krisztián: Néhány környezeti és organikus tényező szerepe a rendszerező képesség fejlődésében.

Zsolnai Anikó: A szociális készségek és képességek vizsgálati módszerei óvodás korban.

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 18. 16:55:53 CEST.