Vissza |
Game‐based learning environments in mathematics instruction.
Issues of student assessment in music education in Hungary and in Luxembourg.
Online diagnostic assessment of foreign language vocabulary of young learners.
Részletes program = Detailed program.
Rövid program - Program Schedule.
Tartalomfejlesztés a motiváció szolgálatában.
Technology‐based assessment of 21st century required skills.
A kutatás alapú tanulás alkalmazásának tapasztalatai a természettudományok tanításában.
A szociális kompetencia mérési lehetőségei óvodás korban.
Adorján Ferencné: Fizikai‐kémiai kísérletek szakkörön.
Alt Dorit: Mapping features of constructivist activities in higher education learning environments.
Altorjay Tamás: The effect of different warming‐up sessions on the singing voice.
Asztalos Kata: Zenei hallási képességek online diagnosztikus mérése 1-11. évfolyamon.
Benedekfi István: Testing music‐reading ability in conservatory students : results of a pilot study.
Bredács Alice: Pszichológiai immunrendszer és motiváció kapcsolata a zenét, táncot, színészetet, képző‐ és iparművészetet tanuló 14‐16 évesek körében.
Bredács Alice: A térszemlélet vizsgálata a zenét, táncot, színészetet, valamint a képző‐ és iparművészetet tanuló 14‐16 éves tanulók körében.
Brezovszky Boglárka; McMullen Jake; Rodriguez Gabriela; Lehtinen Ernő: Training adaptive expertise with arithmetic problem solving in a game‐based context.
Brodin Jane; Renblad Karin: Communication support in preschool by reading aloud.
Buzás Zsuzsa; Steklács János: The role of formal analysis for improving musical skills : a study of eye movements.
Bús Enikő: Research of 9th grade students’ essays - orthography and punctuation.
Csapó Benő: Long‐term impact of school readiness : results from a ten‐year longitudinal study.
Csibi Mónika: A temperamentum és a szociálisprobléma‐megoldás összefüggéseinek vizsgálata óvodáskorú gyermekek körében.
Csíkos Csaba: A természettudományi kutatási készségek - scientific inquiry skills - értékelése : nevezéktanok, kihívások.
Csíkos Csaba; Kárpáti Andrea: Spatial ability and visual imagery preferences : an empirical study among tertiary students.
D. Molnár Éva: A naplózás módszerének lehetőségei az önszabályozott tanulás vizsgálatában.
Damsa Andrei; Putz Ádám: A játék mint optimális tanulási környezet : játékosítás a gyakorlatban.
Dancs Katinka: The possibilities and challenges of measuring national identity.
Dancs Katinka; Kinyó László: Exploring the connection between school democracy and classroom climate with structural equation modelling.
Daru Katalin: Óvodások időjárással kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel.
Demetriou Andreas: Explicating reconceptualization and insight in intellectual development : evidence and educational implications.
Dombi Edina; Orosz Gábor: Time perspectives behind student cheating.
Eszterág Ildikó: Kísérlet bölcsészhallgatók procedurális tudásának megismerésére.
Fehér Péter: Neveléstudományi kutatók egyes publikációs mutatóinak elemzése.
Fejes József Balázs: Az elmélet és a gyakorlat távolságának értelmezése a tanulási motiváció kutatásában.
Fejes József Balázs; Rausch Attila; Török Tímea: Mire gondolnak a tanulók a célstruktúrák‐kérdőív Likert-skálás állításainak értékelésekor?
Fülekiné Joó Anikó: The impact of the family’s cultural capital on young children’s reading habits and attitude.
Fűz Nóra: The pedagogical use of out‐of‐school learning places survey : presentation of an instrument.
Graesser Arthur C.: Assessments through computer analysis of language, discourse, and conversation.
Greiff Samuel: Computer‐based assessment in the field of education : benefits and challenges from a psychological perspective.
Győri-Dani Dóra; Jámbori Szilvia: The development of executive functions in high school students receiving bilingual education.
Gál Zita; Kasik László: Összefüggések óvodások szociálisprobléma‐megoldása és néhány háttérváltozó között szüleik és pedagógusaik véleménye alapján.
Habók Anita: A tanítási módszerek alkalmazása a gyakorlatban.
Havlikné Rácz Andrea: Szociális készségek vizsgálata az óvodába lépés időszakában.
Hercz Mária: Children’s beliefs about their learning and school life.
Horváthné Lázár Gabriella: Az ökoiskolai környezeti nevelés eredményeinek mérése és értékelése.
Hrebik Olga S.: Diagnostic assessment of 5th graders’ German as a foreign language vocabulary.
Hricsovinyi Julianna; Tóth Edit: Az országos kompetenciamérés intézményi hasznosítása pedagógusok körében készített interjúk alapján.
Kasik László: Óvodások szociálisprobléma‐megoldó gondolkodásának mérési lehetőségei.
Kasik László; Havlikné Rácz Andrea; Pozsár Éva: Szülők és pedagógusok vélekedése óvodások szociálisprobléma‐megoldó gondolkodásáról.
Kinyó László: 1-6. évfolyamos tanulók társadalmi és állampolgári ismereteinek vizsgálata hagyományos és online tesztkörnyezetben.
Király Zoltán; Lippai Edit: A pedagógiai stílus és a stresszkezelés.
Kmita Maria: Meeting challenges in outdoor learning assessment.
Kontai Tünde: Milyen mértékben támogatja a Nemzeti alaptanterv az IBL biológiatanításba való bevezetését?
Köpeczi‐Bócz Tamás; Komora Nóra: Hazai körkép a hátrányos helyzetű felnőttek kompetenciáiról az egyes régiók tekintetében.
Lannert Judit; Németh Szilvia: Tanodák eredményességének vizsgálata tényekre alapozott monitoring fejlesztési eredményekkel.
Lavicza Zsolt; Koren Balázs; Juhos István: A STEM tantárgyak technológiákkal való oktatásának segítése fejlesztéssel és kutatással.
Lippai Edit; Sztridáné Kurucz Krisztina: Kerettörténet - storyline - módszer a gyakorlatban : aggodalmak és élmények.
Magyar Andrea; Szili Katalin: Computer‐based assessment of word reading skills.
Major Lenke: Szabadkai alsó tagozatos tanulók környezeti attitűdje.
Maskit Ditza: Looking at the mirror : novices do know how to evaluate themselves.
Molnár Edit Katalin; Zentai Gabriella: The reading and writing skills of 9th grade students : What difference do disadvantaged backgrounds make?
Molnár Gyöngyvér: Development of dynamic problem solving from grade 3 to 9.
Molnár Milán: Természettudományos megismerési módszerek kisgyermekkorban.
Nagy Lászlóné; Korom Erzsébet; B. Németh Mária; Hódi Ágnes: Az egészségműveltség online mérésének tapasztalatai.
Nagy Viktória; Damsa Andrei; Lippai Edit: A motiváció erősítésének egy lehetősége : a kerettörténet - storyline - módszer.
Nagy Zsuzsanna: Általános iskolás tanulók papír alapú és online fogalmazásainak különbségei.
Nagy Zsuzsanna; Rontó Luca: Általános iskolás tanulók helyesírásának jellemzői papír alapú és online fogalmazásaikon.
Neeb Yvonne; Naumann Johannes; Richter Tobias; Knoepke Julia; Isberner Maj‐Britt: Effects of spoken word recognition at school entry on text comprehension in grade 3 are mediated through lexical quality.
Nemes Magdolna: Nyelvvizsgák gyerekeknek : összehasonlító vizsgálat.
Pinczés Tamás; Pikó Bettina: Serdülők megküzdési módjai flow‐ és antiflow‐élmények és impulzivitás‐kockázatvállalás‐empátia vonatkozásában.
Pluhár Zsuzsanna; Molnár Gyöngyvér: Assessing the development of technological literacy in early education.
Pozsár Éva; Korom Erzsébet: Időjárással kapcsolatos naiv meggyőződések és fogalmak alakulása óvodás korban.
Prievara Dóra Katalin; Pikó Bettina: 14-24 éves fiatalok internethasználati szokásainak jellemzői.
Pásztor Attila: Playful fostering of inductive reasoning through mathematical content in computer‐based environment.
Pásztor Attila; Korom Erzsébet: Dear Colleagues - Köszöntő.
Pásztor‐Kovács Anita: Assessing collaborative problem solving online : experiences of a pilot study.
Radnóti Katalin: Kutatási szöveg tanórai feldolgozásának kipróbálása 8. és 10. évfolyamon.
Rausch Attila; Debreczeni Dániel Géza; Szabó Dóra Fanni: Training early mathematical skills : the Hungarian adaptation of Mina and the Mole.
Sagrillo Damien: Music education in Luxembourg and its assessment.
Simon Marielle: Monitoring pedagogical practices in mathematics through teacher background questionnaires of large‐scale assessments.
Simon Tünde; Steklács János; Kárpáti Andrea: A vizuáliskommunikáció‐képességelemek vizsgálata szemmozgáselemzés módszerével.
Somogyvári Lajos: Tanító‐ és oktatógépek használata a közoktatásban : pedagógiai innováció a hatvanas évek Magyarországán.
Steklács János; Thékes István: Egy szemmozgásvizsgálaton alapuló angol nyelvű idiómatanulás‐vizsgálat eredményei 10. és 11. évfolyamosok körében.
Szabó Dóra Fanni; Sipos Judit; Hegedűs Szilvia; Kállai István László; Nagy Krisztina: A továbbtanulási szándékot befolyásoló tényezők feltárása az SZTE két karának alapképzéses hallgatói körében.
Szenczi Beáta; Szekeres Ágota: A sajátos nevelési igényű tanulók részvételi lehetőségének biztosítása a nagymintás tanulói teljesítménymérésekben : nemzetközi kitekintés.
Szálas Tímea: Blogok és közösségi oldalak az idegennyelv-oktatásban.
Sági Matild; Széll Krisztián: Tanári jellemzők hatása a tanulói teljesítményekre.
Sörös Edit; Buzás Zsuzsa: Negyedik osztályos általános iskolai tanulók ritmusolvasásának vizsgálata szemmozgáskövető módszerrel.
Thékes István: Egy integrált angol mint idegen nyelvi szókincsteszt eredményei 6. évfolyamosok körében.
Thékes István; Bányai Mariann: Egy fiatal tanulókat vizsgáló idegen nyelvi szótanulásistratégia‐kérdőív fejlesztése.
Tongori Ágota: Computer‐based assessment of digital information retrieval.
Tunyogi Erzsébet; Bodor Emese Réka; Kofránné Rémi Annamária: A központi idegrendszeri károsodott gyermekek fejlesztésének hatékonysága a terápia megkezdésekor regisztrált életkor függvényében.
Tánczos Tímea: A munkamemória és a verbálisfluencia‐feladatok kapcsolata az iskolai teljesítménnyel.
Tóth Edit; Tóth Krisztina: A rendszerszintű mérések elfogadottsága és tanításra gyakorolt hatása közötti összefüggések vizsgálata pedagógusok körében.
Tóth Krisztina: Papír‐ceruza és számítógépes induktívgondolkodás‐tesztek reliabilitásának összehasonlító vizsgálata.
Tóth Péter: Szakközépiskolás tanulók téri‐vizuális képességének mérése.
Tóth Zoltán; Sebestyén Annamária: A tanulók tudásszerkezetének, feladatmegoldó módszerének és sikerességének vizsgálata egyszerű kémiai számításokban.
Török Tímea; Hódi Ágnes; Kiss Renáta Mária: Examining the relationship between the development of students’ reading in different text formats and the basic cognitive components of reading.
Ujbányi Tibor; Katona József; Kővári Attila: IKT eszközök bevezetésének és használatának problémái az oktatásban.
Vainikainen Mari‐Pauliina: Learning‐related attitudes, support needs and performance in learning to learn assessment.
Veres Gábor: Formatív értékelési keretek és gyakorlat fejlesztése a természettudományi nevelés területén.
Vidákovich Tibor: Students’ task response times and task solving efficiency on online foreign language vocabulary tests.
Voglné Nagy Zsuzsanna; Obreczán Tamás: Mese a "holvoltholnemvoltról" : a kerettörténet - storyline- módszer tapasztalatai a gyerekek spirituális igényéről.
Vígh Tibor: Diagnostic test batteries for the assessment of the English and German vocabulary of 5th graders.
Vígh Tibor; Thékes István: Results of a diagnostic English as a foreign language vocabulary test battery among young learners.
Vígh‐Kiss Erika: 14-18 éves tanulók adaptív készséghasználatának vizsgálata.
Zentai Gabriella; Fazekasné Fenyvesi Margit; Józsa Krisztián: Néhány környezeti és organikus tényező szerepe a rendszerező képesség fejlődésében.
Zsolnai Anikó: A szociális készségek és képességek vizsgálati módszerei óvodás korban.