Vissza |
Részletes program = Programme.
Rövid program = Programme outline.
Akhmetova Aigul: The reading-writing relationship in young learners' Kazakh, Russian and English test performance.
Asztalos Kata; Honbolygó Ferenc; Lukács Borbála; Maróti Emese: Az aktív zenetanulás módszer empirikus hatásvizsgálata.
Berki Tamás; Pikó Bettina: A magyar változatú sportolói identitás skála faktorszerkezetének feltárása szociodemográfiai adatok mentén.
Budis Imola: Az SDQ I. énkép kérdőív elemzése faktoranalízis és klaszteranalízis eljárások segítségével.
Buzás Zsuzsa; Maródi Ágnes; Csontos Tamás: Exploring the relationship between music reading and spatial orientation skills in an online test environment.
Buzás Zsuzsa; Sagrillo Damien: Why do string players perform easier per memory than wind music players? : testing instrumentalist students' attention levels during music reading.
Bánfi Gréta: Aktív tanulási módszerek alkalmazása általános és középiskolai tanárok körében.
Bónus Lilla; Nagy Lászlóné: A kutatási készségek fejlesztése digitális játék-alapú tanulással tantárgyi tartalmon.
Csapó Benő: Beyond diagnostic assessments: the eDia online test platform as research instrument.
Csizér Kata; Öveges Enikő: A nyelvi vizsgák szerepe és jelentősége a hazai köz-nevelésben folyó nyelvoktatásban.
Dancs Katinka: Középiskolások IKT-műveltségének fejlesztési lehetőségei a történelemtanításba ágyazva.
Dancs Katinka: A nemzeti enkulturáció mintázatai 5. és 7. évfolyamos tanulók körében.
Davaajav Purevjav; Akhmetova Aigul: A comparison of teachers' opinions on professional ethics and morality: A case of Mongolian and Kazakhstani teachers of English language.
Davaajav Purevjav; Karimova Konul: Language teachers' perceptions: Professional development needs in Azerbaijan.
Dudok Fanni: A kelet-közép-európai országok oktatási szabályozó rendszere és tantervelmélete.
Ehlert Antje: Training of learning processes [szekció bevezető].
Ehlert Antje; Reinsdorf Nicol: Intervention for mathematical initial tuition.
Fazekas Nóra; Beck-Bíró Kata: The teacher as learning barrier – The case of a university course.
Fejes József Balázs: What about the classmates? : An inductive approach to reveal the factors influencing the perception of classroom goal structures.
Fritz Annemarie: Cross-cultural measurement of academic skills [szekció bevezető].
Fritz Annemarie; Ehlert Antje: Empirical validation of a developmental model of arithmetic concepts.
Fűz Nóra; Korom Erzsébet; Kissné Gera Ágnes; Héreginé Nagy Márta: Egy erdei iskolai program eredményességéről alkotott tanulói vélemények vizsgálata 5. és 6. évfolyamon.
Gustavson Natalja; Vainikainen Mari-Pauliina; Hautamäki Jarkko: Pupils’ attitudes and performance levels in learning to learn assessments in grades 1, 4, 6, and 9.
Gyurcsik Anita: Az államnyelv tanítása vajdasági magyar tannyelvű iskolákban.
Gál-Szabó Zsófia; Korom Erzsébet: Changes in combinatorial test performance in one year: preliminary results of a longitudinal study.
Halász Gábor: Measuring innovation in education: theoretical framework and survey outcomes.
Hegedűs Szilvia: A kiscsoportos óvodás gyermekek különböző proszociális visel-kedéseiben tapasztalt változások a szülők és a pedagógusok véleménye alapján.
Herzog Moritz; Fritz Annemarie: Assessment of early arithmetic concepts in bilingual learners.
Herzog Moritz; Fritz Annemarie: Playful intervention for early numeracy in preschoolers.
Huszka Noémi; Kinyó László: Embedding students’ point of view into research: the adaptation process of the Teachers’ Relationships with Students Questionnaire.
Jagodics Balázs; Horvát Barbara; Vatai Katalin; Gajdics Janka; Gubics Flórián: Pluralistic ignorance in high school classes.
Jagodics Balázs; Nagy Katalin; Szénási Szilvia; Varga Ramóna: Burnout among high school students: how does it relate to goal orientation and perceived teacher burnout?
Jámbori Szilvia; D. Molnár Éva: A szándékos önszabályozás és tanulási stratégiák lehetséges összefüggései középiskolások és egyetemisták körében.
Jánk István: Nyelvi diszkrimináció a Kárpát-medence négy országának gyakorló és leendő magyartanárainál.
Karimova Konul: Factors affecting student proficiency in listening and reading in English and in Russian.
Kasik László; Gál Zita; Jámbori Szilvia: Középiskolások általános és specifikus negatív orientációja társas problémáikkal kapcsolatban.
Kiss Hedvig; Pikó Bettina: Okostelefon-és közösségimédia-használat fiatalok körében.
Kiss Renáta; Mokri Dóra; Csapó Benő: Az online DIFER teszt óvodaialkalmazásának első eredményei.
Kiss-Kovács Renáta: Psychometric properties of the Hungarian version of the Rumination–Reflection Questionnaire.
Koivuhovi ; Vainikainen Mari Pauliina: Change in pupils’ academic self-concept in different types of classes in Finland.
Kupiainen Sirkku; Hotulainen Risto: The role of time-on-task in explaining students’ performance in inductive reasoning: Follow-up from grade 7 to grade 9.
Kárpáti Andrea: Visual Rubrics for self-assessment.
Kárpáti Andrea; Paál Zsuzsanna: Vizuális kommunikáció a fejlesztő önértékelésben.
Kóródi Kitti; Szabó Éva: A new method for measuring school climate.
Kósa Maja: Egy, a történelemről alkotott episztemológiai nézeteket vizsgáló kérdőív hazai adaptálása.
Mezei Tímea; Fejes József Balázs: Tanári nézetek a tanulási motivációval összefüggésben.
Molnár Gyöngyvér; Pásztor Attila; Csapó Benő: The eLea online training platform.
Mousa Mojahed; Molnár Gyöngyvér: The efficacy of a computer-based cognitive training program to enhance 4th and 5th grade students’ inductive reasoning.
Nagy Krisztina; D. Molnár Éva: Az iskolai jóllét és az önszabályozott tanulás összefüggéseinek feltárása általános iskolás tanulók körében.
Nagy Zoltán; D. Molnár Éva: A Big Three Perfectionism Scale magyar változatának próbamérése.
Nguyen Huy Cuong: An analysis of the types, the levels, and the factors that affect student engagement.
Nguyen Van Son: Assessment of, for, and as learner autonomy in language learning and teaching.
Orosz Gábor; Korom Erzsébet: A természettudományos gondolkodás mérése: A Lawson-teszt hazai kipróbálásának tapasztalatai.
Orosz Gábor; Purevjav Davaajav: Exploring Hungarian science and mathematics teachers' professional development needs: a mixed methods study.
Pintér Henriett; Molnár Pál: Kutatásalapú tanulásban részt vett egyetemi hallgatók írás-felfogása.
Pintér Tünde Kornélia: Students’ and parents’ perspectives on music learning in Hungary.
Purák Szandra; Németh Veronika; Csupor Dezső; Kiss Tivadar: Mit tudnak a tanulók a gyógynövényekről? Ismeret, attitűd és gyakorlati alkalmazás vizsgálata 8. és 12. évfolyamon.
Pásztor Attila: Development of an online test based on Klauer’s theory of inductive reasoning: psychometric properties and construct validity in grade 5.
Pásztor-Kovács Anita; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér: Kollaboratív képes-ségeket vizsgáló önértékelő kérdőív fejlesztése.
Rodrigues de Oliveira Olney: Assessment, self-esteem and educational performance.
Roszik Dóra; D. Molnár Éva: A tanulási szokások és a tesztszorongás összefüggései 9. és 12. évfolyamos diákok körében.
Ruzsonyi Péter: Kriminálpedagógiai értékelésen alapuló alternatív börtönbüntetés elméleti keretrendszere.
Saber Abdullah; Pikó Bettina: Risk and protective factors approach to middle and high school students’ health behavior in Jordan.
Scheinin Patrik: Reforming the matriculation examination in Finland : problems, prospects and conclusions for Europe.
Sebestyén Edmond: Az Országos kompetenciamérés hatása a tanulói eredményességére.
Shaakumeni Simson N.; Csapó Benő: Assessing Namibian students' scientific epistemic beliefs.
Simonyi Gabriella; D. Molnár Éva: A hazugság felismerésének és iskolaérettséggel való összefüggésének vizsgálata 6-7 éves gyermekeknél.
Sukhbaatar Batdulam: Barriers to teacher communication with pastoralist parents in rural Mongolia.
Szabó Dóra Fanni: A rövidített WHO Jóllét kérdőív gyermekek körében való alkalmazhatóságának vizsgálata a rezilienciával összefüggésben.
Szabó Katalin; Pikó Bettina: The likelihood of healthy eating among adolescents: The adaptation of the Health Belief Model (HBM).
Szettele Katinka: A kreativitás fejlesztése a nyelvórán.
Takács Nikolett: Learning in kindergarten and in primary education: Similarities and differences from teachers' perspectives.
Tary Blanka: How much do Hungarian teachers with English knowledge read in Hungarian and in English?
Tudlik Csilla: Az érdeklődés pályaválasztási tanácsadásban történő feltárása Karrier-tábla segítségével.
Tóth Edit: Tanulói vélekedések a dolgozatokról és azok tanításra, tanulásra gyako-rolt hatásáról.
Vainikainen Mari Pauliina: Assessing learning to learn in the 2020s – theory, methods, and practice.
Vo De Van: Technology-based assessment in the educational setting.
Vígh Tibor; Kiss-Kovács Renáta: Az értékelés meghatározásának jellemzői és a változásmegítélése tanárjelöltek körében.
Wafubwa Ruth Nanjekho: Metacognition, self-assessment and secondary school students’ achievement: Key issues and considerations.
Wu Hao; Molnár Gyöngyvér: Cross-national differences in students’ exploration strategies in a computer-simulated interactive problem-solving environment: Logfile analyses.
Wu Hao; Molnár Gyöngyvér: The influence of learning strategies on problem-solving performance: Analyses in European and Asian contexts.
Zewude Girum Tareke; Hercz Mária: Assessing the effect of the perceived adequacy of social support on the subjective well-being of the elderly.