Vissza |
Fizel Natasa: Az első magyar Pedagógiai-Lélektani Intézet működésének hatása a középiskolai és a polgári iskolai tanárság pszichológiai látásmódjának alakulására. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 7-21. (2021)
Hampel György: Az elektronikus tananyag és keretrendszere. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (10) 1. pp. 17-23. (2015)
Horváth Szilárd: A pedagógus életpályamodell a mindennapokban. In: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat, (12) 1. pp. 75-89. (2020)
Jancsákné Majzik Andrea: Történelemoktatás életútinterjúk használatával : az 1956-os forradalom általános iskolai tanításának tantárgy-pedagógiai tanulságai = History Education with Life Interviews : what we can learn about the methodology of teaching the 1956 revolution in upperprimary school. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 50-65. (2020)
Kis Krisztián: Minőségjavítás és -fejlesztés a vállalati partnerek bevonásával a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karán. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (15) 3-4. pp. 25-53. (2020)
Kojanitz László: A történelmi interpretáció és az oral history az oktatásban = Historical interpretation and oral history in education. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 16-33. (2020)
Kovács Örs: Tankönyvkészítés kihívásai a 21. században : egy új történelem tankönyvsorozat születése. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 66-80. (2020)
Kárpáti Attila István: Wesselényi Miklós kisdedóvó-alapításai. In: Aetas, (35) 1. pp. 5-17. (2020)
Mezei Mónika: Teaching about the Holocaust using video testimonies : pedagogical aims and research results of the impact and efficacy of lessons. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 34-49. (2020)
Nagy Valéria; Wang Chao-Tang: A "technicizált" tájak jelentősége a fiatal műszaki mérnökjelöltek életében. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (15) 3-4. pp. 67-73. (2020)
Peckham Donald W.: Language learning and learning strategy use in international university students’ English as a lingua franca communication. In: EduLingua, (6) 1. pp. 1-23. (2020)
Sadouki Fatiha: Examples of cross-linguistic influence in learning German as a foreign language : the case of third-year students of foreign languages at Al-Kawakibi Secondary School in Touggourt, Algeria. In: EduLingua, (6) 1. pp. 61-83. (2020)
Schmuck Roland: Az Európai felsőoktatásban alkalmazott ESG minőségirányítási irányelveinek összehasonlítása az ISO 9001 minőségirányítási szabvány alapelveivel. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (12) 1. pp. 88-96. (2020)
Szverle Szandra: A végzettség nélküli korai iskolaelhagyás okainak vizsgálata 17-64 éves személyek körében = Causes of early school leaving : questionnaire survey between 17-64 year old persons. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 100-113. (2020)
Varga Anita; Lászlóné Kenyeres Krisztina; Falus Orsolya: Duális képzés és koronavírus : kutatás a digitális oktatási tapasztalatok tükrében. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (12) 1. pp. 140-147. (2020)
Európai oktatás és kisebbségi identitás a Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégióban : [nemzetközi konferencia : Szeged, 2007. március 9-11.]. ISBN 978 963 9573 33 8, (2007)
Közoktatás és közművelődés : összeállítás a TIT Szegedi 11. Művelődéselméleti Nyári Egyetemén elhangzott előadásokból. ISBN 963 01 4948 6, (1982)
A közművelődés didaktikai és metodikai kérdései : összeállítás a TIT Szegedi 7. Művelődéselméleti Nyári Egyetemén elhangzott előadásokból. ISBN 963 01 2066 6, (1978)
80 év a zenei nevelés szolgálatában : tanulmánykötet az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Ének-zene Tanszék megalakulásának 80. évfordulójára. ISBN 978-963-482-967-6, (2009)
"Beethoven 250" : tanulmánykötet : [2020. október 5-6., online konferencia]. ISBN 978-963-315-456-4, (2021)
Giuseppe Verdi - Richard Wagner - Moór Emánuel : tanulmánykötet. ISBN 978-615-5455-01-8, (2014)
Kortársaink a művészetekben : tanulmánykötet. ISBN 978-963-315-421-2, (2020)
"Liszt 210" : tanulmánykötet. ISBN 978-615-5946-61-5, (2022)
Mahler - Szkrjabin - Verdi - Korngold : tanulmánykötet. ISBN 978-963-306-218-0, (2013)
Nevelésügyi tanulmányok. (1934)
Tréningek a tehetséggondozásban. ISBN 978-615-5372-09, (2013)
Zenei évfordulók : tanulmánykötet : [Szegeden, 2016. okt. 17-18-án azonos címmel rendezett 17. konferencia szerkesztett anyaga]. ISBN 978-615-5455-73-5, (2017)
Új utakon a művészetpedagógia : tanulmánykötet : [a 2017. évi konferencián elhangzott előadások anyaga]. ISBN 978-615-5455-89-6, (2018)
A zenepedagógia új eredményei : tanulmánykötet. ISBN 978-615-5946-11-0, (2019)
Bassola Zoltán: Decroly pedagógiai rendszere. (1937)
Berg Pál: Az angol középiskola. (1939)
Buzás László: A munkaiskola lényege. (1937)
Bódi Ferenc: A középiskolai földrajzoktatás története Magyarországon az első Ratio Educationis-tól napjainkig. (1935)
Csurik Dénes: A testnevelés szellemi hatásai. (1939)
Deák Gábor: A nemzetnevelés pedagógiai és pszichológiai alapkérdései. (1943)
Dolch Erzsébet: Az "Uj Nevelés" elméleti és gyakorlati megvalósulásai. (1938)
Dolch Erzsébet: A gyakorlati grafológia elvei. (1936)
Draskovits Pál: A magyar kisdednevelés és kisdedóvónőképzés története és jelen állapota. (1940)
Dér Miklós: Schneller István pályája és pedagógiai munkássága. (1937)
Garai József: Az erkölcsi nevelés alapelvei Montessori rendszerében. (1938)
Gergely László: Fináczy Ernő pedagógiája. (1937)
Hencz Aurél: Felsőfokú közigazgatási szakemberképzés Magyarországon 1848-1948. (1981)
Horváth László Gábor: Konzervativizmus és a modern szellem harca az angol közép iskolában. (1939)
Jancsák Csaba: "So keres, SZKRSZ?" : a Szegedi Keresztény Roma Szakkollégium felsőoktatási és munkaerő-piaci eredményességhez való hozzájárulása értékszociológiai megközelítésben. ISBN 978-615-5372-43-8, (2015)
Keczer Gabriella: Az egyetemek szerepe, irányítása és működése a 21. század elején : felsőoktatás-kutatási tanulmányok. ISBN 978 963 89724 5 3, (2014)
Keczer Gabriella: Egyetemirányítás : lehetőségek és korlátok. ISBN 978 963 08 0307 6, (2010)
Koltai István: A csurgói m. kir. áll. tanítóképző-intézet története. (1939)
Lengyel Imre: Látlelet a hazai közgazdasági felsőoktatásról az egyetemek fenntartóváltása előtt. ISBN 978-963-306-801-4, (2021)
Lengyel Imre: A gazdaságtudományi felsőoktatás átrendeződése az elmúlt évtizedben : "fortélyos félelem igazgat"? : adalékok a közgazdasági képzések újraszerveződéséhez. ISBN 978-963-306-698-0, (2019)
Mirkó János: Az alsófokú mezőgazdasági szakoktatás neveléstudományi kérdései. (1939)
Márkus Artur: A matematikai képesség lélektana. (1937)
Novák Ferenc: A kolozsvári középiskolai tanulók játéka a statisztika tükrében. (1942)
Peckham Donald W.: Papers in English and American studies : Tomus XVI. - Noticing and instruction in second language acquisition : a study of Hungarian learners of English. ISBN 978-963-482-946-1, (2009)
Reitzer Béla: A proletárnevelés kérdéséhez : nevelésszociológiai bírálat. (1935)
Romlehner László: A cselekedtető oktatás francia elméletírói. (1938)
Rácz Béláné Mojzes Katalin; Szabó Éva: Az egyetemi hallgatók szabadidő-felhasználása : a József Attila Tudományegyetem hallgatói között végzett időmérleg-vizsgálat alapján. ISBN 963 481 412 3, (1984)
Sipka Sándor: Beőthy Zsolt irodalomtörténeti tankönyve a középiskolai oktatásban. (1976)
Szegedi Janka: Tipustan [típustan] és nevelés. (1938)
Szörényi József: Garamszeghi Lubrich Ágost neveléstudományi rendszere. (1940)
Udvarhelyi Károly: Európa földrajza az iskolában. (1940)
Uherkovich Gábor: A korszerű biológiai oktatás : kialakulása és főbb tartalmi vonásai. (1940)
Várkonyi Hildebrand Dezső: Közlemények a szegedi Ferencz József-Tudományegyetem pedagógiai-lélektani Intézetéből. (1934)
Bácsi János: Intézményvezetés és minőségirányítás. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 59-65. (2010)
Farkas Olga: Partnerség a minőségfejlesztés tanár mesterképzésben. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 27-34. (2010)
Heves Andrea; Kraiciné Szokoly Mária: Mentorálás - nyomonkövetés : felnőttképzés módszertani kísérlet a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkóztatására - előzetes tudásszint mérésen alapuló kompetenciaalapú felzárkóztató képzések. In: Zempléni átjáró : magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért. pp. 217-243. (2007)
Homor Géza: Megnyitó, köszöntő. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 5-6. (2010)
Kovács Edina: Kik maradnak, miért maradnak? : a partimui tanár szakos hallgatók elkötelezettségét befolyásoló tényezők. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 179-200. (2014)
Kraiciné Szokoly Mária: Felnőttképzés módszertani kísérlet a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkóztatására : előzetes tudásszint mérésen alapuló kompetenciaalapú felzárkóztató képzések 1. In: Zempléni átjáró : magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért. pp. 94-203. (2007)
Németh Andrea: Esélyegyenlőség, mobilitási esélyek az oktatási rendszerben. In: Zempléni átjáró : magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért. pp. 244-253. (2007)
Pintér Petra Orsolya: Foreign language learning of hearing impaired children. In: From Renaissance to Postmodern at the Institute of English and American studies : prizewinning essays from the OTDK 2007-2019. pp. 135-159. (2013)
Pukánszky Béla: Tanárképzés ma : a MAB szerepe a tanári mesterszakok minőségének fejlesztésében. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 12-26. (2010)
Topár Gábor: Minőségfejlesztés a felsőoktatásban (FEMIP) TÁMOP 4.1.4. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 35-45. (2010)
Trencsényi László: A minőség MESTER-sége és a közoktatás. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 7-11. (2010)
Vilmányi Márton: A minőségirányítás rendszer szintű szerepe az intézményirányításban. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 46-58. (2010)
A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében : program és absztraktkötet.
Albert Mónika: Angol igeidők szóbeli gyakoroltatása kommunikatív módszerrel.
Albert Mónika: Angol igeidők szóbeli gyakoroltatása kommunikatív módszerrel : [előadáskivonat].
Balog Edit: Tonkosti razvitiâ navykov delovogo obŝeniâ u studentov po specializacii "Referent delovogo russkogo âzyka".
Bernáth András: The debate on labelling : a debating skills exercise in English for special education classes : [előadáskivonat].
Bernáth András: The debate on labelling : a debating skills exercise in English for special education classes.
Bessenyei István: Magyar nyelvű közgazdászképzés a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetemen.
Dupák Karina; T. Balla Ágnes: Shadowing as a language teaching technique : a case study.
Dupák Karina; T. Balla Ágnes: Shadowing as a language teaching technique : a case study : [előadáskivonat].
Grossmann Erika: Vorbereitung der Studierenden auf die mündliche Grundprüfung mit C1 Niveau.
Grossmann Erika: Vorbereitung der Studierenden auf die mündliche Grundprüfung mit C1 Niveau : [előadáskivonat].
Gyuris Edit: Kommunikációfejlesztés az alsó tagozatos németnyelvórán a drámapedagógia eszközeivel.
Gyuris Edit: Kommunikációfejlesztés az alsó tagozatos németnyelvórán a drámapedagógia eszközeivel : [előadáskivonat].
Harkai Anita: Szókincsfejlesztő kártyák felhasználási lehetőségei a tanórán.
Harkai Anita: Szókincsfejlesztő kártyák felhasználási lehetőségei a tanórán : [előadáskivonat].
Jancsák Csaba: Elbeszélt történelem és a történelemtanítás - az MTA-SZTE ETTK kutatásai az MTA Tantárgy-pedagógiai programja keretében.
Juhász István; Juhász Valéria; Magnuczné Godó Ágnes: ENGaGE project : English and German task bank for dyslexic learners and their inclusive classes.
Kadolo Tatyana: Razvitie kommunikativiyh navykov pri izučenii russkogo âzyka s pomoŝ'û vspomogatel'nyh resursov cifrovoy obrazovatel'noy sredy.
Kadolo Tatyana: Razvitie kommunikativiyh navykov pri izučenii russkogo âzyka s pomoŝ'û vspomogatel'nyh resursov cifrovoy obrazovatel'noy sredy.
Kocsis Andrea: Starye mastera - blagodarnye potomki : serii Guena na udalenke.
Kocsis Andrea: Starye mastera - blagodarnye potomki : serii Guena na udalenke : [előadáskivonat].
Kéri Anita: Engaging students : is co-creation the answer?
Lencse Georgina Beatrix: Az oktatás statisztikai vizsgálata a KSH 2011/2012-es adatai alapján.
Majó-Petri Zoltán: A digitalizáció az Óperencián és az üveghegyen is túl : az Ipar 4.0-hoz vezető út online kurzusokon keresztül.
Meggyesné Hosszu Tímea: Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók idegen nyelvi kommunikációjának fejlesztése.
Meggyesné Hosszu Tímea: Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók idegen nyelvi kommunikációjának fejlesztése : [előadáskivonat].
Molnár Keri Edit: Szókincsvizsgálat 10-14 éves korú vajdasági gyermekeknél az anyanyelv-elsajátítás és az idegennyelvtanulás összefüggéseiben.
Pásztor Lilla; Tóthné Aszalai Anett: A Hófehérke Óvodai Fonológiai Tudatosságot Fejlesztő Program tapasztalatai : [előadáskivonat].
Pásztor Lilla; Tóthné Aszalai Anett: A Hófehérke Óvodai Fonológiai Tudatosságot Fejlesztő Program tapasztalatai.
Scheibl György: Wie modelliert man eine mündliche Prüfung in einem Printbuch?
Scheibl György: Wie modelliert man eine mündliche Prüfung in einem Printbuch? : [előadáskivonat].
Szakter Zsuzsa: Az idegen nyelvi kommunikáció fejlesztése : a spontán szabad beszélgetés módszeréről.
Szász Dorottya: Grammatikübung im Netz : digitale Medien im Dienste der Sprachförderung.
Szász Dorottya: Grammatikübung im Netz : digitale Medien im Dienste der Sprachförderung : [előadáskivonat].
Sárvári Tünde: Sprachförderung durch Erzählen im frühen Deutschunterricht.
Sárvári Tünde: Sprachförderung durch Erzählen im frühen Deutschunterricht : [előadáskivonat].
Teknős Viktória: A felnőttek motivációi és attitűdjei az idegennyelvtanulásban : [előadáskivonat].
Teknős Viktória: A felnőttek motivációi és attitűdjei az idegennyelvtanulásban.
Urbanik Tímea: Az óvodáskori olvasóvá nevelés kommunikációs módjai.
Urbanik Tímea: Az óvodáskori olvasóvá nevelés kommunikációs módjai : [előadáskivonat].
Varga Éva Katalin: Razvitie navykov obŝeniâ na zanâtiâh po medicinskomu russkomu s nulâ.
Varga Éva Katalin: Razvitie navykov obŝeniâ na zanâtiâh po medicinskomu russkomu s nulâ.