Pedagógiai Értékelési Konferencia című kiadvány cikkei

Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: csoportosítás nélkül | Kötet | Szám
Találatok száma: 116.

Game‐based learning environments in mathematics instruction.

Issues of student assessment in music education in Hungary and in Luxembourg.

Online diagnostic assessment of foreign language vocabulary of young learners.

Részletes program = Detailed program.

Rövid program - Program Schedule.

Tartalomfejlesztés a motiváció szolgálatában.

Technology‐based assessment of 21st century required skills.

A kutatás alapú tanulás alkalmazásának tapasztalatai a természettudományok tanításában.

A szociális kompetencia mérési lehetőségei óvodás korban.

Adorján Ferencné: Fizikai‐kémiai kísérletek szakkörön.

Alt Dorit: Mapping features of constructivist activities in higher education learning environments.

Altorjay Tamás: The effect of different warming‐up sessions on the singing voice.

Arató Vilja: Múzeumpedagógiai programok hatékonyságának mérése különös tekintettel a gyermekmúzeumi programok értékelésének lehetőségeire.

Asztalos Kata: Zenei hallási képességek online diagnosztikus mérése 1-11. évfolyamon.

Benedekfi István: Testing music‐reading ability in conservatory students : results of a pilot study.

Bredács Alice: Pszichológiai immunrendszer és motiváció kapcsolata a zenét, táncot, színészetet, képző‐ és iparművészetet tanuló 14‐16 évesek körében.

Bredács Alice: A térszemlélet vizsgálata a zenét, táncot, színészetet, valamint a képző‐ és iparművészetet tanuló 14‐16 éves tanulók körében.

Brezovszky Boglárka; McMullen Jake; Rodriguez Gabriela; Lehtinen Ernő: Training adaptive expertise with arithmetic problem solving in a game‐based context.

Brodin Jane; Renblad Karin: Communication support in preschool by reading aloud.

Buzás Zsuzsa; Steklács János: The role of formal analysis for improving musical skills : a study of eye movements.

Bús Enikő: Research of 9th grade students’ essays - orthography and punctuation.

Csapó Benő: Long‐term impact of school readiness : results from a ten‐year longitudinal study.

Csibi Mónika: A temperamentum és a szociálisprobléma‐megoldás összefüggéseinek vizsgálata óvodáskorú gyermekek körében.

Csíkos Csaba: A természettudományi kutatási készségek - scientific inquiry skills - értékelése : nevezéktanok, kihívások.

Csíkos Csaba; Kárpáti Andrea: Spatial ability and visual imagery preferences : an empirical study among tertiary students.

D. Molnár Éva: A naplózás módszerének lehetőségei az önszabályozott tanulás vizsgálatában.

Damsa Andrei; Putz Ádám: A játék mint optimális tanulási környezet : játékosítás a gyakorlatban.

Dancs Katinka: The possibilities and challenges of measuring national identity.

Dancs Katinka; Kinyó László: Exploring the connection between school democracy and classroom climate with structural equation modelling.

Daru Katalin: Óvodások időjárással kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel.

Demetriou Andreas: Explicating reconceptualization and insight in intellectual development : evidence and educational implications.

Dombi Edina; Orosz Gábor: Time perspectives behind student cheating.

Eszterág Ildikó: Kísérlet bölcsészhallgatók procedurális tudásának megismerésére.

Farkas Éva: A nem formális tanulási környezetben szerzett tanulási eredmények méréséhez és elismeréséhez szükséges rendszermodell kidolgozása.

Fehér Péter: Neveléstudományi kutatók egyes publikációs mutatóinak elemzése.

Fejes József Balázs: Az elmélet és a gyakorlat távolságának értelmezése a tanulási motiváció kutatásában.

Fejes József Balázs; Rausch Attila; Török Tímea: Mire gondolnak a tanulók a célstruktúrák‐kérdőív Likert-skálás állításainak értékelésekor?

Fülekiné Joó Anikó: The impact of the family’s cultural capital on young children’s reading habits and attitude.

Fűz Nóra: The pedagogical use of out‐of‐school learning places survey : presentation of an instrument.

Graesser Arthur C.: Assessments through computer analysis of language, discourse, and conversation.

Greiff Samuel: Computer‐based assessment in the field of education : benefits and challenges from a psychological perspective.

Gyarmathy Éva: Képességmérés e‐tanulás személyre szabása érdekében a diszlexiás fiatalok és felnőttek társadalmi beilleszkedését célzó online portálon.

Győri-Dani Dóra; Jámbori Szilvia: The development of executive functions in high school students receiving bilingual education.

Gál Zita; Kasik László: Összefüggések óvodások szociálisprobléma‐megoldása és néhány háttérváltozó között szüleik és pedagógusaik véleménye alapján.

Habók Anita: A tanítási módszerek alkalmazása a gyakorlatban.

Havlikné Rácz Andrea: Szociális készségek vizsgálata az óvodába lépés időszakában.

Hercz Mária: Children’s beliefs about their learning and school life.

Hercz Mária: Pedagógiai értékelés három perspektívából : értékelési szakértők, gyakorló pedagógusok és pedagógusjelöltek meggyőződései.

Horváthné Lázár Gabriella: Az ökoiskolai környezeti nevelés eredményeinek mérése és értékelése.

Hrebik Olga S.: Diagnostic assessment of 5th graders’ German as a foreign language vocabulary.

Hricsovinyi Julianna; Tóth Edit: Az országos kompetenciamérés intézményi hasznosítása pedagógusok körében készített interjúk alapján.

Kasik László: Óvodások szociálisprobléma‐megoldó gondolkodásának mérési lehetőségei.

Kasik László; Havlikné Rácz Andrea; Pozsár Éva: Szülők és pedagógusok vélekedése óvodások szociálisprobléma‐megoldó gondolkodásáról.

Kinyó László: 1-6. évfolyamos tanulók társadalmi és állampolgári ismereteinek vizsgálata hagyományos és online tesztkörnyezetben.

Király Zoltán; Lippai Edit: A pedagógiai stílus és a stresszkezelés.

Kmita Maria: Meeting challenges in outdoor learning assessment.

Kontai Tünde: Milyen mértékben támogatja a Nemzeti alaptanterv az IBL biológiatanításba való bevezetését?

Köpeczi‐Bócz Tamás; Komora Nóra: Hazai körkép a hátrányos helyzetű felnőttek kompetenciáiról az egyes régiók tekintetében.

Lannert Judit; Németh Szilvia: Tanodák eredményességének vizsgálata tényekre alapozott monitoring fejlesztési eredményekkel.

Lavicza Zsolt; Koren Balázs; Juhos István: A STEM tantárgyak technológiákkal való oktatásának segítése fejlesztéssel és kutatással.

Lazsádi Csilla: Óvodás gyerekek szociális kompetenciájának, a kortárscsoportban elfoglalt státuszának és a család szociodemográfiai háttértényezőinek kapcsolata.

Lele Anita: The possibility of testing the behavioural aspect of the social representations of health and illness with the help of the eDia platform.

Lippai Edit; Sztridáné Kurucz Krisztina: Kerettörténet - storyline - módszer a gyakorlatban : aggodalmak és élmények.

Magyar Andrea; Szili Katalin: Computer‐based assessment of word reading skills.

Major Lenke: Szabadkai alsó tagozatos tanulók környezeti attitűdje.

Maskit Ditza: Looking at the mirror : novices do know how to evaluate themselves.

Mikulán Rita: Jó tanuló jó sportoló? : serdülő tanulók szerfogyasztásának és iskolai érdemjegyeinek vizsgálata sportolási státuszuk tükrében.

Molnár Edit Katalin; Zentai Gabriella: The reading and writing skills of 9th grade students : What difference do disadvantaged backgrounds make?

Molnár Gyöngyvér: Development of dynamic problem solving from grade 3 to 9.

Molnár Milán: Természettudományos megismerési módszerek kisgyermekkorban.

Molnár Pál: Kutatóközösségben tanuló hallgatók kapcsolathálózata és interakciós hálózatai közötti összefüggések vizsgálata.

Nagy Lászlóné; Korom Erzsébet; B. Németh Mária; Hódi Ágnes: Az egészségműveltség online mérésének tapasztalatai.

Nagy Viktória; Damsa Andrei; Lippai Edit: A motiváció erősítésének egy lehetősége : a kerettörténet - storyline - módszer.

Nagy Zsuzsanna: Általános iskolás tanulók papír alapú és online fogalmazásainak különbségei.

Nagy Zsuzsanna; Rontó Luca: Általános iskolás tanulók helyesírásának jellemzői papír alapú és online fogalmazásaikon.

Neeb Yvonne; Naumann Johannes; Richter Tobias; Knoepke Julia; Isberner Maj‐Britt: Effects of spoken word recognition at school entry on text comprehension in grade 3 are mediated through lexical quality.

Nemes Magdolna: Nyelvvizsgák gyerekeknek : összehasonlító vizsgálat.

Pinczés Tamás; Pikó Bettina: Serdülők megküzdési módjai flow‐ és antiflow‐élmények és impulzivitás‐kockázatvállalás‐empátia vonatkozásában.

Pluhár Zsuzsanna; Molnár Gyöngyvér: Assessing the development of technological literacy in early education.

Pozsár Éva; Korom Erzsébet: Időjárással kapcsolatos naiv meggyőződések és fogalmak alakulása óvodás korban.

Prievara Dóra Katalin; Pikó Bettina: 14-24 éves fiatalok internethasználati szokásainak jellemzői.

Pásztor Attila: Playful fostering of inductive reasoning through mathematical content in computer‐based environment.

Pásztor Attila; Korom Erzsébet: Dear Colleagues - Köszöntő.

Pásztor‐Kovács Anita: Assessing collaborative problem solving online : experiences of a pilot study.

Radnóti Katalin: Kutatási szöveg tanórai feldolgozásának kipróbálása 8. és 10. évfolyamon.

Rausch Attila; Debreczeni Dániel Géza; Szabó Dóra Fanni: Training early mathematical skills : the Hungarian adaptation of Mina and the Mole.

Sagrillo Damien: Music education in Luxembourg and its assessment.

Simon Marielle: Monitoring pedagogical practices in mathematics through teacher background questionnaires of large‐scale assessments.

Simon Tünde; Steklács János; Kárpáti Andrea: A vizuáliskommunikáció‐képességelemek vizsgálata szemmozgáselemzés módszerével.

Somogyvári Lajos: Tanító‐ és oktatógépek használata a közoktatásban : pedagógiai innováció a hatvanas évek Magyarországán.

Steklács János; Thékes István: Egy szemmozgásvizsgálaton alapuló angol nyelvű idiómatanulás‐vizsgálat eredményei 10. és 11. évfolyamosok körében.

Szabó Dóra Fanni; Sipos Judit; Hegedűs Szilvia; Kállai István László; Nagy Krisztina: A továbbtanulási szándékot befolyásoló tényezők feltárása az SZTE két karának alapképzéses hallgatói körében.

Szenczi Beáta; Szekeres Ágota: A sajátos nevelési igényű tanulók részvételi lehetőségének biztosítása a nagymintás tanulói teljesítménymérésekben : nemzetközi kitekintés.

Szálas Tímea: Blogok és közösségi oldalak az idegennyelv-oktatásban.

Sági Matild; Széll Krisztián: Tanári jellemzők hatása a tanulói teljesítményekre.

Sörös Edit; Buzás Zsuzsa: Negyedik osztályos általános iskolai tanulók ritmusolvasásának vizsgálata szemmozgáskövető módszerrel.

Thékes István: Egy integrált angol mint idegen nyelvi szókincsteszt eredményei 6. évfolyamosok körében.

Thékes István; Bányai Mariann: Egy fiatal tanulókat vizsgáló idegen nyelvi szótanulásistratégia‐kérdőív fejlesztése.

Tongori Ágota: Computer‐based assessment of digital information retrieval.

Tunyogi Erzsébet; Bodor Emese Réka; Kofránné Rémi Annamária: A központi idegrendszeri károsodott gyermekek fejlesztésének hatékonysága a terápia megkezdésekor regisztrált életkor függvényében.

Tánczos Tímea: A munkamemória és a verbálisfluencia‐feladatok kapcsolata az iskolai teljesítménnyel.

Tóth Edit; Tóth Krisztina: A rendszerszintű mérések elfogadottsága és tanításra gyakorolt hatása közötti összefüggések vizsgálata pedagógusok körében.

Tóth Krisztina: Papír‐ceruza és számítógépes induktívgondolkodás‐tesztek reliabilitásának összehasonlító vizsgálata.

Tóth Péter: Szakközépiskolás tanulók téri‐vizuális képességének mérése.

Tóth Zoltán; Sebestyén Annamária: A tanulók tudásszerkezetének, feladatmegoldó módszerének és sikerességének vizsgálata egyszerű kémiai számításokban.

Török Tímea; Hódi Ágnes; Kiss Renáta Mária: Examining the relationship between the development of students’ reading in different text formats and the basic cognitive components of reading.

Ujbányi Tibor; Katona József; Kővári Attila: IKT eszközök bevezetésének és használatának problémái az oktatásban.

Vainikainen Mari‐Pauliina: Learning‐related attitudes, support needs and performance in learning to learn assessment.

Veres Gábor: Formatív értékelési keretek és gyakorlat fejlesztése a természettudományi nevelés területén.

Vidákovich Tibor: Students’ task response times and task solving efficiency on online foreign language vocabulary tests.

Voglné Nagy Zsuzsanna; Obreczán Tamás: Mese a "holvoltholnemvoltról" : a kerettörténet - storyline- módszer tapasztalatai a gyerekek spirituális igényéről.

Vígh Tibor: Diagnostic test batteries for the assessment of the English and German vocabulary of 5th graders.

Vígh Tibor; Thékes István: Results of a diagnostic English as a foreign language vocabulary test battery among young learners.

Vígh‐Kiss Erika: 14-18 éves tanulók adaptív készséghasználatának vizsgálata.

Zentai Gabriella; Fazekasné Fenyvesi Margit; Józsa Krisztián: Néhány környezeti és organikus tényező szerepe a rendszerező képesség fejlődésében.

Zsolnai Anikó: A szociális készségek és képességek vizsgálati módszerei óvodás korban.

A lista elkészítésének dátuma 2025. december 9. 03:24:07 CET.