Légrádi László: A holisztikus nevelés. In: Módszertani közlemények, (43) 4. pp. 152-156. (2003)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_043_004_152-156.pdf Letöltés (344kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A fegyelmezés a gyermek magatartását szabályozza, míg a nevelés föleg az erkölcsiséggel foglalkozik. A valódi intelligencia az erkölcsi törvények ismeretét és betartá- sának szándékát is tartalmazza. Meg kellene teremteni az erkölcsi alapelvekben való egységet az iskolákban. Az ember testből, lélekből és szellemből áll. A holisztikus nevelés azt jelenti, hogy az egész embert neveljük. A testi nevelésnek az egészséges életmód testi vonatkozásaival is foglalkozni kellene. Az értelmi nevelés három irányú: az értelem fejlesztése, az értélem védelme és a helyes gondolkodás. Az akarati nevelés: akaraterő növelése és ellenállás a rossznak. Az érzelmi nevelés: a pozitív érzések tanulása és negatív érzések elutasítása. Vágyaink lehetnek hétköznapiak, lényegesek és sorsdöntőek. A szellemi nevelés: ide tartozik az erkölcsi nevelés és a szellemi alkotásra való nevelés, a hit és képzelet gyakorlása. Az erkölcsi nevelés: az erkölcsi törvények tanítása és az erre való ránevelés. Vizsgálni kell azt is, hogy mire van szüksége annak, akit nevelni akarunk, és azt is, hogy milyen embert akarunk nevelni.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 2003 |
Kötet: | 43 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1219-0608 |
Oldalak: | pp. 152-156 |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/39663/ |
Kulcsszavak: | Neveléstudomány |
Megjegyzések: | Összefoglalás |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 17. 09:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. feb. 22. 09:45 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28605 |
Tétel nézet |