A holisztikus nevelés

Légrádi László: A holisztikus nevelés. In: Módszertani közlemények, (43) 4. pp. 152-156. (2003)

[thumbnail of modszertani_043_004_152-156.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_043_004_152-156.pdf

Letöltés (344kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A fegyelmezés a gyermek magatartását szabályozza, míg a nevelés föleg az erkölcsiséggel foglalkozik. A valódi intelligencia az erkölcsi törvények ismeretét és betartá- sának szándékát is tartalmazza. Meg kellene teremteni az erkölcsi alapelvekben való egységet az iskolákban. Az ember testből, lélekből és szellemből áll. A holisztikus nevelés azt jelenti, hogy az egész embert neveljük. A testi nevelésnek az egészséges életmód testi vonatkozásaival is foglalkozni kellene. Az értelmi nevelés három irányú: az értelem fejlesztése, az értélem védelme és a helyes gondolkodás. Az akarati nevelés: akaraterő növelése és ellenállás a rossznak. Az érzelmi nevelés: a pozitív érzések tanulása és negatív érzések elutasítása. Vágyaink lehetnek hétköznapiak, lényegesek és sorsdöntőek. A szellemi nevelés: ide tartozik az erkölcsi nevelés és a szellemi alkotásra való nevelés, a hit és képzelet gyakorlása. Az erkölcsi nevelés: az erkölcsi törvények tanítása és az erre való ránevelés. Vizsgálni kell azt is, hogy mire van szüksége annak, akit nevelni akarunk, és azt is, hogy milyen embert akarunk nevelni.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2003
Kötet: 43
Szám: 4
ISSN: 1219-0608
Oldalak: pp. 152-156
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39663/
Kulcsszavak: Neveléstudomány
Megjegyzések: Összefoglalás
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 09:58
Utolsó módosítás: 2021. feb. 22. 09:45
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28605
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet