A kommunális szolgáltatások szerepe a dél-alföldi régió versenyképességének javításában

Hetesi Erzsébet: A kommunális szolgáltatások szerepe a dél-alföldi régió versenyképességének javításában. In: Versenyképesség - regionális versenyképesség. pp. 138-156. (2000)

[thumbnail of gtk_2000_138-156.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2000_138-156.pdf

Letöltés (3MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A távközlési és telekommunikációs piac liberalizálása után hamarosan vége az energiapiaci monopóliumoknak is. A várható versenyre készülve a közüzemi szolgáltatók új stratégiákat próbálnak ki a fogyasztók elégedettségének növelésére. A dél-alföldi régióban a kommunális szervezetek egy közös lappal lepték meg fogyasztóikat, melynek lakossági fogadtatását vizsgálja a tanulmány. A kérdőíves felmérés eredményei alapján a célcsoport pozitívan viszonyult a Mindennap Szolgáltatók Magazinjához, a kommunikálásnak ez a módja hatékonynak bizonyult. A cikk felhívja a figyelmet arra, hogy a kommunális szolgáltatóknak fokozott marketing tevékenységet kell folytatniuk, ha versenyképesek kívánnak maradni, és legyen bármilyen globális szemlélet, a regionális szervezeteknek a régióban kell helytállniuk és megtartaniuk fogyasztóikat, szolgáltatásaik differenciálásával és azok minőségi paramétereinek növelésével pedig biztosítaniuk kell a régió versenyképességét. Following deregulation of the telecommunications market, the energy market monopoly is soon to be dismantled. In order to prepare for expected competition, public utilities are testing new strategies to meet customer satisfaction. In the Southern Great Plain region of Hungary communal organisations jointly prepared a survey for their customers with a new service providers magazine entitled 'Everyday'. This study therefore concerns response of residents to this exercise. Questionnaire results suggest the target group responded positively to the magazine; hence this method of communication could be viewed as efficient. This paper attempts to draw attention to the need for public utilities to improve their marketing activities in order to remain competitive. No matter how global the market is, regional companies should not forget they have to retain customers in their own region. By differentiating their services and improving product quality, they should provide a sense of growing regional competitiveness.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: The role of public utility services improving competitiveness of the Southern Great Plain region
Rovatcím: Közszféra, szolgáltatások, vállalati szervezetek
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Versenyképesség - regionális versenyképesség
Dátum: 2000
ISSN: 1588-8533
ISBN: 963-482-555-9
Oldalak: pp. 138-156
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar , angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37415/
Kulcsszavak: Versenyképesség, Gazdaságpolitika - regionális
Megjegyzések: Bibliogr.: 156. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 09:58
Utolsó módosítás: 2022. már. 03. 15:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/29182
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet