Papp Zsófia: A turisztikai desztinációk versenyképessége - hogyan mérjük? : modellek és módszerek áttekintése. In: Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság. pp. 225-238. (2012)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2012_225-238.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A különféle szabadidős utazások célterületei, azaz a turisztikai desztinációk, mint sajátos, más adminisztratív vagy statisztikai régióktól eltérő területi egységek figyelhetők meg, amelyek speciális módon vesznek részt a területi versenyben.. Napjainkban ugyanis már nem kérdés, hogy nem (csak) a turisztikai szolgáltatók versenyeznek a látogatókért: a globalizációnak köszönhetően már az egyes desztinációk sikere is nagyban függ azok innovációs és versenyképességének m ilyenségétől. A tanulmány célja a turisztikai desztinációk versenyképességét leíró és mérését támogató modellek és módszerek áttekintése és értékelése, mindvégig szem előtt tartva a kérdést: hogyan lehetne mérni azt az összetett jelenséget, amit egy turisztikai desztináció versenyképessége jelent? For effective tourism management it is essential for the destination to be able to measure its successfulness at any time - and to be able to determine the points where certain management interventions (marketing, development, etc.) can help to achieve success. Several theories have recently been developed about destination competitiveness, trying to identify which factors can result in the success of a tourist destination. Many researchers have focussed on building up models based on those factors. Some model-builders aim to give a framework for all influencing factors, like the most quoted Ritchie and Crouch (2003) or Heath (2002). Other researchers, such as Dwyer et al (2002), stand on the other side, focussing on one single aspect like the price-competition among destinations for example. However, very few researchers have paid attention to developing an appropriate methodology for measuring competitiveness. As there are a lot of factors to be taken into account - even the most comprehensive model is not adequate to measure destination competitiveness. This paper deals with models and measurement methods of tourist destinations competitiveness. The main question is if there is any appropriate measuring methodology, which can be used to any kind of tourist destination.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Egyéb cím: | Competitiveness of touristic destinations - how to measure |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság |
Dátum: | 2012 |
ISSN: | 1588-8533 |
Oldalak: | pp. 225-238 |
Sorozat neve: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Nyelv: | magyar |
Konferencia neve: | Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság (2010) (Szeged) |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37417/ |
Kulcsszavak: | Turizmus, Versenyképesség |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 236-238. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 17. 09:56 |
Utolsó módosítás: | 2022. feb. 15. 12:25 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/30583 |
Tétel nézet |