Savanya Péter: A társadalmi tőke jelentősége a gazdaságban, szerepe az innovációk társadalmi megformálásában. In: Innováció : a vállalati stratégiától a társadalmi stratégiáig. pp. 140-159. (2013)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2013_002_140-159.pdf Letöltés (277kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A gazdaság társadalmi beágyazottságának elmélete a gazdasági folyamatokat formáló társadalmi hálózatok és visszacsatolásos mechanizmusok rendszereként írja le. A társadalmi tőke a társadalomban kialakult és működő egyéni-közösségi viszonyulásokat, a cselekvés trajektóriáit integrálja. Ennek legfontosabb alkotóelemei az értékek, a bizalom, reciprocitás és kölcsönösség, normák, és a kapcsolathálózatok társadalmilag strukturált összessége, melyek minőségei meghatározzák a társadalmi tőke színvonalát. A tanulmány célja a társadalmi tőke, mint hálózati mechanizmus leírása, melyet a gazdasági folyamatok – így az innováció és a területi gazdasági fejlődés – társadalmi beágyazottságának értelmezésében használhatunk. The concept of „social embeddness” was summarized by Granovetter, based on the result of sociology and economics and network paradigms. Regional science underlines the role of social releations beheind economic performance, transactions of business networks, and institutional background of innovation system. The social capital is a possible answer for forming the network mechanizms of social-cultural space. Social networks can be identified as the appearing form of social capital, where the connections are based on values, norms, trust, information; social capital means the manifestation of mehanism beheind cooperations and actions in society. As institutional backround the social capital includes principles in economic and social interactions, such as fair competiton, co-operative behavior in common actions, learning, knowledge diffusion, and forms the space for business transactions, creation of networkbased resources, and shaping innovation processes.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Egyéb cím: | The importance of social capital in economy, and its role in the social construction of innovations |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Innováció : a vállalati stratégiától a társadalmi stratégiáig |
Dátum: | 2013 |
ISSN: | 1588-8533 |
Oldalak: | pp. 140-159 |
Sorozat neve: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37419/ |
Kulcsszavak: | Társadalmi tőke, Gazdasági hálózatok, Innováció |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 156-159. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 17. 10:38 |
Utolsó módosítás: | 2022. feb. 10. 08:25 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/34437 |
Tétel nézet |