Dolgozói elégedettségvizsgálat tapasztalatainak felhasználása a vezetői munkában

Szilágyi Barnabás: Dolgozói elégedettségvizsgálat tapasztalatainak felhasználása a vezetői munkában. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (6) 1-2. pp. 219-228. (2014)

[thumbnail of vikek_014_015_219-228.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
vikek_014_015_219-228.pdf

Letöltés (2MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The founders, the possessors and the leaders of an organisation have the biggest influence on its life. The basic values are determined by the leaders. Not only during the establishment but at any time when the leaders are changing, their behaviour seems to be like a model for each member of the community. Next to the formation of the values, their basic task is to reassure and consolidate them in the life of the organization. The leaders should take care mostly on how to behave and how to connect the others because their behaviours are like a mirror for the workers. We can presume two determining processes in point of the value's development presented by the leader. One of them is the basic value evolved as a result of the socialisation. The socialisation is not an enclosing process, but it is continual, so the other process is the interchange of the evolved value.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: The using of experience of employee satisfaction survey in the management work
Rovatcím: Az emberi erőforrás
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2014
Kötet: 6
Szám: 1-2
ISSN: 2062-1396
Oldalak: pp. 219-228
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39764/
Kulcsszavak: Közgazdaságtudomány
Megjegyzések: Bibliogr.: 228. p.
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:37
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 10:09
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/34609
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet