Az előzetesen megszerzett tudás elismerése az Európai Unióban

Keszler Ádám: Az előzetesen megszerzett tudás elismerése az Európai Unióban. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (6) 1-2. pp. 382-391. (2014)

[thumbnail of vikek_014_015_382-391.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
vikek_014_015_382-391.pdf

Letöltés (807kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In the discipline of knowledge management validation means the accreditation of prior and experiential learning (APEL). This is a process that enables people of all ages, backgrounds and attitudes to receive formal recognition for skills and knowledge they already possess. In France it has a more than 30 years past and this is a recognized method in Western-Europe. In this study I would like to introduce the variations of the APEL in some European countries, including France, the United Kingdom, Netherlands, Estonia and Hungary. My aim is to point that we need to pay more attention for the validation, because in the next few years it can be a very important part of the Hungarian higher education.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Accreditation of prior learning in the Europen Union
Rovatcím: Tudásmenedzsment, innováció, felsőoktatás
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2014
Kötet: 6
Szám: 1-2
ISSN: 2062-1396
Oldalak: pp. 382-391
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39764/
Kulcsszavak: Közgazdaságtudomány
Megjegyzések: Bibliogr.: 391. p.
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:37
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 10:09
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/34625
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet