Items where Subject is "05. Social sciences > 05.03. Educational sciences"

Up a level
Export as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z | É | Ú
Number of items at this level: 340.

A

Albert, Mónika: Angol igeidők szóbeli gyakoroltatása kommunikatív módszerrel. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 302-309. (2020)

Albert, Mónika: Angol igeidők szóbeli gyakoroltatása kommunikatív módszerrel : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 45. (2020)

B

Bagi, László: Az 1956-os forradalom az általános iskolai oktatásban.

Bagány, Ágnes and Bús, Szuzanna: A szerbiai inkluzív oktatási rendszer hiányosságai és lehetőségei : beszédfejlesztő foglalkozások az Ügyes Tanodában : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 26. (2020)

Bagány, Ágnes and Bús, Szuzanna: A szerbiai inkluzív oktatási rendszer hiányosságai és lehetőségei : beszédfejlesztő foglalkozások az Ügyes Tanodában. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 155-165. (2020)

Bajomi, Iván and Székely, Erika: Diákok részvétele a központi szintű oktatásügyi érdekegyeztetésben. In: Társadalmi átalakulás és ifjúság: a szabadság mint esély?. pp. 209-213. (2000)

Balassa, Emese: El uso de la plataforma edpuzzle en la enseñanza del español. In: Serie Didáctica 3. pp. 49-53. (2019)

Bali, Ferencné: Demokratikus állampolgár képzés és a közoktatás kapcsolatrendszere. In: Állampolgári kompetenciák kutatása és fejlesztése : útkeresés és továbbadás az aktív állampolgárságra képzés folyamatában. pp. 57-61. (2008)

Balog, Edit: Tonkosti razvitiâ navykov delovogo obŝeniâ u studentov po specializacii "Referent delovogo russkogo âzyka". In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 478-498. (2020)

Balog, Edit: Tonkosti razvitiâ navykov delovogo obŝeniâ u studentov po specializacii "Referent delovogo russkogo âzyka" : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 67. (2020)

Barabási, Tünde: Tanulási stílusok és modellek. In: Tréningek a tehetséggondozásban. pp. 61-86. (2013)

Baranyai, Erzsébet: Nagy László munkásságának neveléstudományi eredményei. (1932)

Barna, Gábor: 75 éves a néprajz és folklorisztika szegedi tanszéke, 1929-2004 : kis tanszék- és oktatástörténet. In: Rítusok, folklór szövegek, (13). pp. 361-371. (2004)

Barna, Károlyné: "Egymásra hangolva". In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 45-53. (2020)

Barna, Károlyné: "Egymásra hangolva" : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 13. (2020)

Basch, Éva: A kreatívírás-tanítás és gyakorlatok : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 21. (2020)

Basch, Éva: A kreatívírás-tanítás és gyakorlatok. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 126-139. (2020)

Bassola, Zoltán: Decroly pedagógiai rendszere. (1937)

Bello Guerrero, Alejandra and Herrera Valdés, Martha Ligia and Alarcon Lora, Andres Antonio: Acompañamiento situado como estrategia pedagógica para el fortalecimiento de formación docente. In: Acta hispanica. pp. 829-834. (2020)

Berg, Pál: Az angol középiskola. (1939)

Bernáth, András: The debate on labelling : a debating skills exercise in English for special education classes : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 49. (2020)

Bernáth, András: The debate on labelling : a debating skills exercise in English for special education classes. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 325-339. (2020)

Bessenyei, István: Magyar nyelvű közgazdászképzés a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetemen. In: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században. pp. 116-124. (2020)

Bibok, Ágnes and Erdei, Ildikó: Pedagógusok szociális érzékenyítése : lehetőségek és kihívások - MiEgyMás - Szociális érzékenység fejlesztése a 14-18 éves korosztály körében. In: Módszertani közlemények, (58) 4. pp. 34-40. (2018)

Bich-Ngoc, Le: Perspective des classes bilingues au Vietnam. In: Dialogues et diversités francophones, (9). pp. 75-81. (2014)

Bordás, Andrea: A szituatív tanulás szerepe a pedagógusok szakmai fejlődésében. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 239-262. (2014)

Boros, László: Új generáció a felsőoktatásban. In: Társadalmi átalakulás és ifjúság: a szabadság mint esély?. pp. 135-136. (2000)

Broutin, Jonathan and Alabay, Sercan: La notion d'interactivité dans la mise en pratique de la démarche actionnelle : cas du systéme de tableau numérique interactif et des tablettes tactiles. In: Dialogues et diversités francophones, (9). pp. 37-49. (2014)

Buda, András and Bedő, Andrea and Lévai, Dóra: Omnia Mutantur. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 117-131. (2014)

Bugyi, Anett: Az iskolaválasztás hazai és nemzetközi kontextusa : mi történik hazánkban a "suliváró" foglalkozásoktól az első osztály indulásáig? In: Tanulmányok a társadalomról V. : a Szegedi Tudományegyetem JGYPK ATIKI Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszék, ETSZK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék, és a BTK Szociológia Tanszék tudományos diákköri munkái, (5). pp. 24-46. (2021)

Buzás, László: A munkaiskola lényege. (1937)

Bácsi, János: Intézményvezetés és minőségirányítás. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 59-65. (2010)

Báez Osorio, Miryam: Participación belga en el desarrollo de políticas públicas educativas de Colombia en la primera mitad del siglo XX. In: Acta hispanica. pp. 817-827. (2020)

Bánkuti, Gyöngyi: Kísérleti új típusú matematikaoktatás a Kaposvári Egyetemen. In: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat, (11) 2. pp. 99-116. (2019)

Bíró, Csaba: Kihívások és tapasztalatok Csongrád megye Közművelődési és Pedagógiai Szcenáriójában az új évezred küszöbén. In: Európai kultúra és kisebbségi identitás a DKMT eurorégióban, (19). pp. 43-48. (2007)

Bódi, Ferenc: A középiskolai földrajzoktatás története Magyarországon az első Ratio Educationis-tól napjainkig. (1935)

C

Ceglédi, Tímea: Oktatói szerepek a debreceni szakkollégiumokban. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 155-177. (2014)

Chrappán, Magdolna and Pusztai, Gabriella: A továbbképzés és a doktori képzés várható szerepe a tanári pályamodellben. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 13-40. (2014)

Christodoulou, Diana: Life histories of physical education degree holders of Cyprus. In: Tudásjavak áramlása a közép-kelet-európai régióban a rendszerváltást követően : a Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája. p. 139. (2009)

Conrad, Lydia: Facilitating discourse in academic settings through the lens of an SLP. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 353-356. (2020)

Conrad, Lydia: Facilitating discourse in academic settings through the lens of an SLP : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 51. (2020)

Csetényi, Korinna: A C generáció mint szociálishálózat-építő generáció jellemzői. In: A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében : program és absztraktkötet. p. 11. (2019)

Csurik, Dénes: A testnevelés szellemi hatásai. (1939)

Császárné Joó, Gyöngyi: Mozogj és játssz felszabadultan! : módszertani innovációk testnevelés órán. In: Módszertani közlemények, (59) 2. pp. 35-42. (2019)

Csépes, Ildikó: Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást a fejlesztő értékelésen keresztül? In: EduLingua, (6) 1. pp. 85-103. (2020)

Csősz, Tímea and Hevessyné Husi, Angéla and Mezőné Monoki, Sophia: A pedagógus szakmai fejlődésének támogatása a nyelvi tehetségazonosítás területén a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében. In: Módszertani közlemények, (59) 2. pp. 17-34. (2019)

D

Daróczi, Gabriella: A szájhagyományozás egyik legújabb kori magyar példája : avagy érintkezés nem "membránon keresztül" : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 32. (2020)

Daróczi, Gabriella: A szájhagyományozás egyik legújabb kori magyar példája : avagy érintkezés nem "membránon keresztül". In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 189-195. (2020)

De León Herrera, Rina and Giammaria León, Gloria: La pedagogía social crítica: una propuesta pedagógica de buenas prácticas profesionales en territorios en condición de vulnerabilidad : caso programa de Trabajo Social Universidad de Cartagena. In: Acta hispanica. pp. 859-865. (2020)

Debrenti, Edith and Sitkuné Görömbei, Cecília: Tanítóképzős hallgatók matematikai gondolkodásának jellemzői. In: Magyarok a Kárpát-medencében 2., (16). pp. 427-439. (2017)

Del Socorro Padilla Castilla, Amalfi and Blanco Hernández, Ingrid: Ideario de poder sociopolítico y académico en la creación de la universidad y su incidencia en las universidades latinoamericanas. In: Acta hispanica. pp. 907-922. (2020)

Dencs, Krisztina: Szókincsfejlesztés népmesékkel. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 62-74. (2020)

Dencs, Krisztina: Szókincsfejlesztés népmesékkel : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 15. (2020)

Devich, Andor: A szegedi főiskolai mozgalom. ISBN 963 481 207 4, (1981)

Deák, Gábor: A nemzetnevelés pedagógiai és pszichológiai alapkérdései. (1943)

Divald, Kornél: Olvasmánytárgyalás : általános iskola V. osztály - A tanítás anyaga : V. László esküje. In: Gyakorlati pedagógia, (9) 7-8. pp. 251-257. (1947)

Dolch, Erzsébet: Az "Uj Nevelés" elméleti és gyakorlati megvalósulásai. (1938)

Dolch, Erzsébet: A gyakorlati grafológia elvei. (1936)

Dombi, Edina: A „puha készségek” (soft skills) fejlesztése és a pályaszocializáció fontossága. In: A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében : program és absztraktkötet. p. 12. (2019)

Domokos, Tamás: Diákönkormányzati paradoxonok Veszprémben. In: Társadalmi átalakulás és ifjúság: a szabadság mint esély?. pp. 213-214. (2000)

Doró, Katalin: Imagined future teacher self at the point of entry to teacher education. In: EduLingua, (6) 1. pp. 25-46. (2020)

Drahota-Szabó, Erzsébet: Zur Förderung der schriftlichen Textkompetenz in der Deutschlehrerausbildung. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 379-395. (2020)

Drahota-Szabó, Erzsébet: Zur Förderung der schriftlichen Textkompetenz in der Deutschlehrerausbildung : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 55. (2020)

Draskovits, Pál: A magyar kisdednevelés és kisdedóvónőképzés története és jelen állapota. (1940)

Dupák, Karina and T. Balla, Ágnes: Shadowing as a language teaching technique : a case study. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 357-375. (2020)

Dupák, Karina and T. Balla, Ágnes: Shadowing as a language teaching technique : a case study : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 52. (2020)

Dávid, Benjámin: Az 1956-os események tanítása a mai felsőoktatásban.

Dávid, Benjámin: A videóinterjús tanórák hatásai a II. világháború középiskolai történelemoktatásában = The effects of the video interview classes the World War II in high school history teaching. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 81-99. (2020)

Dér, Miklós: Schneller István pályája és pedagógiai munkássága. (1937)

Döbör, András: Ifjúságsegítés vs. ifjúságszervezés: az ifjúsági szakma által igényelt kompetenciák megjelenése a képzésben. In: A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében : program és absztraktkötet. p. 10. (2019)

Döbör, András: A szakképzés helyzete az SZTE JGYPK-n, és az SZTE JGYPK szakképzési stratégiája. In: Állampolgári kompetenciák kutatása és fejlesztése : útkeresés és továbbadás az aktív állampolgárságra képzés folyamatában. pp. 121-124. (2008)

Dömsödy, Andrea: Társasjátékok a könyvtárhasználat tanításában. In: Módszertani közlemények, (59) 3. pp. 24-36. (2019)

E

Engel, Enikő and Vajda, Barnabás: A képi források és az illusztrációk didaktikai szempontjairól - szlovákiai alapiskolás történelemtankönyvek vizsgálata alapján. In: Belvedere Meridionale, (33) 2. pp. 133-151. (2021)

Evva, Gabriella: A magyar nőnevelés két uttörője [!úttörője] : Karacs Ferencné és Karacs Teréz nőnevelési nézetei. (1933)

F

F. Dárdai, Ágnes: Lektori köszöntő. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 7-8. (2021)

Fabulya, Zoltán: VBA program fejlesztése feladatsorok dokumentumainak generálására. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (15) 3-4. pp. 139-143. (2020)

Faragó, Aranka: Környezettanulmány és kockázatértékelés. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 123-136. (2021)

Farkas, Katalin: Zárszó. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 66-70. (2010)

Farkas, Olga: Partnerség a minőségfejlesztés tanár mesterképzésben. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 27-34. (2010)

Farkas, Olga: Állampolgári kompetenciák fejlesztése szakképzésben tanulók körében. In: Állampolgári kompetenciák kutatása és fejlesztése : útkeresés és továbbadás az aktív állampolgárságra képzés folyamatában. pp. 63-74. (2008)

Farkas, Péter: Modellváltás a szakképzésben. In: Társadalmi átalakulás és ifjúság: a szabadság mint esély?. p. 138. (2000)

Faubl, Nóra and Balogh, Erika and Riemenschneider, Henna and Voigt, Karen and Kiss, István and Füzesi, Zsuzsanna: Quo vadis medicinae candidatus? Nemzetközi környezetben tanuló orvostanhallgatók szakirány-és munkahely-választási preferenciái. In: Magatartástudományi napok : program- és absztraktfüzet, (16). p. 32. (2019)

Fazekas, Evelin Anikó and Nagy, Lászlóné: Kutatási készségek fejlesztése a probléma-alapú tanulás módszerével biológiaórán. In: Móra Akadémia, (9). pp. 130-142. (2021)

Fischer, Ferenc: La Guerra hispano-norteamericana a través de los libros de textos de historia alemanes de la época, 1900-1918. In: EL 98 a la luz de la literatura y la filosofía : coloquio internacional, Szeged, 16-17 de octubre de 1998 7. pp. 237-250. (1999)

Fischer, Júlia: A nevelés gondolata Bessenyei György munkáiban. (1934)

Fizel, Natasa: Az első magyar Pedagógiai-Lélektani Intézet működésének hatása a középiskolai és a polgári iskolai tanárság pszichológiai látásmódjának alakulására. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 7-21. (2021)

Fizel, Natasa: Előszó. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 5-6. (2021)

Fizel, Natasa: Várkonyi Hildebrand, Dolch Erzsébet, és a szegedi Kerti Iskola. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 99-117. (2021)

Fizel, Natasa and Piczil, Márta: Szociálpedagógia alapszakos hallgatók előzetes elképzelései és tanulmányaik befejezését követő értékelése a képzés vonatkozásában. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 82-96. (2021)

Fónai, Mihály: A tanárok státuszvesztése a kilencvenes és a kétezres években. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 41-57. (2014)

Fűzné Kószó, Mária: Állati jó mozgások a természetben : az élő természet felfedezése tantermen kívüli foglalkozással. In: Módszertani közlemények, (59) 1. pp. 12-22. (2019)

G

Garai, József: Az erkölcsi nevelés alapelvei Montessori rendszerében. (1938)

García Meza, Adriana and Sánchez Cerón, Manuel and Ávila Ayala, Aidé: La extensión de la jornada escolar en México y sus efectos en los maestros de primaria. In: Acta hispanica. pp. 835-845. (2020)

Garzón Duarte, Eliana: Afirmación de subjetividades de los profesores de inglés en Colombia a partir de sus discursos de resistencia. In: Acta hispanica. pp. 847-858. (2020)

Gergely, László: Fináczy Ernő pedagógiája. (1937)

Grossmann, Erika: Vorbereitung der Studierenden auf die mündliche Grundprüfung mit C1 Niveau. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 396-405. (2020)

Grossmann, Erika: Vorbereitung der Studierenden auf die mündliche Grundprüfung mit C1 Niveau : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 56. (2020)

Guevara González, Iris and Navarro Benítez, Bernardo: Educación superior y austeridad financiera en la era de la globalización : el caso de México. In: Acta hispanica. pp. 285-295. (2020)

Gulyás, László: A felnőttképzés jellemzői I. rész : a képzés és fejlesztés "házon kívüli" módszerei. In: "Sok van, mi csodálatos, de az embernél nincs semmi csodálatosabb" : tanulmányok a gazdálkodás-és szervezéstudományok köréből : 2009-2017, (17). pp. 39-49. (2018)

Gulyás, László: A felnőttképzés jellemzői II. rész : a képzés és fejlesztés "vállalaton belüli módszerei". In: "Sok van, mi csodálatos, de az embernél nincs semmi csodálatosabb" : tanulmányok a gazdálkodás-és szervezéstudományok köréből : 2009-2017, (17). pp. 51-69. (2018)

Gyuris, Edit: Kommunikációfejlesztés az alsó tagozatos németnyelvórán a drámapedagógia eszközeivel. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 267-278. (2020)

Gyuris, Edit: Kommunikációfejlesztés az alsó tagozatos németnyelvórán a drámapedagógia eszközeivel : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 42. (2020)

Gyöngyössy, Orsolya: Gyermekvédelmi intézkedések Csongrádon a 19-20. század fordulóján : mozaikok a csongrádi kisgyermekek mindennapjaiból. In: Papok, szentek, felekezetek : válogatott vallási néprajzi írások 41. pp. 142-157. (2019)

Győri-Dani, Dóra: Személyiségfejlesztő tréning és önismeret kurzus szociálpedagógia szakos hallgatóknak – célok, tanulási eredmények, témakörök és gyakorlatok. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 97-105. (2021)

Győri-Dani, Dóra: A gyász- és veszteségfeldolgozás oktatásának szerepe a pedagógusképzésben - hallgatói vélemények. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 39-48. (2021)

Gál, Anikó: A gyermektanulmányi mozgalom megjelenése és gyakorlati tevékenysége hazánkban. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 22-38. (2021)

Gál, Anikó: A szociálpedagógus szerepéről hallgatói gondolattérképek elemzése által. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 69-81. (2021)

Gál, József and Panyor, Ágota and Farkas, Ferenc: Sajátos nevelési igényű hallgatók képzése az SZTE Mérnöki Karán. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (14) 1. pp. 185-197. (2019)

H

Hampel, György: Az elektronikus tananyag és keretrendszere. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (10) 1. pp. 17-23. (2015)

Harkai, Anita: Szókincsfejlesztő kártyák felhasználási lehetőségei a tanórán. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 75-81. (2020)

Harkai, Anita: Szókincsfejlesztő kártyák felhasználási lehetőségei a tanórán : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 16. (2020)

Hencz, Aurél: Felsőfokú közigazgatási szakemberképzés Magyarországon 1848-1948. (1981)

Heves, Andrea and Kraiciné Szokoly, Mária: Mentorálás - nyomonkövetés : felnőttképzés módszertani kísérlet a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkóztatására - előzetes tudásszint mérésen alapuló kompetenciaalapú felzárkóztató képzések. In: Zempléni átjáró : magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért. pp. 217-243. (2007)

Homor, Géza: Megnyitó, köszöntő. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 5-6. (2010)

Horváth, László Gábor: Konzervativizmus és a modern szellem harca az angol közép iskolában. (1939)

Horváth, Szilárd: A pedagógus életpályamodell a mindennapokban. In: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat, (12) 1. pp. 75-89. (2020)

Hunyady, György: Pszichológiai intézet és szakindítás a debreceni egyetemen az 1970-es években. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 203-207. (2021)

I

Imre, Sándor: A neveléstudomány magyar feladatai. (1935)

J

Jancsák, Csaba: Az SZTE regionális szerepköre a hallgatói rekrutáció területi megoszlásának aspektusából a 2001-2006. évi időszakban. In: Európai kultúra és kisebbségi identitás a DKMT eurorégióban, (19). pp. 33-42. (2007)

Jancsák, Csaba: Az első egyetemi diákegység-szervezet, 1940-1944. In: Fejezetek a magyarországi hallgatói mozgalmak történetéből. pp. 27-62. (2019)

Jancsák, Csaba: Egy hallgatói demokrácia-kísérlet, mint az 1956-os forradalom katalizátora. In: Fejezetek a magyarországi hallgatói mozgalmak történetéből. pp. 79-128. (2019)

Jancsák, Csaba: Elbeszélt történelem és a történelemtanítás - az MTA-SZTE ETTK kutatásai az MTA Tantárgy-pedagógiai programja keretében. In: V. Kárpát-medencei fiatal magyar történészek tábora : absztraktkötet. pp. 29-30. (2017)

Jancsák, Csaba: Irodalom, források. In: Fejezetek a magyarországi hallgatói mozgalmak történetéből. pp. 183-202. (2019)

Jancsák, Csaba: "So keres, SZKRSZ?" : a Szegedi Keresztény Roma Szakkollégium felsőoktatási és munkaerő-piaci eredményességhez való hozzájárulása értékszociológiai megközelítésben. ISBN 978-615-5372-43-8, (2015)

Jancsák, Csaba: Value-saturated Education in Erzsébet Camps in Zánka, Hungary. In: Belvedere Meridionale, (32) 3. pp. 31-46. (2020)

Jancsák, Csaba: A hallgatói mozgalmak születése, értékvilága, hatásai. In: Fejezetek a magyarországi hallgatói mozgalmak történetéből. pp. 7-26. (2019)

Jancsák, Csaba: A hallgatói önkormányzati mozgalom, 1988-. In: Fejezetek a magyarországi hallgatói mozgalmak történetéből. pp. 129-182. (2019)

Jancsák, Csaba: A polgári iskolai tanárképzés hallgatóinak szervezetei, 1928-1946. In: Fejezetek a magyarországi hallgatói mozgalmak történetéből. pp. 63-78. (2019)

Jancsák, Csaba: A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 201-215. (2014)

Jancsák, Csaba and Kiss, Gábor Ferenc: Videointerjúk bevonásának lehetőségei a történelemtanításban.

Jancsákné Majzik, Andrea: Csillik Lászlóra emlékezünk... In: Módszertani közlemények, (59) 3. pp. 3-12. (2019)

Jancsákné Majzik, Andrea: Történelemoktatás életútinterjúk használatával : az 1956-os forradalom általános iskolai tanításának tantárgy-pedagógiai tanulságai = History Education with Life Interviews : what we can learn about the methodology of teaching the 1956 revolution in upperprimary school. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 50-65. (2020)

Jancsákné Majzik, Andrea and Zs. Sejtes, Györgyi: KAP-tunk, hogy adjunk! Tanulni élmény?! In: Módszertani közlemények, (59) 1. pp. 23-37. (2019)

Jankovics, József: Apáczai hatása Bethlen Miklós pedagógiai és iskolapolitikai törekvéseire. (1981)

Janó, Evelin: Középiskolai osztályok csoportkohéziójának szerepe a személyes társadalmi tőke gyarapításában. In: Tanulmányok a társadalomról IV. : a Szegedi Tudományegyetem JGYPK ATIKI Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszék, ETSZK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék, és a BTK Szociológia Tanszék tudományos diákköri munkái, (4). pp. 189-209. (2019)

Janó, Evelin: The role of group cohesion in high school classes in increasing personal social capital. In: Tanulmányok a társadalomról IV. : a Szegedi Tudományegyetem JGYPK ATIKI Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszék, ETSZK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék, és a BTK Szociológia Tanszék tudományos diákköri munkái, (4). p. 285. (2019)

Juhász, Erika: Szerkesztői előszó. In: Tréningek a tehetséggondozásban. pp. 6-7. (2013)

Juhász, István and Juhász, Valéria and Magnuczné Godó, Ágnes: ENGaGE project : English and German task bank for dyslexic learners and their inclusive classes. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 340-352. (2020)

Juhász, István and Juhász, Valéria and Magnuczné Godó, Ágnes: ENGaGE project : English and German task bank for dyslexic learners and their inclusive classes : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 50. (2020)

Juhász, Valéria: A beszéd- és értelemgyakorlatok tantárgy célja, tartalma és módszertana Nagy László vezérkönyve alapján. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 17. (2020)

Juhász, Valéria: A beszéd- és értelemgyakorlatok tantárgy célja, tartalma és módszertana Nagy László vezérkönyve alapján. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 82-102. (2020)

Juhász, Valéria and Radics, Márta: A kooperatív és kompetitív (társas) játékok a szocio-emocionális nevelés szolgálatában. In: A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében : program és absztraktkötet. p. 13. (2019)

Jóri, Johanna: Iskola a határon túl : ingázó francia diákok. In: 40 éves a Szegedi Tudományegyetem Gazdaság- és Társadalomföldrajz Tanszéke. pp. 145-148. (2004)

K

Kadolo, Tatyana: Razvitie kommunikativiyh navykov pri izučenii russkogo âzyka s pomoŝ'û vspomogatel'nyh resursov cifrovoy obrazovatel'noy sredy. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 64. (2020)

Kadolo, Tatyana: Razvitie kommunikativiyh navykov pri izučenii russkogo âzyka s pomoŝ'û vspomogatel'nyh resursov cifrovoy obrazovatel'noy sredy. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 453-464. (2020)

Keczer, Gabriella: Az egyetemek szerepe, irányítása és működése a 21. század elején : felsőoktatás-kutatási tanulmányok. ISBN 978 963 89724 5 3, (2014)

Keczer, Gabriella: Egyetemirányítás : lehetőségek és korlátok. ISBN 978 963 08 0307 6, (2010)

Keczer, Gabriella and Myint Lay, Aye Aye: Teacher competence frameworks in Myanmar and Hungary. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (12) 1. pp. 64-77. (2020)

Kelemen, Márta: Hangfejlesztő szondák alkalmazása a logopédiai gyakorlatban. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 143-154. (2020)

Kelemen, Márta: Hangfejlesztő szondák alkalmazása a logopédiai gyakorlatban : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 25. (2020)

Kerülő, Judit: Egy romatelepen működő iskola bezárásának tapasztalatai. In: Tudásjavak áramlása a közép-kelet-európai régióban a rendszerváltást követően : a Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája. p. 155. (2009)

Kis, Krisztián: Minőségjavítás és -fejlesztés a vállalati partnerek bevonásával a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karán. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (15) 3-4. pp. 25-53. (2020)

Kis, Krisztián and Nagy, Valéria and Benkő-Kiss, Árpád: Kompetencia és tudásigény felmérése szakmák szerint. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (14) 1. pp. 217-221. (2019)

Klebelsberg, Kuno: Falusi népiskoláink kiépítése. In: Fejezetek a magyarországi társadalom- és szociálpolitika történetéből II. : szövegek a kiegyezéstől a rendszerváltásig (1867–1989), (2). pp. 328-329. (2020)

Klein, Sándor: Carl Rogers és a személyközpontú pszichológia a Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Pszichológia Tanszékén, az 1980-as években. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 161-165. (2021)

Kocsis, Andrea: Starye mastera - blagodarnye potomki : serii Guena na udalenke. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 445-452. (2020)

Kocsis, Andrea: Starye mastera - blagodarnye potomki : serii Guena na udalenke : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 63. (2020)

Kojanitz, László: Az értelmező kulcsfogalmak tanítása és tanulása : a változások. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 219-235. (2021)

Kojanitz, László: Az értelmező kulcsfogalmak tanítása és tanulása : az okok. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 199-218. (2021)

Kojanitz, László: Bevezető. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 9-11. (2021)

Kojanitz, László: Egy meg nem valósult terv 1992-ből a szakképző iskolák történelemtanításának megújítására. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 27-33. (2021)

Kojanitz, László: A diákok esszéinek elemzése a kauzális összefüggések bemutatása szempontjából. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 127-147. (2021)

Kojanitz, László: A diákok gondolkodásának fejlődése a történelemtanulás eredményeként. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 85-93. (2021)

Kojanitz, László: A forrásfeldolgozástól a kutatásalapú tanulásig. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 63-70. (2021)

Kojanitz, László: Új történelmi programok fejlesztése. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 35-40. (2021)

Kojanitz, László: A kauzális történelmi gondolkodás fejlesztése és értékelése. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 111-126. (2021)

Kojanitz, László: A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 43-61. (2021)

Kojanitz, László: A tevékenység- és képességcentrikus történelemtanítás. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 15-25. (2021)

Kojanitz, László: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. ISBN 978-615-6060-42-6, (2021)

Kojanitz, László: A történelmi gondolkodás fejlesztése az Újgenerációs tankönyvekkel. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 149-161. (2021)

Kojanitz, László: A történelmi gondolkodás fejlesztésének irányzatai. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 73-84. (2021)

Kojanitz, László: A történelmi interpretáció fogalmának tanítása. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 165-180. (2021)

Kojanitz, László: A történelmi interpretáció és az oral history az oktatásban = Historical interpretation and oral history in education. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 16-33. (2020)

Kojanitz, László: A történelmi interpretáció és az oral history az oktatásban. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 181-198. (2021)

Kojanitz, László: A történelmi tudat fejlesztésének feltételei Magyarországon. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 263-274. (2021)

Kojanitz, László: A történelmi tudat fejlesztésének jelentősége és problémái. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 239-261. (2021)

Kojanitz, László: A történetmesélésétől a reflektív történelemszemléletig. In: A történelmi gondolkodás fejlesztése : válogatott tanulmányok. pp. 95-109. (2021)

Koltai, István: A csurgói m. kir. áll. tanítóképző-intézet története. (1939)

Kopasz, Adrien Réka: Erdei iskola és vándortábor : a környezeti nevelés progresszíven megújuló lehetőségei. In: Módszertani közlemények, (58) 4. pp. 19-33. (2018)

Kornis, Gyula: Magyarország közoktatásügye a világháború óta. In: Fejezetek a magyarországi társadalom- és szociálpolitika történetéből II. : szövegek a kiegyezéstől a rendszerváltásig (1867–1989), (2). pp. 322-324. (2020)

Kovács, Dorottya: La velocidad de articulación en la enseñanza de ELE. In: Acta hispanica, (25). pp. 87-99. (2020)

Kovács, Edina: Kik maradnak, miért maradnak? : a partimui tanár szakos hallgatók elkötelezettségét befolyásoló tényezők. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 179-200. (2014)

Kovács, Örs: Tankönyvkészítés kihívásai a 21. században : egy új történelem tankönyvsorozat születése. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 66-80. (2020)

Kraiciné Szokoly, Mária: Felnőttképzés módszertani kísérlet a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkóztatására : előzetes tudásszint mérésen alapuló kompetenciaalapú felzárkóztató képzések 1. In: Zempléni átjáró : magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért. pp. 94-203. (2007)

Kraiciné Szokoly, Mária and Kraici, István Márton and Tibori, Tímea and Tóth, Károly: Összefoglalás. In: Zempléni átjáró : magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért. pp. 449-468. (2007)

Krakker, Anna: Környezeti oktatócsomagok szerepe a magyarországi környezeti nevelésben. In: Módszertani közlemények, (58) 4. pp. 41-51. (2018)

Kárpáti, Attila István: Wesselényi Miklós kisdedóvó-alapításai. In: Aetas, (35) 1. pp. 5-17. (2020)

Kéri, Anita: Engaging students : is co-creation the answer? In: The Challenges of Analyzing Social and Economic Processes in the 21st Century. pp. 210-221. (2020)

L

Ladányi, Éva: Fejlesztési lehetőségek a bábjátékban. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 54-61. (2020)

Ladányi, Éva: Fejlesztési lehetőségek a bábjátékban : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 14. (2020)

Lencse, Georgina Beatrix: Az oktatás statisztikai vizsgálata a KSH 2011/2012-es adatai alapján.

Lendvai, Edina and Panyor, Ágota and Hampel, György: A Mérnöki Kar agrár és műszaki képzési területein történő lemorzsolódás okainak feltárása tárgyában készült kérdőíves felmérés eredményei. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (14) 1. pp. 205-210. (2019)

Lendvai, Edina and Pappné Sziládi, Katalin and Vidács, Anita: Lemorzsolódás csökkentésére irányuló felmérés : a tanulási problémákkal küszködő hallgatók körében. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (14) 1. pp. 211-216. (2019)

Lengyel, Imre: A gazdaságtudományi felsőoktatás átrendeződése az elmúlt évtizedben : "fortélyos félelem igazgat"? : adalékok a közgazdasági képzések újraszerveződéséhez. ISBN 978-963-306-698-0, (2019)

M

M. Császár, Zsuzsa: Kisebbség - oktatás - politika a Balkánon. ISBN 978 963 06 8798 0, (2011)

Macías Gómez, María Escolástica and Lago de Fernández, Carmen Cecilia and Aguilera García, José Luis and Lago de Vergara, Diana: Análisis de necesidades de formación continua de directores de tesis para la tutoría de estudiantes de doctorado : caso de la Universidad de Cartagena de Indias. In: Acta hispanica. pp. 867-874. (2020)

Magonyné Varga, Emőke: Mi van a képen? : a pedagógus és a kisgyermek közti nyelvi-képi kommunikáció metodológiai kérdései. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 224-235. (2020)

Magonyné Varga, Emőke: Mi van a képen? : a pedagógus és a kisgyermek közti nyelvi-képi kommunikáció metodológiai kérdései : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 35. (2020)

Magyar, Andrea and Habók, Anita: Szövegfeldolgozás grafikus szervezők segítségével. In: Módszertani közlemények, (58) 4. pp. 9-18. (2018)

Magyari, Sára: Korszerű-e a magyar nyelv tanítása a romániai tantervek tükrében? In: Módszertani közlemények, (58) 4. pp. 3-8. (2018)

Magyary, Zoltán and Huszti, József and Hornyánszky, Gyula and Imre, Sándor: Egyetempolitikai kérdések. (1928)

Majó-Petri, Zoltán: A digitalizáció az Óperencián és az üveghegyen is túl : az Ipar 4.0-hoz vezető út online kurzusokon keresztül. In: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században. pp. 177-187. (2020)

Meggyesné Hosszu, Tímea: Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók idegen nyelvi kommunikációjának fejlesztése. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 310-321. (2020)

Meggyesné Hosszu, Tímea: Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók idegen nyelvi kommunikációjának fejlesztése : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 46. (2020)

Mester, Réka: A "szatellitgeneráció" német nyelvtani kompetenciái : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 43. (2020)

Mester, Réka: A "szatellitgeneráció" német nyelvtani kompetenciái. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 279-289. (2020)

Mezei, Mónika: Teaching about the Holocaust using video testimonies : pedagogical aims and research results of the impact and efficacy of lessons. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 34-49. (2020)

Mezei, Tímea: A történelmi tudatosság és a történelmi gondolkodás fejlesztésének lehetőségei. In: Belvedere Meridionale, (33) 2. pp. 152-156. (2021)

Mező, Edina: Elejenga. In: Serie Didáctica 3. pp. 73-75. (2019)

Miklós, Péter: Klebelsberg Kuno jelentősége a magyar és a szegedi kultúrtörténetben. In: Európai kultúra és kisebbségi identitás a DKMT eurorégióban, (19). pp. 17-27. (2007)

Mikáczó, Éva: A felsőfokú számviteles képzésben zajló oktatás fejlesztés értékelése hallgatói megkérdezések alapján. In: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században. pp. 96-115. (2020)

Mirkó, János: Az alsófokú mezőgazdasági szakoktatás neveléstudományi kérdései. (1939)

Mitrik, Laura: A középiskolákban megvalósuló szuicidprevenciós lehetőségek elérhetőségének vizsgálata. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 106-122. (2021)

Molnár Keri, Edit: Szókincsvizsgálat 10-14 éves korú vajdasági gyermekeknél az anyanyelv-elsajátítás és az idegennyelvtanulás összefüggéseiben. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 248-256. (2020)

Molnár Keri, Edit: Szókincsvizsgálat 10-14 éves korú vajdasági gyermekeknél az anyanyelv-elsajátítás és az idegennyelvtanulás összefüggéseiben : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 40. (2020)

Mudrák, József: Pszichológia a Debreceni Tudományegyetemen a XX. század első felében : az orvosi irányvonal. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 181-190. (2021)

Murányvári, Aliz: Az egyensúly és a beszéd kapcsolata 4-12 éves korú gyermekek beszédfejlődésében. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 48-71. (2019)

Murányvári, Aliz: Az egyensúly és a beszéd kapcsolata 4-12 éves korú gyermekek beszédfejlődésében : [előadáskivonat]. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. p. 8. (2019)

Murányvári, Aliz: Beszédmozdulás. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 32-44. (2020)

Murányvári, Aliz: Beszédmozdulás : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 12. (2020)

Márkus, Artur: A matematikai képesség lélektana. (1937)

Márkus, Edina: Pályaorientációs alapok. In: Tréningek a tehetséggondozásban. pp. 87-111. (2013)

Márkus, Edina and Rácz, Ildikó and Erdei, Gábor: A pedagógus-továbbképzések Magyarországon, különös tekintettel az informatika területére. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 99-115. (2014)

Márkus, Gábor: A XIX. századi magyar neveléstörténeti irodalom bibliográfiája : 1800-1914. (1937)

Máté-Tóth, András: Vallástudományok hallgatói igénye. In: Társadalmi átalakulás és ifjúság: a szabadság mint esély?. p. 242. (2000)

Múnera Cavadías, Liris and Lago de Vergara, Diana and Lago de Fernández, Carmen: Políticas y reformas en etnoeducación afrocaribe colombiano : caso Cartagena de Indias y Palenque San Basilio. In: Acta hispanica. pp. 885-896. (2020)

N

Nagy, Angelika: A kommunikációs zavarok okai és elhárításuk módjai a személyközi kommunikációban. In: A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében : program és absztraktkötet. p. 14. (2019)

Nagy, Marcel: "La instrucción es una cuestión de vida o muerte para la colonia" : la escuela en la identidad valdense en el Uruguay decimonónico. In: Acta hispanica. pp. 395-407. (2020)

Nagy, Margit: A vajdasági magyar oktatás civil szemmel. In: Európai oktatás és kisebbségi identitás a Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégióban, (18). pp. 9-27. (2007)

Nagy, Péter Tibor: Educated elites and the Transylvanian University, 1872-1918. In: Tudásjavak áramlása a közép-kelet-európai régióban a rendszerváltást követően : a Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája. pp. 58-77. (2009)

Nagy, Tamás: Érzékenyítés, informális tanulás : 1956 tanítása középiskolában.

Nagy, Valéria and Wang, Chao-Tang: A "technicizált" tájak jelentősége a fiatal műszaki mérnökjelöltek életében. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (15) 3-4. pp. 67-73. (2020)

Nagy, Zoltán: Változó iskola-változatlan anyanyelvoktatás? : a tanárképzés kihívásai az anyanyelvi nevelés értelmezéseinek kontextusában. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 217-237. (2014)

Nikitina, Natalia Nikolayevna: Art-terapiâ kak kreativnoe prostranstvo ustanovleniâ mežkul'turnyh otnošenij. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 474-477. (2020)

Nikitina, Natalia Nikolayevna: Art-terapiâ kak kreativnoe prostranstvo ustanovleniâ mežkul'turnyh otnošenij : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 66. (2020)

Novák, Ferenc: A kolozsvári középiskolai tanulók játéka a statisztika tükrében. (1942)

Németh, Andrea: Esélyegyenlőség, mobilitási esélyek az oktatási rendszerben. In: Zempléni átjáró : magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért. pp. 244-253. (2007)

Németh, Balázs: Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet elektronikus mintavételi keretrendszere. In: Állampolgári kompetenciák kutatása és fejlesztése : útkeresés és továbbadás az aktív állampolgárságra képzés folyamatában. pp. 125-127. (2008)

O

Oláh, János: Néhány XIX-XX. századi neológ zsidó hittankönyv útmutatásaiból, valamint a Rabbiképző Intézet „ünnepélyeiről” és Löw Immánuel prédikációiról. In: Zsidó lojalitáshierarchiák dinamikája a modernkori Közép-Európában : absztraktkötet. pp. 16-17. (2019)

Oláh, Tibor: A tanulói motiváció : a 10-14 éves korosztály tanulói motivációjának összefüggései. In: Módszertani közlemények, (59) 2. pp. 3-16. (2019)

Ortiz Franco, Juan Vicente: Evaluación de los aprendizajes de los estudiantes en colegios y universidades colombianas : problemáticas y desafíos. In: Acta hispanica. pp. 897-906. (2020)

P

Parra Báez, Lina Adriana: La mujer y el papel de la Universidad Colombiana hacia mediados del siglo XX. In: Acta hispanica. pp. 923-932. (2020)

Peckham, Donald W.: Language learning and learning strategy use in international university students’ English as a lingua franca communication. In: EduLingua, (6) 1. pp. 1-23. (2020)

Peckham, Donald W.: Papers in English and American studies : Tomus XVI. - Noticing and instruction in second language acquisition : a study of Hungarian learners of English. ISBN 978-963-482-946-1, (2009)

Pelesz, Nelli: Képzésfejlesztés és innovatív módszerek a pedagógusképzésben. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 49-56. (2021)

Perényi-Csáthi, Éva Ibolya: A háttértudás mint szövegértést befolyásoló : tényező. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 72-85. (2019)

Perényi-Csáthi, Éva Ibolya: A háttértudás mint szövegértést befolyásoló tényező : [előadáskivonat]. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 9-10. (2019)

Pete, Nikoletta: Egyetemestehetség - projektbemutató. In: Tréningek a tehetséggondozásban. pp. 8-13. (2013)

Petroly, Pálma: Választható projektmunkák a mindennapos gyakorlatban. In: Módszertani közlemények, (59) 1. pp. 38-50. (2019)

Pintér, Petra Orsolya: Foreign language learning of hearing impaired children. In: From Renaissance to Postmodern at the Institute of English and American studies : prizewinning essays from the OTDK 2007-2019. pp. 135-159. (2013)

Pléh, Csaba: A pszichológia a budapesti egyetemeken és a többi nagyvárosi egyetemen. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 47-56. (2021)

Pukánszky, Béla: Pedagógia és lélektan a szegedi egyetemen, 1872-1945. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 85-98. (2021)

Pukánszky, Béla: Tanárképzés ma : a MAB szerepe a tanári mesterszakok minőségének fejlesztésében. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 12-26. (2010)

Pálfi, Sándor: Civil szervezetek (lehetséges) szerepe a közoktatásban. In: Európai oktatás és kisebbségi identitás a Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégióban, (18). pp. 99-105. (2007)

Pálfy, Zoltán: Moldvai csángó fiatalok erdélyi iskolákban. In: Társadalmi átalakulás és ifjúság: a szabadság mint esély?. p. 135. (2000)

Pásztor, Lilla and Tóthné Aszalai, Anett: A Hófehérke Óvodai Fonológiai Tudatosságot Fejlesztő Program tapasztalatai : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 27. (2020)

Pásztor, Lilla and Tóthné Aszalai, Anett: A Hófehérke Óvodai Fonológiai Tudatosságot Fejlesztő Program tapasztalatai. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 166-177. (2020)

Pásztor, Rita Gizella: Az érmelléki magyar kisebbség "iskola-lét" kérdései a demográfiai változások tükrében. In: Magyarok a Kárpát-medencében 3. : migráció, (21). pp. 251-264. (2018)

Pásztor, Rita Gizella: Kisebbségi érmelléki képzési és továbbtanulási lehetőségek empirikus megközelítése. In: Magyarok a Kárpát-medencében 2., (16). pp. 441-454. (2017)

Pérez, José Isabel Juan: Renovación de la enseñanza-aprendizaje en la educación superior : estrategia para el análisis de los procesos socioambientales y la transformación del paisaje en México. In: Acta hispanica, (25). pp. 101-114. (2020)

R

Reitzer, Béla: A proletárnevelés kérdéséhez : nevelésszociológiai bírálat. (1935)

Ringert, Csaba: IKT fejlesztési stratégiák hatékonysága az oktatási rendszerben. In: Módszertani közlemények, (59) 1. pp. 51-64. (2019)

Riojas, Carlos: La idea de desarrollo en el pensamiento económico : una perspectiva desde las aulas latinoamericanas. In: Acta hispanica, (24). pp. 115-122. (2019)

Romlehner, László: A cselekedtető oktatás francia elméletírói. (1938)

Roszik, Dóra: A pedagógiai munkában megjelenő konstruktivista tanulásszemlélet és a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási stratégiák párhuzama. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 57-68. (2021)

Rácz Béláné Mojzes, Katalin and Szabó, Éva: Az egyetemi hallgatók szabadidő-felhasználása : a József Attila Tudományegyetem hallgatói között végzett időmérleg-vizsgálat alapján. ISBN 963 481 412 3, (1984)

Révész, György: A Pszichológiai Intézet alapítása és szakindítás Pécsett. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 209-222. (2021)

S

Sadouki, Fatiha: Examples of cross-linguistic influence in learning German as a foreign language : the case of third-year students of foreign languages at Al-Kawakibi Secondary School in Touggourt, Algeria. In: EduLingua, (6) 1. pp. 61-83. (2020)

Salamon, Konrád: Magyarságtudat és történelemtanítás. In: Európai oktatás és kisebbségi identitás a Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégióban, (18). pp. 121-126. (2007)

Scheibl, György: Wie modelliert man eine mündliche Prüfung in einem Printbuch? In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 406-416. (2020)

Scheibl, György: Wie modelliert man eine mündliche Prüfung in einem Printbuch? : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 57. (2020)

Schmuck, Roland: Az Európai felsőoktatásban alkalmazott ESG minőségirányítási irányelveinek összehasonlítása az ISO 9001 minőségirányítási szabvány alapelveivel. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (12) 1. pp. 88-96. (2020)

Semanate Navia, Carmen Elvira: Los hermanos de la Salle y su vinculación con las políticas educativas colombianas en el siglo XX. In: Acta hispanica. pp. 933-942. (2020)

Sipka, Sándor: Beőthy Zsolt irodalomtörténeti tankönyve a középiskolai oktatásban. (1976)

Spohn, Beáta and Molnár, Grácia: Minőség - minőségbiztosítás felsőoktatási európai uniós dokumentumokban. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 71-83. (2010)

Stark, Gabriella Mária: Pedagógusképzés Romániában : a pedagógiai líceumi oklevéltől a bolognai MA/MSc oklevélig. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 59-77. (2014)

Szabó, László Tamás: Előszó. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 7-11. (2014)

Szabó, Sándor: 1956 : az egyetemi tankönyvek tükrében.

Szakter, Zsuzsa: Az idegen nyelvi kommunikáció fejlesztése : a spontán szabad beszélgetés módszeréről. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 257-266. (2020)

Szakter, Zsuzsa: Az idegen nyelvi kommunikáció fejlesztése − a spontán szabad beszélgetés módszeréről : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 41. (2020)

Szegedi, Janka: Tipustan [típustan] és nevelés. (1938)

Szegedi, László: Az egyéniség elve a nevelésben. (1942)

Szeliánszky, Ferenc: A hibakutatás neveléslélektani problémái. (1938)

Szokolszky, Ágnes: A magyar pszichológia történelembe ágyazott útja a vidéki egyetemeken : előszó és kerettenulmány a kötethez. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 11-46. (2021)

Szokolszky, Ágnes: A szegedi pszichológia elfeledett története : szubjektív indíttatású áttekintés és reflexió. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 129-159. (2021)

Szverle, Szandra: A végzettség nélküli korai iskolaelhagyás okainak vizsgálata 17-64 éves személyek körében = Causes of early school leaving : questionnaire survey between 17-64 year old persons. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 100-113. (2020)

Szántó, Károly: A szokás lélektana és pedagógiája. (1937)

Szántóné Balogh, Róza: Az önszabályozó tanulási képesség mérése motivációsprofil-vizsgálattal. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 86-100. (2019)

Szántóné Balogh, Róza: Komplex tanórai fejlesztés hatásvizsgálata a 6-10 éves tanulók képességfejlődésére, kiemelt figyelemmel a tanulók tanulási motivációjára : [előadáskivonat]. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 11-12. (2019)

Szántóné Balogh, Róza: Érted értem : beszédfejlesztés első osztályban. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 19-31. (2020)

Szántóné Balogh, Róza: Érted értem : beszédfejlesztés első osztályban : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 11. (2020)

Szász, Dorottya: Grammatikübung im Netz : digitale Medien im Dienste der Sprachförderung. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 417-430. (2020)

Szász, Dorottya: Grammatikübung im Netz : digitale Medien im Dienste der Sprachförderung : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 58. (2020)

Szörényi, József: Garamszeghi Lubrich Ágost neveléstudományi rendszere. (1940)

Sándor, József: A Varázstorony mint tehetséggondozó múzeum. In: Módszertani közlemények, (59) 3. pp. 37-43. (2019)

Sápiné Bényei, Rita: A témacentrikus interakció (TCI) módszer használatának eredményességi mutatói I. In: Módszertani közlemények, (59) 2. pp. 43-53. (2019)

Sárfi, Rózsi and Non, György: Sárfi Rózsi és Non György felszólalása a kisdedóvókról szóló törvényjavaslat vitájában, 1953. március 18. In: Fejezetek a magyarországi társadalom- és szociálpolitika történetéből II. : szövegek a kiegyezéstől a rendszerváltásig (1867–1989), (2). pp. 505-508. (2020)

Sárvári, Tünde: Sprachförderung durch Erzählen im frühen Deutschunterricht. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 431-442. (2020)

Sárvári, Tünde: Sprachförderung durch Erzählen im frühen Deutschunterricht : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 59. (2020)

Séra, László: A pszichológia története a Kolozsvári Ferenc József Tudományegyetemen, a II. világháború előtt. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 57-82. (2021)

T

Teknős, Viktória: A felnőttek motivációi és attitűdjei az idegennyelvtanulásban : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 44. (2020)

Teknős, Viktória: A felnőttek motivációi és attitűdjei az idegennyelvtanulásban. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 290-301. (2020)

Tettamanti, Béla: A közösség gondolata Kármán Mór neveléselméletében. (1928)

Tibori, Tímea: Zemplémi átjáró : kutatási beszámoló az NKFP 5/035/04 "Magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért" című projektről. In: Zempléni átjáró : magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért. pp. 7-45. (2007)

Tibori, Tímea: A tanulótérkép, mint módszer és eljárás a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkóztatására irányuló projektben. In: Zempléni átjáró : magyar-szlovák összehasonlító komplex képzési program a romák felzárkóztatásáért. pp. 205-216. (2007)

Tomka, Lilla: Az Erzsébet-táborok világa. In: Tanulmányok a társadalomról V. : a Szegedi Tudományegyetem JGYPK ATIKI Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszék, ETSZK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék, és a BTK Szociológia Tanszék tudományos diákköri munkái, (5). pp. 193-210. (2021)

Tomka, Lilla: Léleköntő program : autista spektrum zavarral élő gyermekek korai fejlesztése. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 137-141. (2021)

Topár, Gábor: Minőségfejlesztés a felsőoktatásban (FEMIP) TÁMOP 4.1.4. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 35-45. (2010)

Trencsényi, László: A minőség MESTER-sége és a közoktatás. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 7-11. (2010)

Turcsányi, Enikő and Gulyás, László: Az élethosszig tartó tanulás pszichológiai aspektusa. In: "Sok van, mi csodálatos, de az embernél nincs semmi csodálatosabb" : tanulmányok a gazdálkodás-és szervezéstudományok köréből : 2009-2017, (17). pp. 19-27. (2018)

Tóth, Orsolya: A tanult szókincs játékos gyakoroltatásának kezdeti lépései gyakorlati példák segítségével a kisgyermekkori idegennyelv-oktatásban : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 39. (2020)

Tóth, Orsolya: A tanult szókincs játékos gyakoroltatásának kezdeti lépései gyakorlati példák segítségével a kisgyermekkori idegennyelv-oktatásban. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 239-247. (2020)

U

Udvarhelyi, Károly: Európa földrajza az iskolában. (1940)

Uherkovich, Gábor: A korszerű biológiai oktatás : kialakulása és főbb tartalmi vonásai. (1940)

Ujj, János and Miklós, Péter and Forró, Lajos and Jancsák, Csaba and Bíró, Csaba: Mozaikok : Európai kultúra és kisebbségi identitás a DKMT eurorégióban. (2007)

Urbanik, Tímea: Az óvodáskori olvasóvá nevelés kommunikációs módjai. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 196-210. (2020)

Urbanik, Tímea: Az óvodáskori olvasóvá nevelés kommunikációs módjai : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 33. (2020)

V

Vajda, Zsuzsanna: Lehetséges-e ma pszichológia szak létesítése Szegeden? : a replikációs krízis margójára. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 169-177. (2021)

Valent, Ákos: A külhoni egyetemisták motivációjának vizsgálata az egyetemválasztás kapcsán. In: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat, (10) 2. pp. 121-131. (2018)

Varga, Anita and Lászlóné Kenyeres, Krisztina and Falus, Orsolya: Duális képzés és koronavírus : kutatás a digitális oktatási tapasztalatok tükrében. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (12) 1. pp. 140-147. (2020)

Varga, Éva Katalin: Razvitie navykov obŝeniâ na zanâtiâh po medicinskomu russkomu s nulâ. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 65. (2020)

Varga, Éva Katalin: Razvitie navykov obŝeniâ na zanâtiâh po medicinskomu russkomu s nulâ. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 465-473. (2020)

Vilmányi, Márton: A minőségirányítás rendszer szintű szerepe az intézményirányításban. In: A minőség Mester-sége és a közoktatás : 2009. május 21-én Szegeden rendezett szakmai konzultáció és kerekasztal-beszélgetés a kreativitás jegyében : elhangzott előadások. pp. 46-58. (2010)

Vincze, Anikó: Digital inequalities by gender and socio-economic status among Hungarian students based on PISA 2015. In: Belvedere Meridionale, (32) 3. pp. 86-102. (2020)

Vincze, Tamás: Debreceni pedagógiaprofesszorok pszichológiai munkássága : 1918-1950. In: A pszichológia fejlődése a vidéki Magyarországon : a kezdetektől a rendszerváltás utáni évekig. pp. 191-202. (2021)

Vinnai, Vanda: Az olvasási hibák és a vizuális észlelés kapcsolata. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 132-142. (2019)

Vinnai, Vanda: Az olvasási hibák és a vizuális észlelés kapcsolata : [előadáskivonat]. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. p. 15. (2019)

Viola, Lujza: Anyanyelvápolás - identitásmentés. In: Európai oktatás és kisebbségi identitás a Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégióban, (18). pp. 29-38. (2007)

Visy, Beatrix: Mondd, hogy csíííz! : a fénykép mint "valóság", a fénykép mint (fikciós) kép szerepe, használata kisgyermekkorban. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 211-223. (2020)

Visy, Beatrix: Mondd, hogy csíííz! : a fénykép mint "valóság", a fénykép mint (fikciós) kép szerepe, használata kisgyermekkorban : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 34. (2020)

Várkonyi, Beáta: A Waldorf-iskolába járó fiúk és lányok verbális megnyilatkozásainak összehasonlítása : [előadáskivonat]. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. p. 14. (2019)

Várkonyi, Beáta: A Waldorf-iskolába járó fiúk és lányok verbális megnyilvánulásainak összehasonlítása : avagy ki beszél/ír többet a szegedi Szabad Waldorfban? In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 113-131. (2019)

Várkonyi, Hildebrand Dezső: Közlemények a szegedi Ferencz József-Tudományegyetem pedagógiai-lélektani Intézetéből. (1934)

Z

Zakar, Péter: Előszó. In: Európai oktatás és kisebbségi identitás a Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégióban, (18). p. 7. (2007)

Zentai, Károly: A nemek együttes nevelésének kérdése. (1936)

Zoller, Katalin: Pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének megjelenítése a román oktatáspolitikában. In: Képzők és képzettek : pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. pp. 79-97. (2014)

Zsótér, Brigitta and Gál, József: Női hallgatók számának növelése a mérnöki karon. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (14) 1. pp. 199-203. (2019)

É

Énekes, Zsófia and Juhász, Erika: Önmenedzselési kompetenciák. In: Tréningek a tehetséggondozásban. pp. 38-60. (2013)

Ú

Újvári, Edit: A kreativitás és a szociális kompetenciák jelentősége a közösségszervezési tapasztalatok tükrében. In: A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében : program és absztraktkötet. p. 15. (2019)

Újváriné Illés, Mária: "Bátor, víg és boldog lépdelés" : a zenehallgatás élménytanítása zeneművészeti szakgimnáziumban. In: Módszertani közlemények, (59) 3. pp. 13-23. (2019)

This list was generated on 2022. január 19. 11:49:44 CET.