A pedagógiai munkában megjelenő konstruktivista tanulásszemlélet és a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási stratégiák párhuzama

Roszik Dóra: A pedagógiai munkában megjelenő konstruktivista tanulásszemlélet és a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási stratégiák párhuzama. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 57-68. (2021)

[thumbnail of modszertani_061_001_057-068.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_001_057-068.pdf

Letöltés (169kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A korunkra jellemző progresszív társadalmi változások megkövetelik a rugalmas tanulási készségek kialakítását, ezért fontos, hogy az oktatási rendszer bármely szintjén tanuló diákok tisztában legyenek erősségeikkel, gyengeségeikkel, saját tanulási szokásaikkal, hiszen mindez hozzájárulhat az iskolai sikerességükhöz. A hatékony tanulás alapfeltétele a szükséges alapkészségek fejlettsége, a helyes tanulási szokások kialakítása, valamint a konkrét tanulási technikák és módszerek, amelyek a mindennapi tanulási tevékenység során működnek (Oroszlány, 1996). A nem megfelelő tanulás (nem hatékony tanulási szokások, stratégiák használata) bizonyítottan együtt jár a tanulmányi eredmények romlásával (Habók, 2004). Döntően fontos tehát, hogy a mindennapi pedagógiai munka során találkozzanak a diákok azzal a jó magyarázó erejű, az oktatásban hatékonyan alkalmazható konstruktivista paradigmával, amelyben összpontosulnak a fejlődéslélektani, a kognitív pszichológiai, a szociológiai, valamint a reformpedagógia alapelvek egyaránt.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2021
Kötet: 61
Szám: 1
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 57-68
Nyelv: magyar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/72880/
Kulcsszavak: Pedagógia - módszer
Megjegyzések: Bibliogr. : p. 67-68. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2021. jún. 22. 09:20
Utolsó módosítás: 2023. már. 03. 09:22
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72886
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet