A pedagógiai munkában megjelenő konstruktivista tanulásszemlélet és a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási stratégiák párhuzama

Roszik Dóra: A pedagógiai munkában megjelenő konstruktivista tanulásszemlélet és a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási stratégiák párhuzama. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 57-68. (2021)

[thumbnail of modszertani_061_001_057-068.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_001_057-068.pdf

Download (169kB) | Preview

Abstract

A korunkra jellemző progresszív társadalmi változások megkövetelik a rugalmas tanulási készségek kialakítását, ezért fontos, hogy az oktatási rendszer bármely szintjén tanuló diákok tisztában legyenek erősségeikkel, gyengeségeikkel, saját tanulási szokásaikkal, hiszen mindez hozzájárulhat az iskolai sikerességükhöz. A hatékony tanulás alapfeltétele a szükséges alapkészségek fejlettsége, a helyes tanulási szokások kialakítása, valamint a konkrét tanulási technikák és módszerek, amelyek a mindennapi tanulási tevékenység során működnek (Oroszlány, 1996). A nem megfelelő tanulás (nem hatékony tanulási szokások, stratégiák használata) bizonyítottan együtt jár a tanulmányi eredmények romlásával (Habók, 2004). Döntően fontos tehát, hogy a mindennapi pedagógiai munka során találkozzanak a diákok azzal a jó magyarázó erejű, az oktatásban hatékonyan alkalmazható konstruktivista paradigmával, amelyben összpontosulnak a fejlődéslélektani, a kognitív pszichológiai, a szociológiai, valamint a reformpedagógia alapelvek egyaránt.

Item Type: Article
Heading title: Tanulmányok
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2021
Volume: 61
Number: 1
ISSN: 2063-3734
Page Range: pp. 57-68
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/72880/
Uncontrolled Keywords: Pedagógia - módszer
Additional Information: Bibliogr. : p. 67-68. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Date Deposited: 2021. Jun. 22. 09:20
Last Modified: 2021. Jun. 22. 09:20
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72886

Actions (login required)

View Item View Item