Roszik Dóra: A pedagógiai munkában megjelenő konstruktivista tanulásszemlélet és a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási stratégiák párhuzama. In: Módszertani közlemények, (61) 1. pp. 57-68. (2021)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_001_057-068.pdf Download (169kB) | Preview |
Abstract
A korunkra jellemző progresszív társadalmi változások megkövetelik a rugalmas tanulási készségek kialakítását, ezért fontos, hogy az oktatási rendszer bármely szintjén tanuló diákok tisztában legyenek erősségeikkel, gyengeségeikkel, saját tanulási szokásaikkal, hiszen mindez hozzájárulhat az iskolai sikerességükhöz. A hatékony tanulás alapfeltétele a szükséges alapkészségek fejlettsége, a helyes tanulási szokások kialakítása, valamint a konkrét tanulási technikák és módszerek, amelyek a mindennapi tanulási tevékenység során működnek (Oroszlány, 1996). A nem megfelelő tanulás (nem hatékony tanulási szokások, stratégiák használata) bizonyítottan együtt jár a tanulmányi eredmények romlásával (Habók, 2004). Döntően fontos tehát, hogy a mindennapi pedagógiai munka során találkozzanak a diákok azzal a jó magyarázó erejű, az oktatásban hatékonyan alkalmazható konstruktivista paradigmával, amelyben összpontosulnak a fejlődéslélektani, a kognitív pszichológiai, a szociológiai, valamint a reformpedagógia alapelvek egyaránt.
Item Type: | Article |
---|---|
Heading title: | Tanulmányok |
Journal or Publication Title: | Módszertani közlemények |
Date: | 2021 |
Volume: | 61 |
Number: | 1 |
ISSN: | 2063-3734 |
Page Range: | pp. 57-68 |
Language: | Hungarian |
Place of Publication: | Szeged |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72880/ |
Uncontrolled Keywords: | Pedagógia - módszer |
Additional Information: | Bibliogr. : p. 67-68. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.03. Educational sciences |
Date Deposited: | 2021. Jun. 22. 09:20 |
Last Modified: | 2023. Mar. 03. 09:22 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72886 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |