Oktatás és globalizáció : sérülékeny társadalmi csoportok

Di Blasio Barbara: Oktatás és globalizáció : sérülékeny társadalmi csoportok. In: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, (1) 1-2. pp. 21-30. (2021)

[thumbnail of kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_021-030.pdf] Cikk, tanulmány, mű
kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_021-030.pdf

Download (356kB)

Abstract

Korunkat meghatározó fogalmak a globalizáció, tudomány és technológia. Az egyént érintő felgyorsult változások inkongruenciát és ellentmondások sorozatát idézi elő, amelyeknek egyik lehetséges feloldása a képességek új rendszerének kialakítása. Nemzetközi mérések alapján azonban látjuk, hogy az oktatásunk hatékonysága általában alacsony, miközben bizonyos társadalmi csoportoknak a felhalmozódó kulturális hátrányok leküzdésére egyre nagyobb szüksége van intézményi támogatásra. Tanulmányomban hátrányos helyzetű társadalmi csoportok iskolai sikerességének esélyeit vizsgálom, érintve a globalizmus társadalmi hatásait. Ebben a bonyolult társadalmi helyzetben a sérülékeny csoportok között a női fogvatartottak életvilágát, illetve a börtönben zajló oktatás hatására történő mentalitásváltozást mutatom be. The concepts that define our age are globalization, science and technology. Accelerated change affecting the individual causes incongruence and a series of contradictions, one of the possible solutions to which is the development of a new system of abilities. However, based on international measurements, we see that the effectiveness of our education is generally low, while certain social groups increasingly need institutional support to overcome accumulating cultural disadvantages. In my study, I examine the chances of school success of disadvantaged social groups, touching on the social effects of globalism. In this complex social situation, I present the life of female prisoners among vulnerable groups and the change in mentality as a result of education in prison.

Item Type: Article
Other title: Education and globalisation
Heading title: Oktatás
Journal or Publication Title: Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
Date: 2021
Volume: 1
Number: 1-2
ISSN: 2786-3484
Page Range: pp. 21-30
Language: Hungarian, English
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74677/
DOI: 10.14232/kapocs.2021.1-2.21-30
Uncontrolled Keywords: Globalizáció, Oktatásügy - hátrányos helyzetűek
Additional Information: Bibliogr.: p. 29-30. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
05. Social sciences > 05.04. Sociology
Date Deposited: 2022. Mar. 31. 09:54
Last Modified: 2022. Mar. 31. 09:54
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74793

Actions (login required)

View Item View Item