Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást a fejlesztő értékelésen keresztül?

Csépes Ildikó: Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást a fejlesztő értékelésen keresztül? In: EduLingua, (6) 1. pp. 85-103. (2020)

[thumbnail of edulingua_2020_001_085-103.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2020_001_085-103.pdf

Download (856kB) | Preview

Abstract

Tanulmányunk célja, hogy áttekintést adjon a fejlesztő értékelés különböző értelmezéseiről, a nyelvtanulás kontextusát külön is kiemelve. Bemutatjuk az osztálytermi értékelés megítélésének változását az elmúlt közel 30 év alatt, és hogy a fejlesztő értékelés miért kapott egyre több figyelmet napjainkra. Értelmezésünk szerint az értékelés átszövi az osztálytermi gyakorlat egészét, és jelentősen befolyásolhatja a diákok tanulási motivációját és magabiztosságát, melyek egyaránt döntő hatással lehetnek a tanulás eredményességére. Bemutatjuk a fejlesztő értékelés három megközelítését: a tanulást támogató értékelést, a dinamikus értékelést és a tanulás-orientált értékelés. Mindhárom felfogás rendelkezik sajátos jegyekkel, de abban egységesek, hogy az értékelést a tanítás szerves részének tekintik. Végül rövid kitekintést adunk a fejlesztő értékelést vizsgáló magyarországi kutatások eredményeit illetően. A közoktatás keretében zajló angolórák osztálytermi értékelési gyakorlatáról kibontakozó kép egyértelműen alátámasztja a szemléletváltás szükségességét.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: EduLingua
Date: 2020
Volume: 6
Number: 1
ISSN: 2415-945X
Page Range: pp. 85-103
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/72673/
DOI: 10.14232/edulingua.2020.1.5
Uncontrolled Keywords: Nyelvészet - alkalmazott, Idegen nyelv tanítása - módszer, Nyelvtanulás - módszer
Additional Information: Bibliogr.: p. 99-103. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics)
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics) > 05.03.01.01. Education: systems and institutions, teaching and learning
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics) > 05.03.01.01. Education: systems and institutions, teaching and learning > 05.03.01.01.08. Education and learning of languages
Date Deposited: 2021. Mar. 26. 10:02
Last Modified: 2021. Mar. 26. 10:02
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72678

Actions (login required)

View Item View Item