Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást a fejlesztő értékelésen keresztül?

Csépes Ildikó: Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást a fejlesztő értékelésen keresztül? In: EduLingua, (6) 1. pp. 85-103. (2020)

[thumbnail of edulingua_2020_001_085-103.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2020_001_085-103.pdf

Letöltés (856kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunk célja, hogy áttekintést adjon a fejlesztő értékelés különböző értelmezéseiről, a nyelvtanulás kontextusát külön is kiemelve. Bemutatjuk az osztálytermi értékelés megítélésének változását az elmúlt közel 30 év alatt, és hogy a fejlesztő értékelés miért kapott egyre több figyelmet napjainkra. Értelmezésünk szerint az értékelés átszövi az osztálytermi gyakorlat egészét, és jelentősen befolyásolhatja a diákok tanulási motivációját és magabiztosságát, melyek egyaránt döntő hatással lehetnek a tanulás eredményességére. Bemutatjuk a fejlesztő értékelés három megközelítését: a tanulást támogató értékelést, a dinamikus értékelést és a tanulás-orientált értékelés. Mindhárom felfogás rendelkezik sajátos jegyekkel, de abban egységesek, hogy az értékelést a tanítás szerves részének tekintik. Végül rövid kitekintést adunk a fejlesztő értékelést vizsgáló magyarországi kutatások eredményeit illetően. A közoktatás keretében zajló angolórák osztálytermi értékelési gyakorlatáról kibontakozó kép egyértelműen alátámasztja a szemléletváltás szükségességét.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: EduLingua
Dátum: 2020
Kötet: 6
Szám: 1
ISSN: 2415-945X
Oldalak: pp. 85-103
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/72673/
DOI: 10.14232/edulingua.2020.1.5
Kulcsszavak: Nyelvészet - alkalmazott, Idegen nyelv tanítása - módszer, Nyelvtanulás - módszer
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 99-103. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2021. már. 26. 10:02
Utolsó módosítás: 2023. már. 02. 15:51
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72678
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet