Az altatódal, mint a kultúra megismerésének forrása

Hudáková Jana: Az altatódal, mint a kultúra megismerésének forrása. In: Évfordulós művészek : Madách, Smetana, Dvořák, Janáček : a SZTE JGYPK Ének-zene Tanszék történetének, az oktatásban alkalmazott módszerek kutatásának legújabb eredményei : tanulmánykötet. pp. 140-149. (2015)

[thumbnail of enek_zene_tanszek_2015_140-149.pdf] Cikk, tanulmány, mű
enek_zene_tanszek_2015_140-149.pdf

Download (3MB)

Abstract

A tanulmány rámutat az altatódal zenei nevelésbe való beemelésének aktualitására és küldetésére. Részletezi e műfaj jelentőségét a saját kultúra megismerésének és multikulturális megközelítésének szempontjából. Az altatódal több szempontból is segíti az egyén harmonikus fejlődését: terápia, zenei és emocionális érzékenység (megismerés), esztétikai érzékelés, kommunikáció stb. This article refers to the timeliness of the lullabies in music education and highlights of its mission. Lullaby has a significance in terms of the knowledge o f their own culture and multicultural understanding. Lullaby for the harmonious development of the individual, has an impact on therapy, musical and emotional knowledge, aesthetic perception, communication, etc.

Item Type: Book Section
Journal or Publication Title: Évfordulós művészek : Madách, Smetana, Dvořák, Janáček : a SZTE JGYPK Ének-zene Tanszék történetének, az oktatásban alkalmazott módszerek kutatásának legújabb eredményei : tanulmánykötet
Date: 2015
ISBN: 978 615 5455 13 1
Page Range: pp. 140-149
Series Name: A Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Ének-Zene Tanszékének kiadványai
Language: Hungarian, English
Publisher: SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék
Place of Publication: Szeged
Event Title: Évfordulós művészek (2014) (Szeged)
Related URLs: https://acta.bibl.u-szeged.hu/76640/
Uncontrolled Keywords: Zenei nevelés, Zenepedagógia
Additional Information: Bibliogr.: p. 148-149. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2022. Oct. 14. 13:58
Last Modified: 2022. Oct. 15. 13:28
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/76681

Actions (login required)

View Item View Item