Hudáková Jana: Az altatódal, mint a kultúra megismerésének forrása. In: Évfordulós művészek : Madách, Smetana, Dvořák, Janáček : a SZTE JGYPK Ének-zene Tanszék történetének, az oktatásban alkalmazott módszerek kutatásának legújabb eredményei : tanulmánykötet. pp. 140-149. (2015)
Cikk, tanulmány, mű
enek_zene_tanszek_2015_140-149.pdf Download (3MB) |
Abstract
A tanulmány rámutat az altatódal zenei nevelésbe való beemelésének aktualitására és küldetésére. Részletezi e műfaj jelentőségét a saját kultúra megismerésének és multikulturális megközelítésének szempontjából. Az altatódal több szempontból is segíti az egyén harmonikus fejlődését: terápia, zenei és emocionális érzékenység (megismerés), esztétikai érzékelés, kommunikáció stb. This article refers to the timeliness of the lullabies in music education and highlights of its mission. Lullaby has a significance in terms of the knowledge o f their own culture and multicultural understanding. Lullaby for the harmonious development of the individual, has an impact on therapy, musical and emotional knowledge, aesthetic perception, communication, etc.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Journal or Publication Title: | Évfordulós művészek : Madách, Smetana, Dvořák, Janáček : a SZTE JGYPK Ének-zene Tanszék történetének, az oktatásban alkalmazott módszerek kutatásának legújabb eredményei : tanulmánykötet |
Date: | 2015 |
ISBN: | 978 615 5455 13 1 |
Page Range: | pp. 140-149 |
Series Name: | A Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Ének-Zene Tanszékének kiadványai |
Language: | Hungarian, English |
Publisher: | SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék |
Place of Publication: | Szeged |
Event Title: | Évfordulós művészek (2014) (Szeged) |
Related URLs: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/76640/ |
Uncontrolled Keywords: | Zenei nevelés, Zenepedagógia |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 148-149. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.03. Educational sciences |
Date Deposited: | 2022. Oct. 14. 13:58 |
Last Modified: | 2022. Oct. 15. 13:28 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/76681 |
Actions (login required)
View Item |