A felsőfokú számviteles képzésben zajló oktatás fejlesztés értékelése hallgatói megkérdezések alapján

Mikáczó Éva: A felsőfokú számviteles képzésben zajló oktatás fejlesztés értékelése hallgatói megkérdezések alapján. In: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században. pp. 96-115. (2020)

[thumbnail of tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_096-115.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_096-115.pdf

Download (689kB) | Preview

Abstract

A felsőfokú oktatás modernizálása és az erre a célra kapott Uniós források hatékony felhasználása, alapvető elvárás. Célom értékelni az elvégzett fejlesztési munkát és kijelölni a további feladatokat a több irányból megfogalmazódó követelmények, a fejlesztési módszerek, a hatékonyság mérésére szolgáló eszközök elméleti áttekintésére alapozva. Saját kutatásom az alapképzés, számvitel szakirányos hallgatói számára oktatott, a képzést záró gyakorlati esettanulmányt feldolgozó tárgy oktatási gyakorlatával kapcsolatos. A hallgatói vélemények alapján értékelem a hallgatói elvárások és az oktatás gyakorlatának kapcsolatát, a hallgatók bemeneti paramétereit (előképzettség – megalapozottság; tanulás stílus) a félév során a hallgatók bevonódását, az elért eredmények, és a kialakult vélemények kapcsolatát. It is a fundamental expectation that higher education should be modernised and European Union funding used efficiently for this aim. The goal of this study is to assess the developments in this area and to identify the further actions needed, based on the requirements from different directions, the methods used for development, and a theoretical review of the instruments used to measure efficiency. This study is concerned with the teaching method of a module, which involves the processing of a case study, for final year accounting students on the BA programme. Based on the views of students, connections are examined between student expectation and teaching methods. Connections are also examined between the students’ starting point (qualifications, prior knowledge, and learning style) and their participation during the semester, final results, and an end of module survey of opinion.

Item Type: Article
Other title: Evaluation of the development of education in higher accounting training based on student surveys
Heading title: Regionális és lokális gazdaságfejlesztés
Journal or Publication Title: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Date: 2020
Page Range: pp. 96-115
Language: Hungarian
Event Title: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71995
DOI: 10.14232/tgfek21sz.7
Uncontrolled Keywords: Felsőoktatás, Oktatásfejlesztés, Hatékonyság mérés
Additional Information: Bibliogr.: p. 112-115. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences > 05.03.01. Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Date Deposited: 2021. Feb. 16. 09:41
Last Modified: 2021. Feb. 16. 12:05
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72006

Actions (login required)

View Item View Item