Dancs Katinka: A történelemtanárok által fontosnak vélt célok és jelenismereti témák, valamint az általuk használt módszerek egy kérdőíves vizsgálat eredményei alapján. In: Korszerű történelemoktatás : új utak és megoldások. pp. 15-31. (2023)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
2023_korszeru_tortenelemoktatas_015-031.pdf Download (274kB) |
Abstract
A tanári munka céljait a tantervi dokumentumok rögzítik, azonban a pedagógusok feladata ezeket a célokat átültetni a gyakorlatba. Thornton (2005) ezért is nevezi a pedagógusokat kapuőrnek (gatekeeper), mivel rajtuk múlik, hogy miként értelmezik a megfogalmazott célokat, mely tantervi egységekre helyezik a hangsúlyokat, milyen gyakorlatot követnek. A témával foglalkozó nemzetközi és hazai kutatások a pedagógusok célképzésének és episztemológiai nézeteinek feltárásán keresztül igyekeznek megérteni, hogy a pedagógusok miként gondolkodnak és ebből fakadóan milyen gyakorlatot követnek munkájuk során. Kutatásunkban arra vállalkoztunk, hogy megismerjük, az Ember és társadalom műveltségterület mely céljait tekintik kiemelten fontosnak munkájuk során, mely jelenismereti témákra szeretnének hangsúlyt helyezni és milyen módszerek, tevékenységek jellemzik gyakorlatukat.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Heading title: | Tanulmányok |
Journal or Publication Title: | Korszerű történelemoktatás : új utak és megoldások |
Date: | 2023 |
ISSN: | 2786-1260 |
ISBN: | 978-615-6060-74-7 |
Page Range: | pp. 15-31 |
Series Name: | Modern történelemoktatás |
Language: | Hungarian |
Publisher: | Belvedere Meridionale |
Place of Publication: | Szeged |
Related URLs: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/82226/ |
Uncontrolled Keywords: | Történelem tanítása - módszer, Pedagógiai kutatás |
Additional Information: | Bibliogr.: 31. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.03. Educational sciences |
Date Deposited: | 2023. Nov. 09. 10:55 |
Last Modified: | 2023. Nov. 09. 10:55 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/82228 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |