6-14 éves magyarországi látássérült fiatalok társadalmi integrációjának esélyei és lehetőségei az oktatási rendszerben : részlet

Gábor-Szabó Vivien: 6-14 éves magyarországi látássérült fiatalok társadalmi integrációjának esélyei és lehetőségei az oktatási rendszerben : részlet. In: Tanulmányok a társadalomról IV. : a Szegedi Tudományegyetem JGYPK ATIKI Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszék, ETSZK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék, és a BTK Szociológia Tanszék tudományos diákköri munkái, (4). pp. 168-188. (2019)

[thumbnail of tanulmanyok_a_tarsadalomrol_004_168-188.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tanulmanyok_a_tarsadalomrol_004_168-188.pdf

Download (21MB) | Preview

Abstract

In this essay I analysed young people with visual impairments in Hungary aged 6-14. I asked people who are close to these children. For instance, 1 made interviews with kindergarten teachers, schoolmistresses, special education teachers and with parents (who has got a child with this disability]. My hypothesis were correct The were my sentences before I started the survey. In Hungary there are children who don't get lectures from special education teacher. This problem has a lot of reason. Furthermore, these students aren't get the materials which are necessary to learn with because there are children whose won’t diagnosed yet. In our country there aren't enough special school for these children and in he normal schools the integration is also very difficult It would be good if the college students who became kindergarten teachers and schoolmistresses had lessons to how can they teach these children. And the other teachers who are working now they should go to in-service trainings to get these information. I think my essay positivity is that I focused on the integration-segregation dichotomy only one group of the disabled people.

Item Type: Book Section
Other title: Chances and opportunities for social integration of young people with visual impairments in Hungary aged 6-14 in the education system
Journal or Publication Title: Tanulmányok a társadalomról IV. : a Szegedi Tudományegyetem JGYPK ATIKI Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszék, ETSZK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék, és a BTK Szociológia Tanszék tudományos diákköri munkái
Date: 2019
Volume: 4
ISBN: 978-615-00-5056-0
Page Range: pp. 168-188
Series Name: Tanulmányok a társadalomról
Language: Hungarian
Event Title: Országos Tudományos Diákköri Konferencia (34.) (2019) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/69564/
Uncontrolled Keywords: Fogyatékosság - látás - tanítás, Esélyegyenlőség - oktatásügy - Magyarország
Additional Information: Bibliogr.: p. 187-188. ; összefoglalás angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
05. Social sciences > 05.04. Sociology
Date Deposited: 2020. Jul. 03. 11:36
Last Modified: 2022. Feb. 15. 15:55
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69424

Actions (login required)

View Item View Item