Bevezetés a mentorálásba : a Szegedi Tudományegyetem óvodapedagógus szakos hallgatóinak előzetes ismeretei és vélekedései a mentorálásról a pandémia idején

Soós Katalin; Hódi Ágnes: Bevezetés a mentorálásba : a Szegedi Tudományegyetem óvodapedagógus szakos hallgatóinak előzetes ismeretei és vélekedései a mentorálásról a pandémia idején. In: Módszertani közlemények, (61) 2. pp. 30-48. (2021)

[thumbnail of modszertani_061_002_030-048.pdf] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_002_030-048.pdf

Letöltés (951kB)

Absztrakt (kivonat)

A mentorálás az élet minden területén egyre inkább napjaink alapfeladatai közé tartozik. A fogalom − más-más megközelítésben − különböző tartalmat, folyamatot és tevékenységeket takar: támogató, segítő, útmutató, irányító, nagy tapasztalattal rendelkező személy, kritikusbarát. Tanulmányunkban annak a kutatásnak a bevezető lépéseit és eredményeit kívánjuk bemutatni, amelyet a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar első- és másodéves óvodapedagógus hallgatóinak körében végeztünk el. Kutatásunk a hallgatók mentorálással kapcsolatos ismereteinek feltárását célozta, valamint kíváncsiak voltunk a hallgatók jövőképére, jóllétére a Covid19 árnyékában. Mindemellett vizsgálatunk az online oktatással kapcsolatos véleményükre, preferenciáikra is kitért. Kutatásunkban egy saját fejlesztésű kérdőívet alkalmaztunk. A 6 zárt és 11 nyílt végű tételt tartalmazó kérdőív a hallgatók mentorálással kapcsolatos előzetes ismereteiről, elvárásairól, a segítés és a mentorálás kapcsolatrendszerével kapcsolatos tudásáról, valamint a Covid-helyzettel kapcsolatos érzéseiről és elvárásairól gyűjtött információt. Eredményeink rámutatnak arra, hogy a hallgatóknak szükségük van olyan támogató rendszerre, amely segíti őket az egyetemi létbe való beilleszkedésben, a pályaszocializáció kialakulásában és nem utolsósorban a váratlanul előforduló, különleges helyzetekkel való megküzdésben.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2021
Kötet: 61
Szám: 2
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 30-48
Nyelv: magyar
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74679/
Kulcsszavak: Mentorálás, Óvodai nevelés, Pedagógusképzés, Óvodapedagógus-képzés, Világjárvány
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 47-48. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. már. 31. 13:42
Utolsó módosítás: 2022. már. 31. 13:44
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74827
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet