Digital gaps in school? : exploring the digital native debate

Vincze Anikó: Digital gaps in school? : exploring the digital native debate. In: Belvedere Meridionale, (27) 1. pp. 116-125. (2015)

[thumbnail of belvedere_2015_001_116-125.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
belvedere_2015_001_116-125.pdf

Letöltés (173kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The students of today have mostly grown up surrounded by numerous digital technologies, like cell-phones, computers and the internet; therefore they are called digital natives by some scholars. Th ese information and communication technologies are indispensable parts of their lives. Th e digital gaps which are caused by the (diff erent) use of digital technologies are socially relevant primarily in school, as they infl uence the inequalities in education. In our article, we present the possible approaches of digital inequalities in school, the gap between teachers and students and the diff erences among students. We introduce the concepts and theories about the digital natives then sum up the main criticism about this thesis. Recent empirical studies and their results are presented to argue in favour of the heterogeneity of the digital native’s generation.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Studies
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Belvedere Meridionale
Dátum: 2015
Kötet: 27
Szám: 1
Oldalak: pp. 116-125
Nyelv: angol
Kiadó: Belvedere Meridionale
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37378/
DOI: 10.14232/belv.2015.1.9
Kulcsszavak: Oktatásügy - információs technológia, Pedagógia - digitális
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 124-125. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:36
Utolsó módosítás: 2025. júl. 03. 12:56
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/35025
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet