Magyar kisvállalkozások marketingtervezési gyakorlata = Practices of marketingplanning of Hungarian small businessies

Katona Ferenc: Magyar kisvállalkozások marketingtervezési gyakorlata = Practices of marketingplanning of Hungarian small businessies. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (7) 1-2. pp. 169-176. (2015)

[thumbnail of vikek_018_019_169-176.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
vikek_018_019_169-176.pdf

Letöltés (380kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Rapidly changing economic factors, frequently emerging crisis situations pose several challenges that small businesses and their leaders have to face every day. In many cases, increasing cost efficiency cannot be an adequate solution, since in this regard the possibilities of small businesses are much more limited compared to large enterprises. In terms of pricing strategy, SME’s potential is far less significant as well. In my opinion, the solution lies within the improvement of methods used by small businesses, in respect of a field that enjoys little popularity among the SME sector. Utilization of controlling toolkit in corporate marketing activity is not prevalent as of today, especially concerning small businesses. In my study, I analyse this particular toolkit in details, focusing on the planning function, attempting to reveal the importance of the controlling toolkit.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2015
Kötet: 7
Szám: 1-2
ISSN: 2062-1396
Oldalak: pp. 169-176
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39768/
Kulcsszavak: Marketing vállalati, Stratégiai tervezés
Megjegyzések: Bibliogr.: 176. p.
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:36
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 09:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/36156
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet