The increasing importance of pricing

Rekettye Gábor: The increasing importance of pricing. In: The diversity of research at the Szeged Institute of Business Studies. pp. 13-22. (2011)

[thumbnail of gtk_2011_en_013-022.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2011_en_013-022.pdf

Letöltés (68kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

There are clear economic and managerial trends which have a great influence on the pricing policy of companies in the emerging millennium. Variances can be found in the upper limit and lower limit of possible pricing decisions which move in opposite directions, giving a broader field for price considerations. Consideration should be taken with the possible distribution of this incremental value. In the latter part of this research paper, research gives insight on some new pricing techniques like: product line pricing, pricing of services, and the decreasing differences in international pricing. As a conclusion, it is recommended that company managers should dispense from using the old formula of “cost-plus-profit” pricing in favour of more profitable techniques.

Mű típusa: Könyv része
Rovatcím: The various facets of marketing
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: The diversity of research at the Szeged Institute of Business Studies
Dátum: 2011
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 13-22
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37422/
Kulcsszavak: Árpolitika - nemzetközi, Árképzés
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 21-22. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:39
Utolsó módosítás: 2022. már. 02. 15:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/36496
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet