Intercultural bilingual education in multilingual societies of Latin America: challenges and perspectives

Szelivánov Júlia: Intercultural bilingual education in multilingual societies of Latin America: challenges and perspectives. In: EduLingua, (1) 2. pp. 41-50. (2015)

[thumbnail of edulingua_2015_002_033-042.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2015_002_033-042.pdf

Letöltés (226kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The purpose of the article is to analyze the Latin American example of an intercultural approach to education in a bilingual/multilingual indigenous context. As a result of the political processes of the last decades, the continent, which used to be considered in a certain sense as a culturally homogeneous region, started elaborating new approaches towards identity, including language. This was reflected in new modalities introduced in education, aimed first at including indigenous children in the alphabetization/education process mainly through teaching them the dominant language, and later the focus changed towards multilingualism and interculturality. The process went in parallel with the global struggle for the rights of autochthonous peoples, as well as the recognition of the values of multilingualism and preservation of linguistic diversity.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok/Articels
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: EduLingua
Dátum: 2015
Kötet: 1
Szám: 2
ISSN: 2415-945X
Oldalak: pp. 41-50
Nyelv: angol
Kiadó: LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/46416/
DOI: 10.14232/edulingua.2015.2.3
Kulcsszavak: Kétnyelvűség - Latin-Amerika - tanulmányok, Oktatásügy - Latin-Amerika
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 41-42. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2017. már. 06. 10:07
Utolsó módosítás: 2025. jún. 20. 08:47
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46434
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet